yoga Skrevet 25. juli 2008 #1 Skrevet 25. juli 2008 Hei Jeg begynner til høsten på et studie på en skole som ligger på et mindre sted. Og det vil jo si at det er færre plasser og ikke så attraktivt for alle å studere der. Samtidig er det jo lavere snitt for å komme inn der, enn på de større skolene. Men har det noe å si for studiet, evt. framtidige arbeidsgivere, at snittet er lavere der enn mange andre steder?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #2 Skrevet 25. juli 2008 Kommer jo helt ann på hvlike studie/yrke du har valgt deg.
yoga Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2008 Det er en samfunnsvitenskapelig utdannelse jeg begynner på
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Jeg tror ikke det har mye å si. Det eneste jeg kan innvende - erfaringsmessig - er at utdanninger på universitetene har en litt annen tilnærming og kanskje også mer fokus/forberedelse mot høyere vitenskapelige studier (master/forskning/doktorgrad) enn endel liknende høyskolestudier. På endel av høyskolene forskes det ikke så mye (men det varierer!) og undervisningspersonalet har gjerne litt annen bakgrunn enn ved universitetene. Men det kommer kanskje mest an på hva slags utdanning dette er, om det er mer eller mindre et profesjonsstudium tror jeg det har svært lite å si.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå