Gå til innhold

Strørrelse på mac


Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er tryggest å ta 13" macbook faktisk. Mener på det er det som er avbildet?

Grunnen til jeg tror det er best, er at ibook 1 gen mac'er var "runde former" på om du husker. og du har da 1" ekstra plass om din pc et bittelitt større :)

Så kanskje disse mappene er til den generasjon mac. Hvis ikke er ikke det store forskjellen på ibook macbook og powerbook tror jeg og vil sikkert passe din pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt turen på f.eks eplehuset og prøvd maskinen inn i de ulike trekkene. Det er store størrelsesvariasjoner på maskinene, selv om skjermen er den samme (f.eks 12").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at jeg bestilte på Ebay. Men det passet ikke, selv om det sto at det skulle passe til 12" pc, kanskje fordi min er 12,1?? Får det nemlig på med tvang...

Men det kostet bare 80kr inkl frakt da, så det var ingen krise. De jeg har linket til her er jo betraktelig dyrere. Så jeg vil være 100% sikker før jeg bestilller.

Mener du at jeg skal ta med meg min pc til en appleforhandler å prøve? Det hørtes tungvint ut... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en bærbar maskin, så det kan da ikke være SÅ tungvint ;)

det er i alle fall en grei måte å se om 12" eller 13" til mac passer din pc. Sansynlivis blir den enten litt for liten eller for stor, da de fleste trekk er tilpasset macbrukerne. Men bedre med litt for stor enn ingen, mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er standard mål på vesker til mac:

12" = 29 x 23 x3 cm

13,3" = 32,5 x 22,7 x 2,8 cm

Så da er det bare å måle maskinen, enklere får du det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er standard mål på vesker til mac:

12" = 29 x 23 x3 cm

13,3" = 32,5 x 22,7 x 2,8 cm

Så da er det bare å måle maskinen, enklere får du det ikke ;)

Å, takktakk! :ta frem målebåndet:

Men hvilken av de jeg nevnte er standard da? En av disse er sikkert smal?

Kanskje jeg bare skal bestille den til 13" MacBook, den kan vel ikke være for liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disser er standard størrelser.

Macbooken (som er 13(,3)") er nok litt smalere ja, men lengre. Lengden kan evt kompensere med litt for tykk maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forstår jeg. Men siden hvor jeg skal bestille så står det 12in iBook og 12in Powerbook.... Hvem av de to tilsvarer det 12" du oppga målene til.

Tror bare jeg satser på å bestille den 13in MacBook jeg, gjør ikke så mye om den er litt for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, da er jeg med.

litt usikker hvem som er hvem. ibooken er litt tykkere enn powerbooken.

jeg tror dette er powerbooken, men tør ikke si det for sikkert, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...