Gjest Gjest_Student_* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Hei ! Jeg har sett på Lånekassens sine internett-sider at om man tjener over ca 122 000 så mister man en del av stipendet. Er det noen som vet hvordan dette foregår ? Beregnes dette ut i fra hvor mye over 122 000 jeg tjener, eller "straffes" jeg med en gang jeg overskrider grensen (dvs er det det samme om jeg tjener litt over eller 20 000 over ?). Lurer fælt, har tjent en del i år.... Men har lyst til å få avskrevet mest mulig lån til stipend fordet . .
Rosalie Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Hvis du er førsteårsstudent, skal du kun ha støtte for ett semester dette året og da er inntektsgrensa høyere. Du mister stipend etter hvor mye over grensen du tjener, ja.
Rosalie Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Slik regnes omgjøringen for øvrig ut: Slik foregår utregningen (Inntekt over fribeløp x 5%) x antall måneder med støtte = omgjøringsbeløp Kilde: http://lanekassen.no/templates/Page____556...r%20frigrensene?
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Hjertelig takk for svar - oppklarende ! :-) Slår ikke så ille ut som jeg var redd for . . .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå