Gå til innhold

En oppfordring til alle gifteklare

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

jeg leser ofte på tråder inne på dette underforumet, fordi bryllup stort sett er en veldig positiv "event", og folk gleder seg veldig mye. I tillegg håper jeg jo at min kjære samboer en dag skal fri til meg, og gjøre meg veldig lykkelig - og da har jeg fått en del tips av dere her inne. Det syns jeg er veldig kjekt.

Jeg vil bare oppfordre dere alle til å huske hva det er som virkelig, virkelig betyr noe når dere skal gifte dere. Man legger så mye tid og energi i blomster, kaker, kjoler, lokaler.. gjestelister og drikkevarer.. men det eneste som virkelig betyr noe - er dere to. Dere har valgt å erklære for hele verden at det er dere to som nå skal dele livet sammen, stadfestet med et bryllup - en fest.

Legg til side vonde tanker om vanskelige gjester, ting som ikke blir som dere hadde ønsket, at maten ikke ble som man ville, og at kjolen kanskje ikke ble helt rett. Bruk planleggingen til å ha det gøy sammen, og la i alle fall ikke detaljer komme mellom dere.

Dere har hverandre. Nå, og alltid.

Grunnen til at jeg sier dette er at en veldig, veldig kjær barndomsvenninne skulle ha giftet seg tidlig i august, men opplevde at hennes forlovede døde av sykdom veldig brått. Han hadde en medfødt hjertefeil som gjrode at de to aldri fikk sin dag. Nå har hun det fryktelig tungt, ikke bare fordi han er borte, men fordi den siste tiden de hadde sammen gikk med på å være uenige om små, ubetydelige bryllupsdetaljer.

Til sist vil jeg si,

ta vare på hverandre, og nyt det som ligger foran dere. :klem:

Endret av Supramundane
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for denne viktige påminnelsen! Du har så rett, og det er godt å få en påminnelse om hva som virkelig er viktig. Det er lett å glemme midt oppi alle forberedelsene hvor alt som ser ut til å telle i verden er liten eller stor tiara, slør eller ikke, den eller den kaka og så videre..

Takk til deg, og gode tanker sendes venninna di som har opplevd et så tragisk tap.

Hilsen vordende brud med alt for mange bryllupstanker i hodet!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Dette var en utrolig god tankevekker, ofte tenker man ikke i de baner i det hele tatt.

Selv giftet jeg meg for en liten stund siden. To dager før bryllupet ble jeg plaget av besvimmelses anfall, men tenkte ikke noe spes over dette. Dagen etter bryllupet havnet jeg på legevakta. Det hele endte med to operasjoner, hvor det var snakk om timer fra at jeg ikke hadde overlevd.

For meg har dette vært utrolig tungt, jeg sa farvel til mannen min. Barna mine ba jeg han om å hilse, og si jeg elsket dem.

Dette gikk bra, og det fikk meg til å våkne litt opp.

Jeg hadde englevakt, og tror ikke min tid var kommet da. Men det er så liten grense mellom liv og død. Og jeg er så takknemlig for at jeg lever i dag.

Gjest lucky08
Skrevet

takk for en veldig viktig påminnelse og tankevekker!

Skrevet

En viktig tankevekker du kom med der :Nikke:

Skrevet

Dette er en fin tanke vekker... Jeg skal selv gifte meg snart å har alt for mange bryllups tanker som jeg tenker på 24/7. Det var godt å komme ned på jorden igjen...

Skrevet

Fornuftige ord!

Gjest Brugada
Skrevet

Hva slags medfødte greier er det man finner ut av først når en er så gammel, da? Trodde man så sånne strukturelle greier på ultralyd eller noe sånt, jeg?

Skrevet

Ja, de har hele tiden vært klar over problemet, men det var ingen som forventet at dette skulle skje. Nå er det noen måneder siden, men det gjør slett ikke saken noe bedre når dagen nærmer seg.

Jeg tenkte å unngå alle detaljene, siden det var budskapet og ikke de to isolert sett som var viktige i sammenhengen. Jeg tror det kan bli mye stress og "kjekling" under bryllupsforberedelser, og da er det kanskje viktig å ta ett skritt tilbake og huske at man faktisk er på vei mot noe flott sammen.

:klem:

Skrevet

Det er som Dr.Phil sier:

People are too bussy planing the wedding, so they forget to plan the marriage!

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Denne syntes jeg faktisk har ett veldig godt poeng som vi alle her inne burde legge bak øret!

Skrevet

Takk for påminnelsen, du har så rett!

Skrevet

Tusen takk for påminnelsen. :) Tanker går til venninnen din og deg.

Lett å bli litt vell revet med...

• 11 måneder senere...
Skrevet

Et søskenbarn av meg døde i en bilulykke en måned før bryllupet sitt. Tilbake satt familien, en kommende mann, og en datter som enda ikke var fylt et år :cry3:

Det ble begravelse i stede for bryllup.

Ta vare på det viktige i livet, man vet ikke hva som hender i morgen.

Skrevet

Det er som Dr.Phil sier:

People are too bussy planing the wedding, so they forget to plan the marriage!

Det er så sant så sant og det er egentlig veldig trist.

Takk til TS for tankevekkeren. Jeg prøver å tenke på det hele tiden mens vi planlegger og jeg er VELDIG opptatt av at det skal være VÅR dag og ikke bare MIN. Vi har hatt noen uenigheter, men vi har sammen greid å finne gode løsninger som vi begge er fornøyde med. Ingen bridezillatendenser her i gården. Mine tanker og dypeste medfølelse til din venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...