Gå til innhold

Boikott av Israel..


Freetime

Anbefalte innlegg

Ser på nyhetene at Lo oppfordrer til blokade av israelske varer.

Hva med oss forbrukere?Noen som vet hvor man kan finne en liste over varene i butikkene som man kan boikotte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

evt. kan du sjekke etiketten for opprinnelsesland (made in israel er en god indikator), spør betjeningen når det gjelder frukt og grønt. og så kan du sende en email/kort/brev til forsvarsdepartementet og fortelle at du ikke setter pris på at vi handler våpen med dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Interessant aa se at nordmenn saa gjerne vil stoette opp om kommunistforeninger som AKP, NKP osv. Dessverre overrasker det meg ikke noe saerlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har merket de varene som kommer fra Israel. Selv kjøpte jeg issalat fra Israel denne uken. Har ikke noe ønske om å boikotte varer derfra.

Smil icon_smile.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker å følge med på hvor varene er produsert og forsøker bevisst å unngå varer fra Israel. Jeg har kanskje ikke så stor tro på betydningen av aksjonen, men mener det er riktig å markere mitt standpunkt i saken!

Uansett så har det en symbolverdi.

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

...og den anonyme komunnistvennen ovenfor har vunnet prisen for ukas sakligste innlegg på kg. en dose realitetsorientering er sendt i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at slik den palestinske og israelske økonomi er knyttet sammen, vil en boikott av israelske varer også ramme det palestinske samfunn. (Kilde: Trygve Hegnar, redaktør i Kapital og Finsansavisen. Han bør vel ha litt peiling på økonomi vel?)

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg feiret påsken i Danmark. Hun fikk da med seg nyheter fra Tyskland og Danmark og ble opprørt da hun se det i forhold til norske medier. Poenget er at saken dekkes mye mer objektivt med belysning fra flere sider i disse landene i forhold til i Norge. Jeg tror at vi i Norge er lurt til å tro at bare Israel er den stygge ulven her og at Arafat er mer uskyldig enn han er. På engelsk fordømmer han selvmorsbombing og andre aksjoner, mens han på arabisk oppfordrer til dem. Vi får høre om ambulansepersonell som stoppes og ydmykes men vi får ikke høre om de ambulansene som transporterer våpen og terrorister.

Jeg er ikke med på noen boikott av Israel, men jeg har stor medfølelse for det palestinske og det istraelske folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke vi i Norge er lurt til å tro at Arafat er uskyldig og at Israel er noen stygg ulv i den forstand.

Selvfølgelig må palestinske terroraksjoner fordømmes, men det går ikke an å kalle Israels voldsomme aksjon mot enkelte sivile områder i Palestina for noe annet enn terror, selv om det blir gjort av det militæret.

Jeg mener Norge har en relativt objektiv holdning til situasjonen.

I tillegg snakker vi i dette tilfellet om en av verdens sterkeste militærmakter mot et folk uten land eller økonomi.

En annen side av saken er jo at så lenge de israelske angrepene fortsetter i full styrke så er det jo ikke rart at et folk slår tilbake.

Dessverre men slik er det bare!

I tillegg er det nok tvilsomt om Arafat har noen reell makt lenger, siden samtlige av hans politikorps er bombet i fillebiter.

Utover dette så kan man som sagt ikke tolerere selvmordsaksjonene!

Ei heller at Israel er en okupasjonsmakt!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...