smilla1 Skrevet 29. mai 2003 #1 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei er det noen av dere flinke kvinner som har en god oppskrift på rundstykker? Fikk så lyst å lage noen gode rundstykker i dag men fant ikke god nok oppskrift :D På forhånd tusen takk:-) Smilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. mai 2003 #2 Del Skrevet 30. mai 2003 Ikke noen oppskrift, akkurat...... Men, du kan blande i f.eks. ost, timian, karve, anis...... Det er mye du kan blande inn, uten at du trenger en spesiell oppskrift.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 30. mai 2003 #3 Del Skrevet 30. mai 2003 Det er jo nesten skummelt å svare når du ikke fant god nok oppskrift, men jeg kan godt dele min "metode" med deg... 100 gr margarin smeltes 6 dl melk blandes i og lunkes 50 gr gjær 2 ts salt 1 ts sukker Mel til passe fast deig (aner ikke hvor mye-prøv deg frem) Elt godt! Hev under plast i 45 minutter Trill ut rundstykker (ca 32) og etterhev under plast i 30 minutter. Forvarm ovnen til 250 grader. Pensle med egg og dryss på frø etter smak. Stek i 10-12 minutter midt i ovnen til de er passe brune.... Dette er rundstykker med myk skorpe - det er det jeg liker best... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 30. mai 2003 #4 Del Skrevet 30. mai 2003 Disse er utrolig gode og saftige - bedre rundstykker finnes ikke! :D Jeg baker de i langpanne, slik at de vokser sånn akkurat passe inn i hverandre. De avbrekte sidene blir myke... det er som å spise loff uten skorpe.... Hos oss går de ned på høykant! Vegg-til-vegg-rundstykker: 7 dl. vann 2 ss sukker 2 ts salt 1 egg 80 g smør 50 g. gjær 20 dl hvetemel Bland ut gjæren i litt av væsken. Pisk egget og bland alt til en smidig deig. Hev til dobbel størrelse. Bak ut 4 leiver, to av dem en tanke større. Del de store leivene i 8 emner hver, og de litt mindre i 7 emner hver. Det blir tilsammen 30 rundstykker som passer akkurat i langpannen (6x5) Pensle med egg og dryss over valmuefrø.... Hev godt og stek ved 225 grader til fin gyllen farge! Hilsen Texas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå