Gå til innhold

Uren hud!

Gjest Gjest_Anonym_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Hei!

Jeg er plaget med store porer, hudormer og kviser. Kvisene kommer og går som de vil og det er ikke å forutse når de dukker opp.

Jeg har prøvd masse kremer, tonic vann etc, men ingen ser ut til å virke. En krem jeg brukte gav resultater etter 4 år, men vips så satte det igang igjen! Jeg er lei av og bruke masse tid, penger og energi på å hanskes med kvisene. Og ikke minst er jeg lei av å aldri ha en kvise-fri periode!!Er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har veldig god erfaring med Silicon skin.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

sdf

Endret av Oxford
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Du kan jo som nevnt her snakke med legen din? Jeg hadde også akkurat samme problem som deg. Etter mange år gikk jeg til legen, og fikk noen medisiner (tetracycliner, tror jeg det var). Da disse ikke virket, ble jeg henvist til en hudlege, som ga meg noen tabletter som heter Roaccutan. Etter kuren ble jeg veldig mye bedre, nå har jeg av og til litt kviser, og ikke mange hele tiden som før. Roaccutan er derimot regnet som en "siste utvei", så det er lurt å få hjelp av legen til å prøve ut andre ting også, før du bruker disse tablettene. Porene mine har vel ikke blitt så mye mindre, men.... Det er problemer man kan adressere når selve kviseproblemet har roet seg.

Har du lagt merke til om spesielle matvarer eller stress kan forverre problemet? Jeg la aldri merke til noe slikt selv, når jeg hadde kviser konstant, men nå som jeg ikke har så mange av dem *bank i bordet* har jeg kommet frem til at om jeg får sterke sauser (f. eks. salsasaus) på huden, kommer det opp en kvise akkurat der toppen to-tre dager etterpå. Så nå har jeg begynt å alltid rense ansiktet om jeg søler saus på meg...

Uansett, mitt sterkeste råd er å ta en prat med legen. Jeg syntes først det var flaut når de spurte meg hva jeg trengte hjelp med, men idag er jeg veldig glad jeg turte!

Lykke til! :o)

Gjest Gjest
Skrevet

Om du er kvinne kan Diane p-piller være veldig effektive. Det gjorde susen for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...