Fun Light Skrevet 26. juli 2008 #1 Skrevet 26. juli 2008 Hva bør timeprisen ligge på for betaling av serveringshjelp? Antar at det vil dreie seg om 5-6 timer. De er invitert med på festen rett etter endt middag, men det tenker vi mer på som en hyggelig gest og ikke betaling i seg selv.. Hva tenker dere?
Gjest Mrs Smith Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er ingen ekspert, men har samme problemstilling. Har tenkt til å legge meg på 125 - 135 kr timen. Kanskje med en liten bonus for ekstraordinær innsats?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Er dette bekjente av deg? Er det venner og bekjente er det jo greit med 100-150 kr, og fest etterpå dersom de ønsker å være med på dette. Hvis dette er profesjonelle servitører er vel igrunn alt under 250 litt lite, mens er det servitører med passe erfaring og folk dere ikke kjenner så vil jeg si mellom 150-200 kr timen. Alt avhenger av erfaring og om det er venner og bekjente vil jeg tro.. Å betale mennesker man ikke kjenner 100 kr er egentlig litt "skam-pris". En hovmester fortjener mer enn de andre servitørene vil jeg også tro
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Vi ga 110 kr timen + taxi hjem + en flaske vin. Men sikker på at de "har tid" til å bli med på festen etter middagen? Våre jobbet hardt etter middagen... 1000 ting som skal fikses med rydding, kaffe, avec, kaker, bar ++++
Fun Light Skrevet 1. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2008 Vi har sagt fra til servitørene at alt etter dessert blir ordnet av andre.. Mamma tar med seg noen folk og fikser det.. Slik tenker jeg at det blir lagt til rette for at de kan være med på fest - håper det lar seg gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå