Gå til innhold

Skal selge en scooter,men


Gjest G

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å selge en scooter, men den har ikke vært sendt på kontroll på 5 år (!) og tenker at det er lurt at den får en liten sjekk før jeg selger den videre (selv om jeg kjører den selv,og den fungerer helt OK).

Hvor ofte bør man sende scooteren til kontroll? Pr år,eller holder det enda sjeldnere,siden man ikke er pålagt å sende scooter/moped til jevnlig kontroll som med f.eks bil?

Cirka hvor mye bør jeg regne med at det vil koste å sende den til kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvor langt du har tenkt å sende den, og om du bruker POsten eller NSB.

:skratte:

Som TS skriver så er det ingen obligatorisk kontroll av scooter/moped. Men man kan jo sjekke scooteren på et verksted før salg, så har man jo flere/færre argumenter for å få solgt den, alt etter resultatet av kontrollen. Det er jo også mindre sjans for at man får en sur kjøper på nakken i ettertid hvis man har kontrollert og gjort kjøper oppmerksom på evt feil/mangler.

Prisen varierer sikkert veldig, på samme måte som priser på bilverksteder varierer.

Bare husk å bruke vognkort del 2 som slagsmelding, hvis du har fått ny type vognkort. Og at det er selger som er ansvarlig for å levere inn salgsmeldingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring du kjøpte den, forklar at du vil ha en kontroll og en ca takst for privat salg.

da vet du ca hvor mye du kan forlange for den også.

om du ikke vet hvor den blei kjøpt, kan du ringe en annen mc shappe som selger skutere.

om du har snoopy scooter, så søker du snoopy forhandler, så får du vel opp noe tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...