Gå til innhold

Seriøse Healere i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil prøve å gå til en healer pga angsten min. Har lyst til å gå til en som var med i den 6.sans på Tv Norge. Men jeg vet ikke hva han heter eller om han driver på i Oslo. Bilde av han på Tv Norge episode 5

eller noen andre som ikke driver med kvakksalverier...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ordet seriøs og healer kan ikke brukes i samme settning - en kvakksalver er en kvakksalver.

Leger og psykologer driver ikke med kvakksalveri - henvend deg der du.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke hvem han er, men du kan sikkert høre med TVN hvem det er, og hvor han holder til :)

Bortsett fra det kan du kanskje se innom http://www.healing.no/ Der er det litt siling i det minste, selv om det å stå på den listen heller ikke gir en garanti for at kjemien klaffer. Det eneste du har en mer eller mindre garanti for er at de i de minste har hjulpet andre. Men desverre så er det ikke slik at alle "fungerer" på alle, av en eller annen grunn.

Og for å gjøre det litt mer komplisert, det finnes også endel seriøse healere som ikke står på den listen. Han jeg gikk til et par ganger står ikke på den listen der, men så vidt jeg vet så har han mer eller mindre gitt seg som healer nå, og jobber mer i andre retninger, i tillegg bor han langt fra Oslo. Men fikk beskjed av han å ta kontakt om jeg følte behov for det, må bare få rotet meg til det :sjenert: Har også hatt litt kontakt med en kvinnelig healer, og hun står heller ikke på den listen.

Beste tipset jeg kan gi deg er å se på prisen. Husk de skal ha til å leve av, de betaler moms, og ofte leie av lokale, men det finnes de som tar 2000 +. Enkelte av de er nok seriøse, men jeg hadde ikke tatt sjansen på at kjemien klaffet, og at det var verdt pengene. For å gi en liten pekepinn, meste jeg har betalt er 500, for ca 1 time, dette er 2-3 år siden. For meg var det absolutt verdt hvert øre. Men jeg tror ikke han hadde utgifter til lokale. Ellers, kjør de gjennom google. Se om du finner innlegg skrevet av de, hjemmeside, bilder osv. Se hva magefølelsen din sier. Er du i tvil, dropp personen.

Skrevet

Prøv her - hun har hjulpet meg da sønnen min døde.

http://www.innsikten.no/phpws0/index.php?m..._position=45:44

Til deg over her som mener at dette er kvakksalveri - ja, deg om det. Det at du ikke tror på sånt betyr ikke at du vet om dette er reelt eller ikke, det betyr kun at du ikke har hatt egne opplevelser, og/eller at du simpelthen velger å ikke tro på ting som ikke kan måles med de instrumentene vi har per idag.

• Liker 2
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

http://www.innsikten.no/phpws0/index.php?m..._position=45:44

Til deg over her som mener at dette er kvakksalveri - ja, deg om det. Det at du ikke tror på sånt betyr ikke at du vet om dette er reelt eller ikke, det betyr kun at du ikke har hatt egne opplevelser, og/eller at du simpelthen velger å ikke tro på ting som ikke kan måles med de instrumentene vi har per idag.

Grunnlaget for vitenskap bygger på teorien om empirikse bevis: http://no.wikipedia.org/wiki/Forskning

Hvis det er slik at spåkoner, healere, homeopater osv kan gjøre det de hevder er det enkle kontrollmåter å verifisere deres for å bevise eller underkjenne deres påstander.

James Randi har viet meste parten av livet sitt til å stille sjarlataner av ymse sort til veggs.

sjekk ut www.randi.org

Søk gjærne på James Randi på youtube.

Hva jeg tror på spiller liten rolle, hva som kan bevises er det som teller.

Det er synd å se at så mange kaster penger ned i alternativ medisin sluket og er totalt ukritiske til hva slags "vitenskap" som ligger bak.

Å komme med utalelser alà det du gjør og hinte om at det finnes mer mellom himmel og jord osv. tyder bare på at du er ignorant og lettlurt og ikke liker når noen prøver å minne det på at dette er humbug, noe du sikkert også selv innerst inne er klart over hvis du tenker deg nøye om.

At du kanskje føler at du får bedre kontakt og svar på spørsmålene dine hos en healer enn hos medisinsk fagpersonell tyder på et par ting; skepsis ovenfor etablert medisin, det faktum at du ikke godtar at det finnes spørsmål som ikke har svar eller har svar du ikke ønsker å høre og at det du trenger muligens er en venn som er villig til å høre på din historie.

• 4 år senere...
Gjest gjest
Skrevet

Grunnlaget for vitenskap bygger på teorien om empirikse bevis: http://no.wikipedia.org/wiki/Forskning

Hvis det er slik at spåkoner, healere, homeopater osv kan gjøre det de hevder er det enkle kontrollmåter å verifisere deres for å bevise eller underkjenne deres påstander.

James Randi har viet meste parten av livet sitt til å stille sjarlataner av ymse sort til veggs.

sjekk ut www.randi.org

Søk gjærne på James Randi på youtube.

Hva jeg tror på spiller liten rolle, hva som kan bevises er det som teller.

Det er synd å se at så mange kaster penger ned i alternativ medisin sluket og er totalt ukritiske til hva slags "vitenskap" som ligger bak.

Å komme med utalelser alà det du gjør og hinte om at det finnes mer mellom himmel og jord osv. tyder bare på at du er ignorant og lettlurt og ikke liker når noen prøver å minne det på at dette er humbug, noe du sikkert også selv innerst inne er klart over hvis du tenker deg nøye om.

At du kanskje føler at du får bedre kontakt og svar på spørsmålene dine hos en healer enn hos medisinsk fagpersonell tyder på et par ting; skepsis ovenfor etablert medisin, det faktum at du ikke godtar at det finnes spørsmål som ikke har svar eller har svar du ikke ønsker å høre og at det du trenger muligens er en venn som er villig til å høre på din historie.

Herlighet! Denne diskusjonen er ganske gammel, men jeg kan ikke la være å svare på det som ble skrevet sist: flott at en leter etter bevis osv fra bl a. healere, homeopater og at en insisterer på at medisinsk fagpersonal er de eneste som kan noe - men ble det bevist at mnedisinsk fagpersonal KAN sitt fag? det som jeg har opplevd her i landet er at nesten ingen KAN sitt fag, ikke heller alle basics! de beviser det daglig mens de jobber: de desinfiserer ikke før de tar blodprøver eller setter vaksinaer og påstår at det er en gammeldags skikke å desinfisere. Har man hørt noe slikt? folk har døød pga sånn svikt, men akkurat sånt leser man ikke i aviser eller ser man ikke på tv. altså - vært litt forsiktig med å framheve vanlig medisinsk fagpersonell som "folk som kan". dessuten, homeopater jobber med et fagfelt som har flere millioner bevis... og jeg selv som ikke er homeopat har blitt flere ganger frisk med homeopatisk medisin og barna mine også. det er bevis nok for meg.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.innsikten..._position=45:44

Hvilke priser ligger hun på? Står ikke på nettsiden.

Anonym poster: 6e9c5db7532798b4dc1c5d57b26847d1

Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg vet ikke hvem han er, men du kan sikkert høre med TVN hvem det er, og hvor han holder til :)

Bortsett fra det kan du kanskje se innom http://www.healing.no/ Der er det litt siling i det minste, selv om det å stå på den listen heller ikke gir en garanti for at kjemien klaffer. Det eneste du har en mer eller mindre garanti for er at de i de minste har hjulpet andre. Men desverre så er det ikke slik at alle "fungerer" på alle, av en eller annen grunn.

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

TFT fungerer godt på angst :)Denne dama er flink. Jeg tror egentlig ikke på TFT, men det trenger du ikke for at det skal fungere. Virket på meg hvert fall!

Anonym poster: 51929b54f2838e304bcab8697babba81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...