Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tenkte jeg skulle høre om tips/evt andre i samme båt som jeg:

jeg har opp til flere ganger en intens kvalme, at jeg nesten må kaste opp og føler meg selvfølgelig uvel. dette har pågått i flere måneder nå, noe som er veldig ubehagelig.

Jeg er ikke særlig fan av å dra til leger, så vil helst unngå dette, dessuten redd for å virke hypokonder..

Jeg er IKKE gravid, men sliter med at jeg ikke lenger er motivert med jobben jeg har idag. Kanskje en sammenheng?

Kan noen gi meg tips/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det er psykisk, så må du vel få ryddet opp i det du ikke trives med.

Er det fysisk, kan du prøve å finne ut om det er noe mat du blir mer kvalm av enn annen, altså hvis du ikke er like kvalm hele tiden. Prøv å finne ut om det er noen sammenheng mellom hva du spiser og hvor kvalm du blir og om du oftest blir kvalm før eller etter et måltid. Og om det har noen sammenheng med typen avføring du har, for eksempel kvalm før hard mage eller omvendt.

Jeg vil uansett anbefale en tur til legen for å utelukke en del ting. Hvis de finner en årsak som kan behandles, må vel det være det beste?

Endret av Ninen
Gjest Gjest
Skrevet

Det kan godt være psykisk, og da er jeg enig med brukeren over i at du må gjøre noe for å endre situasjonen din.

Men det kan også være noe fysisk, f eks en eller annen mineral- eller vitaminmangel. Du kan jo gå til legen og be om å få tatt en blodprøve som sjekker slikt - det er ikke å være hypokonder, men en grei rutinesjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...