Gjest care Skrevet 28. mai 2003 #1 Skrevet 28. mai 2003 http://www.ops-se.com/Videos/Negligence.mpg Hva skulle dette egentlig forestille og hvorfor i h***** skjøt hun?
Miew Skrevet 28. mai 2003 #2 Skrevet 28. mai 2003 HæH?!? Nei, det samme lurer jeg på. Mannen lå nede, under en annen politimann!! Fikk hun kanskje bare lyst?! Syyyke menneske... Håper det ble oppvask angående den der saken, at hun fikk noe form for straff. Man kan ikke bare dra frem våpen og skyte i vei på et forsvarsløs menneske! Armen/skulderen hans må jo være hardt skadet!! *himle med øynene* ...noen mennesker, altså!!!
Crazee Skrevet 28. mai 2003 #3 Skrevet 28. mai 2003 Huff, ho var nok litt nervøs i avtrekkarfingen der. Kort og godt uforsiktig/uvøren som filnamnet seier...
Bertha Skrevet 28. mai 2003 #4 Skrevet 28. mai 2003 Ja, det er jo fort gjort... Ikke godt å vite alltid, hvor man har fingrene sine henne...
Gjest care Skrevet 28. mai 2003 #5 Skrevet 28. mai 2003 Ja, det er jo fort gjort... Ikke godt å vite alltid, hvor man har fingrene sine henne... Sant nok
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 29. mai 2003 #6 Skrevet 29. mai 2003 Typisk eksempel på dålig vedlikehold av våpen! Pistolen er en M92 Beretta, jeg går ut ifra at det er en gouverment-utgave siden damen tilhører politietaten i Nevada. Berettaen har i utgangspunktet dobbel sikkring, det vil si at du kan låse pistolen fullstendig slik at hverken sleiden eller avtrekkeren vil kunne bevege seg. Med andre ord kan du ikke lade, og kan du ikke lade - da kan du heller ikke skyte, siden M92 er en halvautomatisk pistol. Sikkring nummer to er desverre noe mer flimsy - den gir deg mulighet til å lade våpenet - men ikke fyre av skudd. Med andre ord kan du tømme pistolen uten å røre clipen (rammen som holder patronene, den de skifter så tøfft på alle filmer) og du kan lade et skudd direkte i kammeret. Denne siste sikkringen er fjærbassert, det vil si at det er en spiralfjør i våpenet som låses fast. Låsen på denne er veldig lett å ødelegge. Resultatet er at sikkringen ikke fungerer, og avtrekkeren lett kan betjenes mens denne er på. Beretta har diverse forskjellige ettermarkeds-sett hvor du blant annet kan skifte avtrekkerdelene, slik at avtrekkeren blir lettere. Dette er veldig populært blant kvinner, for at man skal kunne trenge mindre fingerkraft for å trekke av. Men resultatet av en dårlig ombygging er gjerne at sist nevnte sikkring ikke fungerer. Comboen manglende sikkring og fjærlett avtrekker er akkurat det du ser på denne videoen. Den første feilen hun gjør, er at hun holder fingeren på avtrekkeren. Fingeren skal ligge LANGS våpenet, inntil hun er truet. ALDRI fingeren på avtrekkeren, med mindre du MENER å skyte! På rekylen og reaksjonen til dama, så ser du at skuddet gikk av ved et uhell. Det er vanskelig å si om hun traff fyren på bakken eller ikke. For øvrig er M92 Beretta et fantastisk pålitelig våpen.
Miew Skrevet 29. mai 2003 #7 Skrevet 29. mai 2003 Hva skjer med henne når hun var så uforsiktig? Hun må få noe slags straff, kan ikke bare skylde på våpenet, dette burde hun jo vite for å få tillatelse til å bære det?
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 29. mai 2003 #8 Skrevet 29. mai 2003 De ruller henen i tjære og dypper henne i fjær. Nei, jeg veita søren, aldri vært politimann i Nevada, jeg. Aldri fyrt av vådeskudd der heller Men jeg kan tenke meg at hun får pisk på pung hos sjefen, og en aldri så liten trekk i lønn. Og ja, våpenet skal garantert inn til sjekk.
Silfen Skrevet 29. mai 2003 #9 Skrevet 29. mai 2003 Uff da. Jeg syns det ser ut som hun skvatt skikkelig da våpenet gikk av, som om hun ikke mente det. Tror jeg fester litt lit til WildThings forklaring, den høres plausibel ut for sånne som meg som ikke har peil på våpen. Kan godt tenke meg at i en situasjon som denne, så vil det bli en granskning av et politiorgan som går på interne affærer. Saken vil sikkert bli utredet på lik linje som den ville blitt i Norge og kvinnen vil nok få sin straff. Om enn mindre ved et uhell enn ved overlagt avfyring av våpenet. I think.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå