Gå til innhold

Fransk grammatikk

Morea

Anbefalte innlegg

Jeg tok fransk grunnfag en gang for lenge siden og var så dum at jeg lånte bort bøkene mine til en fyr jeg ikke har sett på mange år....

Så nå skal jeg kjøpe Robert igjen.

Men,

Er det noen som har tips på en omfattende og god bok om fransk grammatikk. Den kan være på norsk, svensk, dansk eller engelsk. Det er det samme.

Har studert lingvistikk og har mye bedre fransk nå enn på grunnfaget, og jeg liker grammatikk, så det må være litt nivå på denne boka.

Husker vi hadde en blå som var dansk og veldig bra, om enn noe tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Fortsetter under...

Jeg tok fransk grunnfag en gang for lenge siden og var så dum at jeg lånte bort bøkene mine til en fyr jeg ikke har sett på mange år....

Så nå skal jeg kjøpe Robert igjen.

Men,

Er det noen som har tips på en omfattende og god bok om fransk grammatikk. Den kan være på norsk, svensk, dansk eller engelsk. Det er det samme.

Har studert lingvistikk og har mye bedre fransk nå enn på grunnfaget, og jeg liker grammatikk, så det må være litt nivå på denne boka.

Husker vi hadde en blå som var dansk og veldig bra, om enn noe tørr.

Du tenkjer på den danske Moderne Fransk Grammatik av Jens Rasmussen?

Eg tykkjer Ny fransk grammatikk av Hans Petter Helland er gild, men Le Bon Usage er sjølvsagt eit must om du verkeleg ynskjer å grava deg ned i grammatikken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkjer på den danske Moderne Fransk Grammatik av Jens Rasmussen?

Eg tykkjer Ny fransk grammatikk av Hans Petter Helland er gild, men Le Bon Usage er sjølvsagt eit must om du verkeleg ynskjer å grava deg ned i grammatikken .

Jeg er sikker på at TS er glad for at du gravde frem denne fem år gamle tråden for å svare på spørsmålet. Takk!

Anonym poster: 827a2311ba521a90bb52257f3ee9c956

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at TS er glad for at du gravde frem denne fem år gamle tråden for å svare på spørsmålet. Takk!

Anonym poster: 827a2311ba521a90bb52257f3ee9c956

Er det så viktig eigentleg? Trur det er ei rad andre personar her på språkforumet som er interesserte i gode bøker som tek føre seg fransk grammatikk.

Endret av Rskre
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...