Fantomina Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gøril Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Min vernepleiervenninne jobber i Oslo kommune og hun tjener 430 000,- og får også tillegg og overtid. Hun skryter av at det er givende, verdifullt, meningsfullt og veldig variert og spennende med ulike dager og situasjoner. Hun anbefaler det masse!
Gjest Pupsilure Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Oj, 430 000 var veldig mye! Min venninne har 301 000 uten tillegg, men det er uten ansiennitet. Jeg syntes vernepleier virker veldig spennende! Og studiet er ikke så tungt har jeg forstått. Og det er mange muligheter for jobb. Kjenner ei som jobber med trafficing-kvinner, og det høres veldig spennende ut.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Jeg syntes vernepleier virker veldig spennende! Og studiet er ikke så tungt har jeg forstått. Og det er mange muligheter for jobb. Kjenner ei som jobber med trafficing-kvinner, og det høres veldig spennende ut. Det er utrolig hvor mange ulike retninger og områder man kan velge å jobbe med. Så kan en jo velge etterhvert å jobbe med det man liker best, og endre om man vil det :-)
Gjest Gleder meg Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Jeg skal gå vernepleie i trondheim, gleder meg kjempemasse :D Til deg lengre oppe, 301 000 er grunnlønnen, uten tillegg Vernepleiere kan jobbe med utrolig mye. F.eks assistent på skole og i barnehage (i forbindelse med barn som trenger ekstra oppfølging), boliger for mennesker med utviklingshemning etc (jeg jobber med barn i en avlastningsbolig) hjemmetjenester (det er mange vernepleiere i feks hjemmesykepleien), sykehjem, psykiatri, rusmiddelomsorg, barnevern Er mye mer, men jeg kommer ikke på det i farten
Gjest Vernepleier1 Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Hvilken jobb har hun som tjener 430 000? Jeg jobber i psykiatrien og har vel litt over 300 000 i grunnlønn, 360 000 med tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Hvilken jobb har hun som tjener 430 000? I ein rik kraftkommune...say no more.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Vernepleier er et yrke med mange muligheter. Jeg jobber selv samen med mange vernepleiere. Det som er viktig er at man er psykisk sterk for i mange jobber,jobber man med uteagerende atferd,kapittel 4a osv. Så mange er under mange prøvelser og mye tolmodighet. Dette gjelder selvsagt ikke i alle jobber men mange. Men lærerikt er det, oh man lærer mye om seg selv i tilegg.mye grensesetting og etikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå