Molanya Skrevet 29. mai 2003 #1 Skrevet 29. mai 2003 Hvordan skal jeg få forklart dette? Altså, hvordan ser du for deg månedene, samt høytider o.l.? Jeg trodde alle hadde samme bilde i hodet sitt som meg - jeg har sommeren "på toppen", og jul "klokka 5". Skjønner dere? Har hatt en del snodige diskusjoner om dette, med folk som påstår at de har "rett". Lite trolig noen mal her, men hva med dere? Har også møtt folk som ikke har noe bilde i hodet av dette...
Gjest Chica i.i. Skrevet 29. mai 2003 #2 Skrevet 29. mai 2003 Que? Jeg skjønner ikke hva du mener en gang jeg, så jeg er vel av dem som ikke har noe bilde av dette i hodet! Burde jeg?
Molanya Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2003 Jeg synes det er skikkelig rart, men det er jo bare fordi jeg har det slik selvm, Chica
CeNedra Skrevet 29. mai 2003 #4 Skrevet 29. mai 2003 året er RUNDT sommer er ca kl 12, våren er kl 10, høsten kl 2. Jul er kl 5-6 og nyttår 6. husker jeg fikk en skikkelig åpenbaring en sen kveld da jeg diskuterte med noen venner. trodde alle så på året slik jeg,., mens noen så på det som en linje som begynner på ny hvert år eller hver sommer.. rare mennesker altså...
Molanya Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2003 Du ser på det feil vei CeNedra! :blunke:
Sisilie Skrevet 29. mai 2003 #6 Skrevet 29. mai 2003 Jada, forstår veldig godt hva du mener........ Jeg ser kalenderåret som en rett,vannrett strek,omtrent som en kles-snor - forstå det den som kan- men slik er det. Dessuten har jeg farger på mine høytider: *Jul er mørkerød *Nyttår er lys-brun/oransje *Påske er gul-hvit *17.mai er knallgul *St.Hans er blå-grønn Og sommerferien er lyse-lyse-blå og høsten grønn-brun, osv.. Slik kunne jeg fortsette med farger på dagene og måneder.......noen andre som kjenner seg igjen..?
Molanya Skrevet 29. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2003 Wow! Det med farger har jeg aldri hørt om. Har du farger på alle dagene?
Gjest Lea Skrevet 29. mai 2003 #8 Skrevet 29. mai 2003 Året mitt er ei klokke. Hos meg er Nyttår klokka 12, sommeren nede ved 5-6-tiden og vår/høst på hver sin side. Enkelt og greit.
CeNedra Skrevet 29. mai 2003 #9 Skrevet 29. mai 2003 har alltid hatt sånt bilde av det. (tror det spørs på hvor imaginære/billedelige folk er)
CeNedra Skrevet 29. mai 2003 #10 Skrevet 29. mai 2003 NEI, deres er feil vei. Iallefall Lea sin er jo oppned! det er jo logisk at sommeren er på toppen for der er det mer lys... liksom midt på dagen lys.. og jul/nyttår på bunn kl 6 fordi da er det mørkere...
Gjest Lea Skrevet 29. mai 2003 #11 Skrevet 29. mai 2003 Min er ikke feil vei nei.. Men klokka ligger liksom, slik at nyttår alltid er vendt mot nesa mi og sommeren er lengst borte ALLTID.
Sisilie Skrevet 29. mai 2003 #12 Skrevet 29. mai 2003 -Mandag er grønn -Tirsdag er lyse-gul -Onsdag er rosa -Torsdag er blå -Fredag er gul-grønn -Lørdag er rød -Søndag er lys-lilla
Redhead Skrevet 29. mai 2003 #13 Skrevet 29. mai 2003 Året mitt går rett bortover, eller mer som en bølgedal der vinteren begynner. Når året er omme begynner en ny bølgedal. Jeg har farge på årstidene, mnd. og dager (ord også for den saks skyld), rar som jeg er .
Gjest Vega Skrevet 29. mai 2003 #14 Skrevet 29. mai 2003 Har ikke noen årstidsfavoritt, er mer ettersom været er. Er det for varmt lenge, er det en bølgedal. Er det passelig (samme hvilken årstid), er jeg på en bakketopp. Dvs klokka mi går i bulker, og sommeren er øverst (på tolv).
Helena Skrevet 29. mai 2003 #15 Skrevet 29. mai 2003 Ser det for meg som en liggende klokke med jul klokka 12. Den ligger slik at vår ligger mot meg og høsten lengst borte
starie Skrevet 29. mai 2003 #16 Skrevet 29. mai 2003 Ser det for meg som en stående klokke, litt på skrå. Jul er øverst, som klokken tolv, og sommeren er midt på nede med vår som klokken 3 ca og høst som klokken ni. Og litt andre ting innimellom :D Har heller aldri tenkt over at andre ser det på en annen måte.
ringblomst Skrevet 29. mai 2003 #17 Skrevet 29. mai 2003 Hæ? Dette var virkelig nytt for meg, har kun en gang hørt fra en venninne at hun hadde farvene på dagene, og jeg som trodde hun var rar, og jeg normal
Padmee Skrevet 29. mai 2003 #18 Skrevet 29. mai 2003 Jeg ser også for meg året som en klokken, men istedenfor å dele det inn etter årstider, deler jeg det inn etter måneder. Altså Januar er klokken 12, Februar er klokken 13 osv. Har også farge på noen høytider og dager. Jul er rød, påske er gul. St.Hans er lysgrønn, og 17.mai er rød, blå og hvit.
Gjest gjesta Skrevet 29. mai 2003 #19 Skrevet 29. mai 2003 Året er langt og horisontalt, det følger en strek - begynner i januar og slutter i desember. Slik er ukene også, men helgene skiller seg litt ut, som om de er med uthevet skrift. Iløpet av året er det enkelte dager som skiller seg ut, dvs som påske, barnas bursdager, sommerferie osv.., disse skiller seg også ut med uthevet "skrift". Artig spørsmål, har aldri tenkt over hvordan andre tenker det, eller jeg tror kanskje jeg filosoferte litt over disse tingene når jeg var liten. Uansett - dere som ikke forstår hva vi mener må jo tro det har klikket helt
CeNedra Skrevet 29. mai 2003 #20 Skrevet 29. mai 2003 Den rundingen som årstidene er i, er det også måneder innimellom liksom. Ser dere ukedagene slik som dere ser året? Fordi jeg ser uken slik som jeg ser året. Det er en runding med mandag ca kl 12 og onsdag klokken 3, søndag er 10-11 og de andre rundt omkring. OG spørsmål: dere som ser i farger: er dere spesielt opptatte av farger sånt ellers?Og kreative utenom det normale??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå