Gå til innhold

~ Blomster og bier ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var du da du fikk denne "alvorspraten" av foreldrene dine? Var det en spesiell situasjon som utløste at den kom der og da?

Jeg husker den godt, og jeg ønsket at jeg kunne synke i ned i jorden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Jeg kan ikke huske å ha hatt den!

Det betyr enten at det var så pinlig at jeg har fortrengt det (ikke usannsynlig :roll: ) eller at den ikke har funnet sted!

Kanskje jeg skal ringe mamma og si at vi har noe vi burde snakke om. Jeg syns hun kan informere meg nå som jeg har nådd en anseelig alder og giftet meg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal ringe mamma og si at vi har noe vi burde snakke om.

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt denne praten hjemme hos oss.

Men jeg har alltid fått forklaring på ting når jeg har spurt.

Informasjon fikk jeg på skolen. Ikke nødvendigvis i timene og av lærerene, men av venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen forklaring på bier og blomster og sånt. Ikke bra, men kanskje jeg fikk det alikavel (?) men bare fortrengt det siden jeg er så uptight?

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solskinn

Men jeg har alltid fått forklaring på ting når jeg har spurt.

Jeg kan heller ikke huske at jeg har savnet noe, så da kan det vel ikke være så farlig. Mutter'n er trygg for denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare tre år! Jeg var utrolig nysgjerrig på alt og alle og spurte og grov om absolutt alt. (Sikkert derfor jeg var så veslevoksen! :wink: )Mamma og pappa forklarte alltid så godt de kunne, også om dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke huske å ha hatt denne praten, men vet jo at jeg fikk svar på det jeg spurte om. Har jeg hatt denne praten, har den i alle fall ikke gjort noe stort inntrykk, siden jeg ikke husker det..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive

Husker ikke når, men det har alltid vært stor åpenhet om det hjemme.

Men sønnen min på 5 spurte helt overraskende her om dagen om hva "parre" betydde...?

Stakkars mannen min ble helt forfjamsa og sa kjapt: "nei, sånt gjør vi ikke, det er ikke lov" :o

Er det mulig å bli så utprega dum!!!?

Jeg måtte jo bare sette meg ned og forklare etter beste evne jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke huske å ha hatt en sånn prat med foreldrene mine..

Unntatt den gangen jeg spurte hva "pule" betydde.. Husker jeg angret skikkelig på at jeg hadde spurt, for det var innmari flaut.. var ca 7 år tror jeg..

Har jo alltid fått svar på det jeg har lurt på da.. Men trodde veldig lenge at man ble gravid av å spise frø man kjøpte i butikken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface: Du har kloke foreldre.

tittipus: Jeg synes det er helt kurant å bruke ordet pule. Jo færre språklige barrierer, desto større er muligheten for et åpent forhold mellom foreldre og barn mht seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...kan ikke huske å ha lurt så veldig på hvor barna kom fra, hadde jo Trond-Viggo, og noe forklarte de hjemme. Det jeg fortsatt, i en alder av 29 år lurer på er følgende:

Hva pokker har blomster:o

De gjør det såvidt meg bekjent på en HELT annen måte, så hvordan det skulle forklare noe som helst er meg en gåte.

Oj, der ble det et rim, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ansvarlig far setter seg ned med sin sønn en dag og spør om han har hørt om "blomsten og bien". "Det vil jeg ikke vite!" sier sønnen. "Lov meg at du ikke sier noe om det!" bedyrer gutten mens tårene triller nedover kinnet hans.

Faren blir svært forundret, og spør gutten hva som er galt. "Åh, pappa! Da jeg var 6 ble jeg fortalt at julenissen ikke fantes. Da jeg fylte 7 fortalte du at påskeharen ikke var virkelig.

Og da jeg var 8 sa du at tannfeen bare var oppspinn... og hvis du nå skal fortelle meg at voksne ikke puler - har jeg virkelig ingenting å leve for"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Virvel

Det er noe jeg "alltid" har visst. Mamma og pappa forklarte meg vel hvordan det hang sammen da brodern var underveis, og da var jeg to år, så jeg kan i grunnen ikke huske den samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har jo òg kommentaren frå avkommet etter at faren har forklart dette med blomen og biene: Så du og mamma berre knullar for moro skuld, altså?

Men det kan jo oppstå pinlege situasjonar om ein er for godt informert. Lille Lasse var godt informert heime om korleis ting gjekk føre seg, og ein dag spurte lærarinna elevane om dei visste korleis dei var blitt til. Og då kom svara på rekke og rad: Nokre kom med storken, nokre vart hausta i åkeren på bondegardar, mens andre igjen vart kjøpt på butikken.

- Fortalte du ikkje det du har lært, då? spurte mor til Lasse då han kom heim og fortalte det.

- Nei, det var så flaut å vera den einaste heimelaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...