Gå til innhold

biteskinne

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg trenger en biteskinne pga tanngnissing om natten.. dere som har kjøpt en slik, hører mange sier de har fått pengene igjen. hvordan og hvorfor? jeg er nettopp fylt 21. Er student og har ikke fantastisk mye penger å bruke, men kan jo ikke ødelegge tennene mine :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg trenger en biteskinne pga tanngnissing om natten.. dere som har kjøpt en slik, hører mange sier de har fått pengene igjen. hvordan og hvorfor? jeg er nettopp fylt 21. Er student og har ikke fantastisk mye penger å bruke, men kan jo ikke ødelegge tennene mine :(

Hei!

Du får et skjema av tennlegen som du må levere hos folketrygden. Jeg tror at jeg først betalte hos tannlegen, så fikk jeg pengene tilbake av folketrygden etterpå. Du må altså da ut med pengene først, så akkurat da blir det dyrt. Tror skinnen koster ca 2000 eller noe, så får man refundert nesten hele beløpet.

• 4 uker senere...
Skrevet
Hei!

Du får et skjema av tennlegen som du må levere hos folketrygden. Jeg tror at jeg først betalte hos tannlegen, så fikk jeg pengene tilbake av folketrygden etterpå. Du må altså da ut med pengene først, så akkurat da blir det dyrt. Tror skinnen koster ca 2000 eller noe, så får man refundert nesten hele beløpet.

jeg trenger også en sånn.. men er det samme hvilken tannlege man går til for å få refundert penger? jeg mener er det samma om det er privat eller offentlig?

Skrevet

De har fått nye, strengere regler om hva som kreves for at man skal få refundert pengene fra folketrygden, dessverre. Tannlegen må enten se synlige tegn på deg (slitemerker på tennene, hovne kjevemuskler eller lignende, tror jeg) eller så må du ha registrert problemene i over et år. Dvs at du må komme deg til en tannlege så fort som mulig, og fortelle om plagene. Da vil tannlegen kunne registrere i journalen at du har plager og om et år kan du få skaffet bittskinne og få refundert pengene. Finner tannlegen synlige tegn på deg, vil den kunne bestilles med en gang.

Jeg er ikke ekspert på temaet, så jeg anbefaler å ringe tannlege/tannlegesekretær og få dette forklart fra en som virkelig har peiling på dette. Regner forresten med at det er det samme hva slags tannlege, for hvis ikke ville de offentlige tannlegene hatt problemer med å få tid til alle pasientene. Og du må vel uansett betale for tannlegetimen selv (om du ikke har andre grunner som kvalifiserer for refundering, da må du til offentlig tannlege tror jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...