Pusekatt Skrevet 29. mai 2003 #1 Del Skrevet 29. mai 2003 Henvender meg til Orakelet KG nok en gang, jeg Prøvde Kjolen ordentlig for aller første gang i dag, og den passer kjempefint! (Hurra!!) Jeg er bare litt usikker på om jeg bør ha underskjørt eller ei. OK, det er vanskelig å avgjøre i og med at dere ikke ser bilde med og uten underskjørt, men jeg har fått tilsendt et sånt krinolineskjørt, nr 45-230J, som passet fint under kjolen. Problemet er bare at det blir forferdelig mange lag stoff (6!) i skjørtet på kjolen. Skal gifte meg i Las Vegas, og ser for meg at det kan bli rimelig varmt tidlig i juli.....(skal forøvrig ha på meg kjolen hele dagen) Og så til det kompliserte: kjolen har perfekt lengde med underskjørt, men uten blir den 3-4-5cm for lang, altså må den legges opp litt. Skjørtet på kjolen er i et taftaktig materiale, og stå dermed en del ut av seg selv. Spørsmålet er om det ville ha sett like perfekt ut (som med underskjørt) dersom kjolen var noen cm kortere. Noen som har innspill på dette dilemmaet? Noen som kanskje til og med har brukt samme kjole eller en lignende og har erfaringer? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 30. mai 2003 #2 Del Skrevet 30. mai 2003 Personlig synes jeg nok brudekjoler generelt blir mye finere med et underskjørt under, men her forstår jeg naturligvis dilemmaet ditt. Siden du skal gifte deg et annet sted og i varmen tror jeg at jeg kanskje ville ha droppet underskjørtet jeg, sånn for enkelhetens skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 30. mai 2003 #3 Del Skrevet 30. mai 2003 Hey. Det er min kjole det :D Jeg hadde underskjørt under. Det var omtrent sånn som ditt. Jeg prøvde kjolen med og uten underskjørt og det var ingen tvil syns jeg. Kjolen satt mye finere med underskjørt. Varmt blir det nok, men jeg tror jeg hadde irritert meg for skjørtet kan bli litt "sekkete" uten underskjørt. Her er vi www.bryllup.n3.net Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 30. mai 2003 Så fin du var i kjolen, Fru Meta! Jeg er enig i at skjørtet faller penere med underskjørt, men det ble som sagt 3-5cm for langt uten underskjørt, og jeg lurer på om det kanskje vil falle like pent (eller nesten like pent) uten underskjørt dersom jeg får lagt det opp litt? La du opp kjolen noe? Hvordan var lengden på kjolen ellers? (jeg er 1,68 høy, men bruker høøøøøye sko) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 30. mai 2003 #5 Del Skrevet 30. mai 2003 Takk. Jeg syns du har valgt en nydelig kjole :D Jeg er like høy som deg. Skoene mine var ikke så veldig høye, 5 cm kanskje. Kjolen passet på lengden når jeg hadde underskjørt så jeg slapp å gjøre noe. Den var muligens en liten cm for lang.. Det kan jo være at den er fin uten underskjørt hvis lengden er passe, men jeg tror helt ærlig at for min del (liker stort skjørt) så liker jeg helt klart best hvordan kjolen faller når den har underskjørt. Skjørtet glattes ut liksom hvis du skjønner hva jeg mener.. Men jeg ser jo helt klart poenget med at det blir varmt.. Lurer på om det var du som hadde lagt inn en link om hvorvidt du skulle ha strømper?? Hvis det var det vil jeg absolutt anbefale strømper. Jeg brukte faktisk strømpebukse. Prøvde kjolen en dag uten noen strømper og da syns jeg det ble enda varmere og underskjørtet klistret seg litt mellom bena og sånt.. Kjøpte en supertynn blank strømpebukse som nesten ikke syntes, men som gjorde at kjolen ikke klistret seg.. Lykke til med valget og gratulerer med valget av en nydelig kjole :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 30. mai 2003 #6 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg tror jeg ville ha hatt underskjørt. De fleste kjoler faller penere da. I tillegg så er det ikke sikkert det blir like fint når du legger opp. Men blir det så varmt hvis du kutter ut strømper, eller evt.har bare noen som er like små som skoa, om det går? Forresten enig med fru meta at det kan bli klamt mellom låra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 30. mai 2003 Ja, Fru Meta, det var jeg som la inn en tråd om strømper eller ei! Og grunnen til at jeg nå er enda litt mer bekymret over det, er at en svettedråpe rant nedover beinet mitt da jeg prøvde kjolen med underskjørt under (etter å ha hatt den på i kanskje 15 min). OK, min eks er glad i varme innendørs, så det var sikkert 24-25 grader i leiligheten hans, men Las Vegas blir jo enda varmere da.......og jeg er ikke blant de som svetter mye heller! Personlig er jeg ikke så glad i store, fluffy kjoler, hvilket var noe av grunnen til at jeg valgte nettopp denne kjolen. Synes den er enkel og samtidig superelegant! Æsj. Ble vanskelig, dette her. Og så føler jeg meg en smule truffet av Gjests veldig gode innlegg i tråden 'Livet etter bryllupet' (eller noe sånt - herregud, så detaljfiksert jeg er! Kor forklart - jeg vil gjerne ta meg best mulig ut på Den Store Dagen. Samtidig har jeg ikke lyst til å svette ihjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 30. mai 2003 #8 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei Siden en sånn kjole helt klart er laget for å ha noe under er jeg overbevist om at den kommer til å se penere ut på med underskjørt. Selv om stoffet er litt stivt, så kommer den ikke til å falle naturlig selv om du syr den opp. Underskjørtet ditt ser jo ikke så stort ut, syns jeg, det ser mer ut som om det vil lage en pen fasong på kjolen. Det er viktig når du beveger på deg. En ting er at det ser pent ut når uu står stille, en annen er å få skjørtet mellom bena når du går! Jeg tror heller ikke at det kommer til å bli så mye varmere, du får vifte med skjørtene når du blir varm :D . Las Vegas kan være kjempevarmt, pass på å drikk nok vann! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 30. mai 2003 #9 Del Skrevet 30. mai 2003 Skal du tasse rundt ute da, eller være mest inne? De har jo air conditioning. Hvis du bare skal dra hit og dit ute, men være mest inne, hadde jeg ikke bekymret meg særlig, bare drukket masse vann. Og tatt med lommetørklær for å tørke perler på ansikt og under armer.. Hvis du skal være der noen dager før, så rekker du kanskje å venne deg til temperaturen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 30. mai 2003 Da har jeg endelig bestemt meg - det blir underskjørt! Tusen takk for alle tips og tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Skal bare si at jeg synes det høres ut som et klokt valg.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå