Gjest Gjest_Maggie_* Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Vi skal gifte oss om tre uker. Jeg bestilte servietter sammen med duker online fra USA, og det tok over en mnd før jeg fikk de fra jeg bestilte. Når det kom i posten ser jeg jo at det er feil servietter jeg har fått! Serviettene holder en helt annen nyanse av krem enn duken, og det blir fullstendig kræsj! Jeg sendte mail til leverandøren med en gang jeg oppdaget dette, men de rekker ikke å få det hit før bryllupet. Jeg har sett rundt på forskjellige butikker, men finner ikke servietter i samme nyanse. Hva gjør jeg nå???? Hele borddekkingen blir forferdelig...
Gjest stressned Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Forstår at det er kjipt å få sånne pakker, men finner du ikke samme nyanse så gå for kontrast isteden. Servietter er ingen undergang. Har du 3 uker til bryllupet er det masse tid til å tenke kreativt med kontraster isteden.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Forstår at det er kjipt å få sånne pakker, men finner du ikke samme nyanse så gå for kontrast isteden. Servietter er ingen undergang. Har du 3 uker til bryllupet er det masse tid til å tenke kreativt med kontraster isteden. Men hvilke kontraster kan jeg finne på til fargen "vanilla"? Kjører jeg på med noe helt annet nå må jeg jo endre blomstene, og jeg er redd for at bordkort og meny blir totalt kræsj. Uff, dette blir ikke bra..
Gjest Gjest_tea_* Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Men hvilke kontraster kan jeg finne på til fargen "vanilla"? Kjører jeg på med noe helt annet nå må jeg jo endre blomstene, og jeg er redd for at bordkort og meny blir totalt kræsj. Uff, dette blir ikke bra.. Hva med en lys rosafarge? Eventuelt kan du også kjøpe en penn/tusj i samme nyanse som servietten (uansett hva slags farge du ender opp med) og lage en kant på bordkortene eller menyen eller bare en strek i samme farge som understreker en overskrift?
tasha Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 hva slags farge er blomstene da? du kan jo matche dem, eller lysestaker, detaljer, et eller annet.. om blomstene f eks ikke matcher, så kan du sette oppi flere blomster, som matcher serviettene, så du får spill i hele bordet ditt:)
tasha Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 hva slags farge er blomstene da? du kan jo matche dem, eller lysestaker, detaljer, et eller annet.. om blomstene f eks ikke matcher, så kan du sette oppi flere blomster, som matcher serviettene, så du får spill i hele bordet ditt:) eller du kan legge ut bilde av de serviettene du skulle ha, å kanskje noen av oss vet om noe:)
Humleblomst Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Hva med å velge en bladgrønn farge på serviettene? Jeg regner med at blomstene har stilker, så det vil ikke bli krasj. Men det første du må gjøre er å snu litt på holdningen din. For nå virker det som om du har et bilde i hodet ditt av hvordan det skal være og det er den eneste løsningen som kan bli bra for deg. Hvis du slapper av, trekker pusten dypt, og husker på at selv om det er bryllupet ditt, så er det faktisk ikke mannen som ble byttet ut i siste liten, bare serviettene. Det går nok bra, og jeg kan love deg at gjestene ikke kommer til å reagere på at du ikke har de serviettene som du tenke i utgangspunktet.
NemoLinn Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Selv hadde vi hvite duker og grønne servietter. Det var en fin mellom grønn farge. I tillegg hadde vi blomsteroppsatser som var hvite liljer, brudeslør og grønne blader. Veldig fint. Så jeg tror mulighetene dine er mange, men det er jo selvsagt veldig stressende å få det hengende over seg 3 uker før den store dagen.
Gir Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Det du bør gjøre er å slutte å bekymre deg. Det er ingen av gjestene dine som kommer til å legge merke til dette, og ingen som bryr seg annet enn deg. Konsentrer deg heller om å glede deg til den store dagen og ikke om du har to ulike hvit-nyanser på serviett og duk... Denne dagen handler om glede og kjærlighet, ikke om sevietter og lekre bord-dekorasjoner. Sorry hvis jeg høres kvass ut altså, men hadde jeg bekymret meg for serviett-hvitnyansen hadde jeg satt pris på at noen dro meg ned på jorda igjen...
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 tja.. du kan jo alltids lese dette innlegget ....
Gir Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 tja.. du kan jo alltids lese dette innlegget .... Ja, for eksempel... Det er så viktig å holde perspektivene i forhold til en slik dag, og viktig at vi er flinke til å minne hverandre på det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå