Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke blir brun?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Føler alle blir brune, unntatt meg. :( Nå er sommeren på sitt beste, og jeg ser alle sprade rundt brune. Jeg er fortsatt likbleik. Er jeg den eneste?? Er det slik at du blir fortere brun hvis du har mer fett på kroppen? Har hørt noe om det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du er ikke den eneste... Jeg blir aldri brun jeg heller, blir bare rød og så blir jeg hvit igjen.

Har btw ingenting med om man har mye fett eller ikke... Det er det rareste jeg har hørt :forvirret: Det er jo pigmentene som gir deg farge, ikke fettet på kroppen

Endret av Tillepike
Skrevet
Føler alle blir brune, unntatt meg. :( Nå er sommeren på sitt beste, og jeg ser alle sprade rundt brune. Jeg er fortsatt likbleik. Er jeg den eneste?? Er det slik at du blir fortere brun hvis du har mer fett på kroppen? Har hørt noe om det....

Jeg blir ikke brun. Rødt hår og fregner er nesten synnonymt med hvit hud :( Søsteren min med samme problem har nettopp blitt omtalt som jenta med poreselenshud.. Nei, jeg kommer aldri til å bli brun, kanskje litt gylden men det er alt :( Eller, jeg blir rød og får soleksem da, så helt blek er jeg ikke..

Gjest bleik
Skrevet

Nei du er ikke den eneste.... Jeg er bleik jeg og.. Blir solbrent og hvit igjen.. Alle tror jeg blir brun og fin for jeg har mørkt hår...

Datteren min er også flott og hvit, mens sønnen er gylden og fin..

Skrevet

Flere i samme båt. Jeg blir rød, så litt gylden, så kommer det en regnværsuke, så blir jeg like hvit igjen.

Skrevet

Her kommer fargen ved første solskinn gitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Husk at halvparten av dem har fake tan :)

Gjest Gjest
Skrevet

De som har mer fett blir ofte fortere brune ja, fordi de gjerne har en mer oljete hud.

Gjest Gjest
Skrevet

Blir heller ikke brun, har rødt hår og fregner. Greit nok for min del, men jeg begynner å bli mektig lei velmente råd om å steke i sola hver dag i timesvis og spise tomater. Blæh! For ikke å snakke om de som ikke respekterer at jeg ikke har godt av så mye sol når jeg først gjør dem oppmerksomme på det. Får solallergi jeg også.

Skrevet

Blir ikke særlig brun her i gården nei. Blir som de fleste andre rød og gjerne litt soleksem og så hvit igjen. Rødnyanser i håret og fregner, men det gjør ikke noe, for kjæresten min synes det hadde vært rart hvis en rødhåret jente er knallbrun :P

Det jeg er lei av, er alt fokuset på at man MÅ være brun om sommeren, ellers så er man "syk" Hele tiden er det mas og tjas om at man må være så frisk og brun til sommeren og stranden. Heldigvis har jeg sluttet og bry meg.

Er bare å tenke på at før i tiden skulle damene være hvitest mulig, for hvis de var brune i huden, så hadde de vært ute og jobbet istedenfor å være inne og gjøre husarbeid :P

Skrevet

Samboeren min blir heller ikke brun,stort sett bare fregner han får. Han er blond og veldig lys i huden.Huden blir ellers fort rød om han ikke er påpasselig med høy faktor.

Hva med selvbruningskrem eller solpudder om du ønsker brunfarge?

Gjest Gjest
Skrevet
De som har mer fett blir ofte fortere brune ja, fordi de gjerne har en mer oljete hud.

Har vi virkelig mer oljete hud? For det har jeg ikke merket på meg selv. Ikke blir jeg særlig fort brun heller.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg blir heller ikke brun.... Men jeg er så blek at huden er rosa, så det kan se ut som det blir litt gyllent på armene, men egentlig ikke i det hele tatt.... Jeg har også vært i Thailand i over en måned flere ganger, vært ute i solen hver dag, og kommet hjem like blek 'tihi* Blir rett og slett ikke brun, jeg... Og jeg kan ikke bruke forskjellige "fakere" heller, det liker ikke huden min i det hele tatt!

Du som sier overvektige blir brune, hvor har du det ifra?? Samboeren min er overvektig, og nesten blå i huden.... blir ikke brun han heller.... så hvor har du det ifra? Oljer i huden, da er det jo hudtypen det kommer an på, ikke fettprosenten? Kilder?

Skrevet

Nei, jeg blir heller ikke brun. I ungdommen prøvde jeg regelmessig solarium, dra til syden, ligge og sole seg i timesvis (selv om jeg hater det) og ble litt brun. Men etter FIRE dager forsvinner det uansett, så fant ut at jeg ikke orket strevet.

Bruker litt selvbruning innimellom.

Som de andre sier her er jeg LEI av folk som lurer på om det er noe galt siden jeg er så blek, og hvorfor i all verden jeg smører meg med høy faktor jeg som er så blek og trenger sol (???).

Jaja.

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg blir heller ikke brun, bare litt rød (eller veldig rød hvis jeg ikke bruker høy solfaktor), og deretter like blek. Samboeren min er likedan, så sammen er vi kanskje Norges blekeste par. Jeg er rødhåret og han er blond, så vi har pigmentene mot oss!

Teorien om at mer fett på kroppen (jeg regner med du mener under huden) gir lettere brunfarge har jeg aldri hørt før!

Gjest Gjest
Skrevet
Har vi virkelig mer oljete hud? For det har jeg ikke merket på meg selv. Ikke blir jeg særlig fort brun heller.

Ikke alle, men det er større sannsynlighet for det.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, jeg blir heller ikke brun. I ungdommen prøvde jeg regelmessig solarium, dra til syden, ligge og sole seg i timesvis (selv om jeg hater det) og ble litt brun. Men etter FIRE dager forsvinner det uansett, så fant ut at jeg ikke orket strevet.

Bruker litt selvbruning innimellom.

Som de andre sier her er jeg LEI av folk som lurer på om det er noe galt siden jeg er så blek, og hvorfor i all verden jeg smører meg med høy faktor jeg som er så blek og trenger sol (???).

Jaja.

Da kan du bare slenge tilbake det faktum at det at fargen forsvinner fort er egentlig et godt tegn sånn helsemessig. Det betyr at cellene dine fornyer seg raskt. Å ha fargen lenge er et tegn på aldring. :)

Skrevet

Vil gjerne se en kilde for denne påstanden.

Med bakgrunn i medisin har jeg aldri hørt om noe slikt, og gjorde et raskt søk for å sjekke uten å fnne noe som støtter dette.

Skrevet
Her kommer fargen ved første solskinn gitt.

Den kommer fort her også, og holder en stund. Er blitt flink med solfaktor og blir fort brun allikevel.

Jaså, så det tror du? Mange fordommer mot folk "med fett", merker jeg. Hva blir det neste?

Gjest Gjest
Skrevet

Bleikfis her og gitt! Og det er mange av oss :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...