Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd den nye P- Stanga ?

Høres jo bra ut da..

Den settes inn under huden i overarmen, og man kan

bestemme om prevansjonen skal vare fra noen

måneder til flere år..

Har søkt på nett men finner ikke noe om den,

men leste i avisa at den ble anbefalt

fremfor P-Sprøyta og hormonspiral..

Blir nok en stund til jeg kommer til å

ha behov for prev..men sjekker jo ut litt alikavel :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt at den synes under huden, den SKAL visst synes... lekkert på sommeren.. :ler: ser ut som om et dyr har borret seg under huden for å bli...

Skrevet

Ja Liza, det hørtes jo lekkert ut, men det kan vel

ikke stemme ?? (kjerringa med staven? :ler: )

Takker for link Alette, har lastet ned brosjyren nå..

Skal se hva jeg finner ut..

P-staven kalte de den her gitt..

Ikke rart jeg ikke fant noe på P-stangen..

"De er på størrelse med en liten fyrstikk og kan ligge der og avgi hormoner som hindrer graviditet i tre år av gangen"

*Det står også at P-staven er en av de de sikreste av preventivene..

*Enkel å sette inn hos legen (får lokalbedøvelse)..

*Å like enkel å fjerne

*Legges på innsiden av overarmen

*Man kan IKKE se P-staven

Ja det var vel det meste... Ellers er det jo bivirkninger å slikt

som det er på alt annet av preventiver..

Noe for meg ihvertfall :wink:

Om jeg da ikke blør i seks måneder da...

(som jeg gjorde av hormonspiral og av Yasmin)

Skrevet

Har snakket med sambo om denne staven nå,

og vi har funnet ut at jeg skal prøve denne -

før han evnt bestemmer seg for å sterilisere seg..

Han hadde egentlig bestemt seg for det da, siden

jeg har så dårlig erfaringer med prev..men vi

skal gi staven ( :ler: morsomt) en sjanse...når

den tid kommer....

Flere som har vurdert den ?

Skrevet

Jeg synes det høres interessant ut, og har svært lyst til å kutte ut p-pillene.

Tror jeg vil prøve, men må nok lese litt mer om den først :D

Håper den fungerer bra : - )

Skrevet

Er det Implanon det er snakk om her? Leste om det på www.felleskatalogen.no

Det har jeg lyst til å prøve. Er så fæl til å glemme pillene.. :oops:

  • 6 år senere...
Skrevet

Hei.

Jeg har prøvd i 3 år, satt inn en ny nå i mars. Jeg har vært veldig fornøyd. Problemet er at jeg ikke har hatt mense siden mars!! ;(

  • 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Julianne_*
Skrevet

Heisann.

Jeg har hatt p stang i noen måneder nå, og har ikke hatt noen andre problemer med den enn menstrasjonen. Jeg gikk de første fire månedene uten mensen, nå har jeg mensen regelmessig 2 uker i strekk..

P stang skal vare i 5 år og den synes ikke gjennom huden, enkelte kan kjenne den. Arret etter der de setter den pleier vaneligvis å bli borte, men uansett så er det et veldig lite sår så er ikke noe og bry seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...