Gå til innhold

p-pille diane

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har nå kommet på min tredje uke på mitt første brett. Huden har forverret seg, det som før var masse småkviser er nå mange byller :kjefte:

Normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Ikke stress, huden bedrer seg etter hvert.

Skrevet
Ja. Ikke stress, huden bedrer seg etter hvert.

Takk... det hjelper at noen med erfaring sier det. Når det ser slik ut føles det som om tiden har stoppet opp og at jeg blir seende slik ut for alltid :gjeiper: Er ikke særlig forfengelig egentlig, men har slitt med huden i mange år og det tar på selvtilliten. Med vondt skal vondt fordrives...! skal bli deilig å bli kvisefri. Noen kviser i ny og ne er bare søtt, men minst 10 store acne i ansiktet hver dag er plagsomt.

Skrevet

Det er ikke sikkert at du főr vekk kvisene med Diane35, bare for å få sagt det... selv om jeg håper det hjelper på deg. Det er jo anti androgenet i Diane som virker dvs. i teorien at hvist du har hud med hår så er sjansen større for at Diane vil virke en om du har hud uten hår noe som tilsier at kansje Spironolactone (Aldactone) vil virke like bra men uten syntetiske hormonene som Diane35 har.

Diane 35 inneholder anti androgenet Cyproterone som foresten ikke er godkjent i USA og Diane 35 er blitt forbudt i Canada bare for å få sagt det....

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Jeg bruker diane p-piller. Nå vet jeg ikke hva diane 35 er, som personen over meg nevner, men mine heter bare diane. Jeg begynte fordi jeg var skikkelig plaget av kviser, og nå er jeg kvisefri :) Husker ikke hvor lang tid det tok, noen mnd til et halvt år tenker jeg. Men ventetiden er så verdt det!

Skrevet

Vell Diane 35 forde den inneholder 35 μg Etinyløstradiol (og 2mg Cyproteronacetat) - som da er østrogen og antiandrogen. I tillegg så er den egentlig ikke anbefalt som p-pille heller :sur:

Les hva felleskatalogen sier og søk engelske Google for å sammenligne. Diane er ikke anbefalt for folk over 35 år og spessielt røkere burde ikke ta Diane p.g.a. bl.a blodpropp i beina som kan løsne og fororsake skader i hjerne, hjerte eller lunger som igjen ofte fører til død (dessverre). Sier ikke dette for å skremme men slik er det bare og derfor nevnte jeg anti androgenet Spiro som da skal fungere på samme måte men uten faren med Diane selv om spiro ikke er uviklet mot akne og kviser men igjen søk Google for det finnes mange forum om dette tema.

Det er ikke uten grunn at Diane er forbudt i USA og Canada men jeg tror det er best å gjøre hjemmeleksa si på Diane føre man putter den i munn... forde jeg tror også at det er best å ungå tabletter som kan fororsake idiopatisk Venøs Trombembolisme (VTE) eller Deep Vain Thrombosis (DVT) som det heter på engelsk.

Jeg er ikke lege på akkurat dette feltet så tro ikke på alt jeg sier her men noe fakta er det jo i dette ettersom jeg hvet at mange trassekuelle rundt om i verden bruker Diane forde det er billig og at det er en 2 i 1 tablett som gjør det enkelt, men alikevell forsåvidt "farlig". Diane 35 var foresten en av tablett typene vi hadde "under lupen" da vi forsket på vår brystkrem m.h.t. utvikling av brystvev hos menn så det er bare derfor jeg hvet "litt" om Diane 35 :kys_2: som har foresten mange navn med samme innehold og forskellige priser.

Hva betaler du foresten for Diane i Norge? I Thailand coster 21 tabletter rundt 15 Kr.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Er "vanlig" diane like farlig som diane 35?

Diane koster 180 kr for 3 brett.

Skrevet

Den "vanlige" Diane inneholder 35 μg etinyløstradiol, så det er nok akkurat det samme.

Jeg fikk utskrevet Diane for mange år siden, da jeg ba om en p-pille med "mye krutt i" siden jeg ønsket å legge på meg. Det gjorde jeg ikke, men har fortsatt å gå på Diane siden den gang. Jeg prøvde mange ulike typer før den, og var plaget med alle mulige slags bivirkninger.

Diane fungerer perfekt for meg, ingen bivirkninger. Jeg vil derfor ikke skifte den ut, selvom man egentlig ikke skal bruke den kun som prevensjon. Har aldri vært plaget med kviser, men hadde litt trøbbel i hodebunnen før. Sier til meg selv at derfor bør jeg bare fortsette på Diane, sånn at det ikke kommer tilbake. :fnise:

Bruker forresten Feminil nå, som har samme virkestoffer som Diane, men er billigere. Og har mye finere eske. :fnise:

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Hver gang jeg trenger nye piller blir jeg spurt om jeg vil ha et annet merke som er billigere, kanskje det er feminil? Fungerer den HELT LIKT som diane? Er livredd for at kvisene kommer tilbake hvis jeg slutter på diane..

Skrevet

Jeg tror at det "beste" er å bruke kondom, enkelt og greit forde uansett så er det Etinyløstradiol som er "problemet" og det finnes alternative som mini piller eller piller som inneholder Progestosterone og som også gis som sprøyte (f. eks. Depo-Provera) - Men selv Depo-Provera kan fororsake DVT men det er klart at 3. generasjons p-piller er sikkrere en generasjon 1 og 2, og det er vel forde produsentene vil redusere risikoene mot DVT og bryst kreft.

Jeg gir selv Depo-Provera til min hund som er en stor Golden Retriever og 1 sprøyte holder i 3 måneder. Hun er nå 3 år og har ikke blitt gravid til nå forde "gutta" holder seg unna henne haha

Så vil jeg bare si at det er jaggu meg stor prisforskjell på Diane 15 Kr. x 3 = 45 Kr mot 180 Kr. Det er klart at noen er griske her...

Uansett vil du ha tørr hud og ingen kviser så tror jeg at Diane er alt for risikabelt også forde den er egentlig ikke anbefalt som p-pille. Snakk heller med din doktor om å få 25mg Aldactone eller noe lignende. Har lest flere forum hvor de siar at Aldactone virker veldig bra men som sagt spør din doctor...

Skrevet

Bare en ting til. For å få en tørr og sunn hodebunn så anbefaller jeg at du hver dag vasker håret ditt med å først ta 2 ts salt i en kopp vann og hell dette i hodebunnen. Vent 10-15 sekunder og skyll håret i rent vann. Så tar du vanlig kokkusnøtt melk og gnir dette in i hodebunnen. La det stå mens du vasker kroppen og når du er ferdig så vasker du håret med vanlig shampoo. Det gjør underverk forde kokkusnøtt melk også virker antiseptisk.

Jeg bruker dette og plages dermed ikke av fet hud i hodebunn men hvist jeg stopper opp så kommer fet hud tilbake og gjør håret mitt "fett". Det kan være at jeg ikke trenger kokkusnøtt melk i et par dager så når huden først er tørr så kan det vare opp imot en uke.

Skrevet
Hver gang jeg trenger nye piller blir jeg spurt om jeg vil ha et annet merke som er billigere, kanskje det er feminil? Fungerer den HELT LIKT som diane? Er livredd for at kvisene kommer tilbake hvis jeg slutter på diane..

Ja, den fungerer helt likt! Det er bare en annen produsent. I felleskatalogen linkes det bare til Diane, for å lese om den:

Sitat: "Følgende tilsvarende preparater har fullstendig omtale:Diane «Bayer Schering Pharma AG» tabl."

På resepten min står det at jeg kan bruke Feminil om jeg vil.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg ville bare informere dere om at huden har blitt mye mye mye bedre:) har nettopp begynt på tredje brettet. Har litt kviser enda, men ikke i nærheten av slik det var før...:) Helt fantastisk !!!

• 1 måned senere...
Gjest Alabama
Skrevet
Det er ikke uten grunn at Diane er forbudt i USA og Canada men jeg tror det er best å gjøre hjemmeleksa si på Diane føre man putter den i munn... forde jeg tror også at det er best å ungå tabletter som kan fororsake idiopatisk Venøs Trombembolisme (VTE) eller Deep Vain Thrombosis (DVT) som det heter på engelsk.

Til informasjon så er dyp venetrombose (DVT, bedre kjent som blodpropp) er en bivirkning man kan få av mange typer p-piller, ikke bare Diane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...