Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #1 Skrevet 11. april 2002 For en stund siste var det diskusjon her ang fjerning av føflekker - noen som husker det?? En jente fra Stavanger fortalte om cryokirurgi, en metode som ikke etterlot arr eller noen ting. (frysemetode) Nå har jeg funnet ut at det kun er han i Stavanger som driver med dette, og jeg har dermed bestemt meg for å bestille time hos han og ta flyet fra Oslo... Men jeg synes fortsatt dette er for godt til å være sant! Er det noen der ute som har gjort dette og som kan garantere meg at det vil bli kosmetisk bra etterpå? (ser for meg hvite flekker etc, men legen som gjør dette mente det ikke ble noe). Trenger raskt svar - må få gjort dette før sommeren...
Engel Skrevet 11. april 2002 #2 Skrevet 11. april 2002 Husker diskusjonen! Har du snakket med han legen??? Er kjempeinteressert i å få gjort det selv, hvis det er så bra som det hørtes ut som. Mener å huske at det ikke var så fryktelig dyrt heller. Å skjære dem bort er ikke noe særlig, har et par hvite arr etter det, nesten mer skjemmende enn føflekkene. Håper du får svar fra noen som har vært hos han legen! Vet du forresten om det var lett å få time??12
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #3 Skrevet 11. april 2002 Jeg hadde en ganske lang telefonsamtale med han her om dagen, og da fikk jeg en del informasjon. Ca fire dager etter at man har gjort det faller føflekkene av (høres ikke særlig sexy ut...), og ny hud kommer frem. Han har holdt på med dette i over 8 år og da må jo resultatet være bra??? For en halvtime koster det 430,- og da får han fjernet ca 30 stk. Blir resultatet bra synes jeg absolutt det er verdt det! Dette området er mitt desidert største kompleks, og jeg klarer ikke å gå sommeren i møte uten å gjøre dette... Det var visst ikke så lang ventetid heller! Og så kan du få time mellom kl 16 og 20, så da trenger man jo ikke ta seg noe særlig fri fra jobben heller;-) Jeg har tenkt å kanskje bestille to klokketimer, og så ta flyet over. Da kommer vel hele greia på ca 3.500,- Men jeg har angst for å sprade rundt i bikini til sommeren med masse HVITE prikker over hele kroppen...
Gjest Kinga Skrevet 11. april 2002 #4 Skrevet 11. april 2002 Noen som kan oppgi navnet på han/klinikken han tilhører som driver med dette her? Kunne tenkt meg en tur til Stavanger selv og fått fikset etpar flekker, selv om jeg absolutt ikke har tro på at man ikke sitter igjen med hvite flekker i etterkant. Om pigmentene i et hudområde fjernes blir det hvitt etterpå; noe annet er fysisk umulig! Vil gjerne sjekke dette ut litt...12
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #5 Skrevet 11. april 2002 Er virkelig folk så forfengelige at de må fryse vekk føflekker for ikke å få arr? Jeg skjønner ikke at det går an! En fæflekk fjernes primært fordi det er fare for kreftdannels,e og så snakker man om at man ikke vil ha arr. Nei, wake up!
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #6 Skrevet 11. april 2002 Faren min "frøs" bort et par føflekker en gang for mange år siden. Han gjorde det på seg selv, men så vidt jeg vet har han ingen hvite flekker. Kan jo hende at man får hvite flekker første "sesong" når det nylig er gjort, men at det stabiliserer seg etterhvert.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #7 Skrevet 11. april 2002 Uff, jeg må nesten få ut finger´n og registrere meg snart - men anonyme meg er altså den som skrev det første innlegget. Mannen er akupunktør, og står oppført under Akupunktur Instituttet Eyolf B Løvdahl. Hvis jeg tør å gjennomføre dette kan jo jeg være forsøkskanin;-)) Men det hadde vært utrolig kjekt hvis noen har erfaringer...
Lykkeliten Skrevet 11. april 2002 #8 Skrevet 11. april 2002 NÅ har jeg registrert meg (= tidligere anonym). Lettere sånn.. Jeg kan skjønne at folk synes det er forfengelig å gjøre dette, men det blir på samme måte som alt annet: Er du tynn virker det kanskje rart at folk slanker seg, har du små pupper synes du det er fjernt at andre reduserer sine etc. Har man komplekser kan det ødelegge hele selvtilliten - og da er det jo kjempefint om det er noe å gjøre med det! Jeg har kommet til det punktet at jeg tenker på det dag og natt... Føler meg helt fin ellers, men hater huden min: har kanskje flere hundre små føflekker - og det føler jeg meg ikke vel med i det hele tatt.
Engel Skrevet 11. april 2002 #9 Skrevet 11. april 2002 Jeg må innrømme at det er nesten rent kosmetisk jeg ønsker å fjerne mine. Men noen sitter også på steder hvor de lett blir irriterte av klær o.l. Har sikkert 50 stk, men tenkte bare å fjerne de største, og et par jeg har i ansiktet. Store føflekker eller store arr er ikke pent, det kan vel ingen påstå!12
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #10 Skrevet 17. juni 2006 Jeg må innrømme at det er nesten rent kosmetisk jeg ønsker å fjerne mine. Men noen sitter også på steder hvor de lett blir irriterte av klær o.l. Har sikkert 50 stk, men tenkte bare å fjerne de største, og et par jeg har i ansiktet. Store føflekker eller store arr er ikke pent, det kan vel ingen påstå!12 ← Og jeg har vel ca 40-50 føflekker til sammen i ansiktet og halsen... Men jeg er 13 år og stuck her oppe i nord! Skal til sykehuset å fjerne den største i ansiktet (5 mm begge veier). Skal skjære bort og sy. Er redd for å få arr! Noen erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 Er det noen som har prøvd dette med å fryse bort føflekker? Hvor kan man gjøre det?
miow Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 aldri fryst bort, bare skjært. har hørt at man får arr av begge deler jeg da men:/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå