Morgan Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Hva gjør dere for å overkomme pollen plagene om sommeren?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. juli 2008 #2 Skrevet 26. juli 2008 Flere ting du kan gjøre... 1. Holder deg innendørs 2. Holde vinduer lukket 3. Vaske håret oftere 4. Ha på solbriller om du går ut ...og selvfølgelig ha allergimedisiner (om du har noen) parat, sammen med lommetørkler og rikelig med drikke Lykke til :o)
Gjest antigartner Skrevet 26. juli 2008 #3 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Jeg har det best på høyfjellet og på sjøen. Når jeg ikke er noen av disse stedene liker jeg regnværsdagene best, følger tipset i innlegg #2 og har nesespray tilgjengelig. Endret 26. juli 2008 av antigartner
Morgan Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2008 Takk for svar,hm vet om de fleste av dem ja...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Akkupunktur tok halvparten av plagene, men vaksine tok 95% av plagene.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Akupunktur! Har ikke tatt medisiner i år, akupunktur funker som bare det!
Morgan Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2008 Akkupunktur samt vaksine? finnes det altså? mye koster en sånn vaksine då?
Gjest78 Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg tar kortisonsprøyte, fungerer som bare det. Har endelig fått et liv om sommeren etter å ha plagdes hele mitt liv. Vet ikke om personen over mente denne sprøyten, eller det som faktisk er allergivaksinasjon. Det går også an, men vil si at man må gå gjennom en behandling på flere måneder med sprøyter, med revaksinasjon en gang i året en stund. Jeg har prøvd også dette, men reagerte for mye allerede på de to første sprøytene, og fikk derfor ikke lov til å fortsette. Ellers hjelper aerius-tabletter best på meg, men de er det vansklig å få skrevet ut. Men om man ikke er fornøyd med citrizin el. går det an å mase. Lokal behandling med nesespray og øyedråper fungerer vel også for noen, men ikke på meg. Endret 30. juli 2008 av Lady Lovelace
Gjest78 Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Glemte å få med at kortisonsprøyten koster veldig lite, får det på blå resept og tredobbel (maks) dose, tror det koster ca. 80 kroner. Husker ikke helt hvordan det var med den vaksinasjonen, fikk den på et sykehus, så enten koster det ingenting eller så må man ta ut de sprøytene på blå resept selv også. Så med ganske mange sprøyter koster det kansje litt, men ikke veldig mye tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Joda, det finnes allergivaksinasjon. Du kan få det lungemedisinsk avdeling på sykehus (vet iallfall at de gjør det i Oslo og Bergen). Siden det er på offentlig sykehus, betaler du bare egenandel fram til du har nådd grensen for frikort. Jeg har hatt veldig god erfaring med vaksinasjon. Jeg begynte i 2003 og skal avslutte i år. Denne sommeren har jeg nesten ikke merket noen pollenplager!! De siste årene får jeg begynte med vaksinasjonprogrammet, brukte jeg masse medisiner + kortisonsprøyte uten at det hjalp tilstrekkelig. Sånn vaksinasjon krever litt innsats. Først går en en gang pr uke og får en sprøyte, fram til max konsentrasjon er nådd og deretter er det "vedlikeholdssprøyte" annenhver måned i 4-5 år. Ved hver sprøyte må du sitte 1/2 time og vente for å være sikker på at det ikke blir noen anafylaktisk reaksjon. Men all innsaten, til tross, for meg har det absolutt vært verdt det!! Jeg har fått vaksine mot gress (timotei), men det har også ført til at jeg er kvitt pollenplagene for bjørk og burot. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå