Gå til innhold

Morro med gele...


Gjest Emily

Anbefalte innlegg

Hei og Hopp :)

Vi skal ha selskap snart, og jeg vil ha tips om servering av gele..

Det er jo populært både til voksne og barn..

Men det hadde vært morsomt å gjort noe mer med den, enn å bare servere den i en skål..

Derfor...Noen tips ??

Klem 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp noen sandkake former for barn?(Slik e med mange mønster f. eks fisk, blomster.... etc.)?????

Kom på dette i farta her.... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geletog!!

Absolutt min favoritt som liten (og fortsatt icon_wink.gif )

Bruk brødformer (1l ca) eller melkekartonger som du vasker, forsegler og åpner ene langsiden på.

Bruk 2 pakker pr. vogn.

Lokmotivet lager du make. Skjær av tuppen og plasser oppå etterpå. Gjerne engelsk konfekt el.l som skorstein.

Hvelv vognene på fjøl dekket med aluminiumsfolie (el.l) og bruk sjokokjekt (ser ut som hjul med hull i midten og alt) eller melkerull som hjul.

Lag kant på vognene med krem og fyll med nonstop, seigmenn eller annet nam.

Engelsk konfekt kan og brukes som kobling mellom vognene.

Tror jeg hadde et par vogner og lokomotiv til meg og venninegjengen (ca 10 - tror jeg).

Kjempesuksess. Håper å få det i bryllupet også icon_biggrin.gif

Lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mammaen min laget lokomotiv til min bursdag for mange mange år siden. Den husker jeg ennå selv om jeg bare var 6.

Hun laget gelen i brødformer, sjokolade kuler med krem rundt fungerte som hjul osv icon_smile.gif kjempestilig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest svenskbrud

Hej tjejer!

Jag vet att det inte är svar på frågan som inleder inlägget men jag måste få dela med mig av min upplevelse.

Jag har introducerat dessert gelé i Sverige!!!

Vi hade en internationell fest med knytkalas där man skulle ta med något ätbart från "sitt" land.

Mina flickor valde jordbaergelé.

Det tog ett bra tag innan någon vågade smaka (förutom jag och mina flickor). Sedan "lossnade" det. Tre små Iranska pojkar tog en av de små skålarna och smög iväg, de formligen slukade gelén och ville ha mer.

He he he, jag har lyckats!!!

Nu bara läääängtar jag till fredag nästa vecka då jag skall till sjömannskirken i Göteborg, där finns det mer gele OCH römmegröt att köpa, mums!!!

tja, det var det jag ville skriva och berätta .

Tjing från mig! Hehe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...