Gå til innhold

Magedans-kurs i Oslo ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :D

Har veldig lyst til å lære meg å danse magedans 8)

Er det noen her som vet om det finnes noen steder i Oslo der de har magedans-kurs, hvor de holder til, hva det koster og hva man lærer, samt hvor lange er kursene ?

Har bestandig likt å danse og synes at magedansing må jo være en fin måte å trene opp muskler i mage, bekken og lår :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magedans er perfekt for styrke i mage/bekken/rygg, ja.

Jeg husker ingen navn på instruktører i Oslo nå, men bare ta et søk på Kvasir eller Google, så finner du det lett.

Skrevet

Tusen takk :D

Ser ut som om det ikke starter noen kurs før til høsten, men da skal jeg være klar til å danse...gleder meg :)

Riverdance høres jo også gøy ut :D

Synes at dansing er en flott måte å trene uten å måtte dra på helsestudio. Og i tillegg trenger man jo ikke dansepartner for å melde seg på magedans-kurs (min kjære er ikke så veldig glad i å danse).

Samt at dans er en flott måte å treffe nye mennesker på :D

Gjest Embla s
Skrevet

På Sandaker er det et veldig bra sted (Bentzebrugata)? Anbefales!!

Skrevet

Hei Embla s,

vet du hva stedet på Sandaker heter ? Har de noen webside eller telefonnummer som jeg kan kontakte de på med tanke på kursplan ?

Har du prøvd magedanskurs der ? Hvordan var det ?

:D

Gjest lunacia
Skrevet
Har veldig lyst til å lære meg å danse magedans 8)

Er det noen her som vet om det finnes noen steder i Oslo der de har magedans-kurs, hvor de holder til, hva det koster og hva man lærer, samt hvor lange er kursene ?

Jeg danser nå hos Siri Ydstie på Dansestudioet - Oslo Magedanssenter som ligger på Torshov.

http://www.dansestudioet.com/

Hun er blant de billigste OG dyktigste i Oslo, og anbefaler henne på det varmeste.

Ellers kan jeg si at å danse magedans er kjempegøy!

MVH,

lunacia

www.lunacia.net

Gjest lunacia
Skrevet
På Sandaker er det et veldig bra sted (Bentzebrugata)? Anbefales!!

Dansestudioet ligger i Bentzebrugata... Sikkert det du mener. All informasjon ligger på hjemmesidene deres, som jeg nevnte ovenfor.

Skrevet

Tusen takk Lunacia :D

Vet du forresten når de starter opp neste nybegynner-kurs ?

Spennende å høre hvilke erfaringer dere har...har nå veldig lyst til å både prøve magedans og Riverdance :P

Knallbra måte å trene på når jeg ikke er noe særlig glad i å trene på helsestudio :-?

Bra å høre at instruktørene er flinke 8)

Gleder meg til å starte :briller:

Skrevet
Tusen takk Lunacia  :D  

Vet du forresten når de starter opp neste nybegynner-kurs ?

Ja, til høsten. Regner med at det blir i slutten av august eller begynnelsen av september. Som de fleste andre følger de skoleåret sånn noen lunde.

Spennende å høre hvilke erfaringer dere har...har nå veldig lyst til å både prøve magedans og Riverdance  :P  

Knallbra måte å trene på når jeg ikke er noe særlig glad i å trene på helsestudio  :-?  

Jeg hater å trene generelt, men elsker å danse. Og spesielt magedans ligger mitt hjerte nær. Ikke bare er dansen moro, men miljøet rundt dansen er herlig også.

Gjest Suhair
Skrevet

Danset magedans for noen år siden. Alt jeg har å si om det, var at

det var negativt. Den flate magen min forsvant, og enda er det bare en

klump til mage jeg har.

Skrevet

Tusen takk for kursinfoen Lunacia :D Skal vurdere å dra på det helgekurset på Let's Dance...problemet er bare at jeg jobber til klokken fem på hverdagene og vil få litt problemer med å stille presis opp på starten av kurset på fredagen :-?

Har ihvertfall lyst til å melde meg på kurs til høsten hos Siri Ydstie på Dansestudioet - Oslo Magedanssenter da det er veldig viktig for meg at miljøet er bra :D

Alt jeg har å si om det, var at  

det var negativt. Den flate magen min forsvant, og enda er det bare en  

klump til mage jeg har.

Hva mener du Suhair med at din flate mage forsvant ?? Fikk du mer mage av å danse magedans og ved hvilket dansestudio danset du ? Hva syntes du var negativt med å danse magedans ?

Gleder meg til å starte å danse :briller:

Skrevet
Danset magedans for noen år siden. Alt jeg har å si om det' date=' var at det var negativt. Den flate magen min forsvant, og enda er det bare en klump til mage jeg har.[/quote']

Det var leit at du opplevde det negativt. Hvis du hadde flat mage fra før, og fikk "klump" på magen, kan jeg bare anta at du fikk magemuskler, og det har man da ikke vondt av. ;-P

Personlig opplever jeg magedans bare positivt. Jeg simpelt hen elsker å danse. Ikke noe kroppsfiksering som i ballett...

Gjest Suhair
Skrevet

Jeg hadde masse av magemuskler før jeg begynte å danse, også.

Nei, jeg har ingen ting positivt å si om magedans-miljøet her i Norge.

Danserne som kaller seg profesjonelle er så hovne, overlegne og selvopptatte. Særlig de som har danset i Egypt. De tror at magedansen bare handler om Egypt, men det gjør den ikke.

Dessuten bryter norske dansere loven om kopiering av musikk.

De brenner cd'er, og selger dem. Det har de ikke lov til. Så jeg synes at

det er råttent både overfor de som har laget musikken, og de som skal høre på den. Har selv slekt i Libanon som driver med musikk i forhold til dans, og de ville aldri ha akseptert dette.

Men jeg håper at dere nybegynnere liker dansen, og fortsetter med den.

Skrevet

Synd å høre at du (Suhair) hadde en negativ opplevelse med magedansing :( Har du prøvd magedans i utlandet ?

Jeg synes at Siri Ydstie høres ut som et flott sted å danse magedans...godt å høre at det ikke er kroppsfiksert.

Er veldig glad i å danse og har lenge ønsket å lære meg magedans :D

Flott måte å treffe nye venner på :lol:

• 1 måned senere...
Skrevet

Nei, jeg har ingen ting positivt å si om magedans-miljøet her i Norge.  

Danserne som kaller seg profesjonelle er så hovne, overlegne og selvopptatte. Særlig de som har danset i Egypt. De tror at magedansen bare handler om Egypt, men det gjør den ikke.

Hm... Må si at jeg absolutt ikke kjenner meg igjen her. Synes ikke det er noe verre innen magedansmiljøet enn i andre miljøer. Jeg synes Suhair skjærer alle over én kam her, uten at hun egentlig kan gjøre det. At det finnes enkelte som er sånn - helt klart! Men slik er det da i alle miljøer!

Skrevet

Du Lunacia kan du tipse meg om magedans i Bergen?

=)

Så gøyt ut! Stilig side forresten.

Skrevet
Du Lunacia kan du tipse meg om magedans i Bergen?

=)

Så gøyt ut! Stilig side forresten.

Takk. :)

Er ikke så kjent med Bergens-miljøet, men tipper du kan finne info på Al Farah sine hjemmesider:

www.alfarah.no

Skrevet

Tusen takk, skal sjekke ut nettsiden!

=)

Skrevet
Tusen takk, skal sjekke ut nettsiden!

=)

Bare hyggelig. Alltid gøy med folk som er intereserte i det man lever og gløder for. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...