Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag ble det plutselig et svart-gult lys og deretter et lysegrønt skjær over hele skjermen.. jeg endret litt på lysstyrken på skjermen- foran-nå ser jeg såpass at jeg greier å skrive dette,men ikke stort mer heller........dere "Petter-Smartere" der ute:- kan det være en lyspære inni skjermen etc som er gått, eller må jeg nå ha ny skjerm??........Som dere skjønner, så er det ikke selve programmene det er noe i veien med, kommer inn på internett som bare det........

På forhånd takk for tips/svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje at skjermen din er klar for å byttes ut.

Men det er selvsagt et par ting du kan prøve først.

Skru av PC-en og sjekk at kablene sitter skikkelig i.

Du kan jo prøve å bytte kabel på den også, hvis det er mulig og du har en til overs.

Hvis ikke dette fungerer: Kjøp en ny skjerm. Det er for dyrt å fikse på skjermer og de har en begrenset levetid desverre.

Skrevet

Takk Lea - jeg har en stor mistanke om at jeg må ha ny skjerm- men nå skal jeg først prøve det som du tipset meg om. - Here we go........ :pirat:

Gjest Anonymous
Skrevet

Høres ut som du har mistet den ene elektronkanonen i skjermen. Det er tre stykker; rød, grønn og blå. Hvis den ene basisfargen er borte, vil områder med nyanser av denne fargen fremstå som ganske mørke.

Det kan være en dårlig kabel eller dårlig kontakt bak på billedrøret, men det kan også være selve røret som er defekt. Med mindre det er en svært god skjerm, lønner det seg neppe å skifte billedrør.

Skjermer, i likhet med TV'er, regnes å ha en forventet levetid på over 5 år. Er skjermen under 5 år, kan det altså være grunnlag for reklamasjon ihht. kjøpsloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...