Gå til innhold

MAT & trening


micha6

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20år (165/60) som har trent aktivt aerobic i snart 2år(5ganger i uken-2t.)

Skal ha ett opphold m aerobicen 1mnd tid nå å begynne å jogge pga. det siste året har lårene mine vokst noe veldig... Jeg vil ikke ha stor lår.....!

Men jeg trenger litt veiledning i forhold til mat,hva skal jeg spise, ønsker dessuten å ned ca.5kg..

Takker for svar icon_smile.gif MVH M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først: Du har helt fin vekt i forhold til høyde, og har neppe behov for å slanke deg.

At lårene har blitt tykkere tror jeg rett og slett kommer av at du har fått muskler. Du trener jo veldig mye. Du er også ganske ung, og selv fikk jeg også litt mer former i den alderen, det er helt naturlig, og pent!

Spis masse grønt, spis ofte og variert.

_________________

Engelrosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-04-11 09:26 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du trener såpass mye; er du sikker på at du får i deg nok mat???

Får du i deg for lite mat, tror kanskje kroppen din at den må spare til senere og hvor gjør den det? jo på jentekroppen spares det nettopp rundt lårene. Kroppens forbrenning er IKKE konstant -den reguleres bla.a av hvor mye man spiser. Dersom man spiser fpr lite, skrus forbrenninga drastisk ned.

Hvis du spiser nok mat, kan det være at du spiser feil mat. Mye trening = stort behov for proteiner (for å bygge opp cellene igjen)

Ellers kan jeg anbefale boka "jentemat" den tar opp temaet trening, jentekroppen og mat på en super måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken Jentemat beskriver for eksempel dette med at man ikke går ned i vekt og forbrenner fett med så mye trening. For meg som selv er instruktør har jeg ikke skjønt hvorfor jeg blir rundere og rundere selv om jeg trener 5-6 dager i uken. Det er nemlig noe som heter "Chunky Aerobics instructor Syndrome" som boken beskriver veldig godt. Rett og slett en form for overtrening.

Det forklarer jo også at noen raser ned i vekt som "bare" går turer, og ikke trener så tøft og flott og hipt som vi tror at vi gjør.

Den boken lærte i hvert fall meg litt, og i dag skal jeg ikke på trening, men gå en lang tur i skogen! Det har kroppen min mye bedre av!

Muskler veier også mer enn fett, og tar større plass. Men med trening så får du som regel formet deg veldig godt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...