Gå til innhold

Oppskrift på engelsk


lille_lam

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som vet hva "Condensed Milk and the Whipped Topping" er på norsk?

Er det fløte og pisket krem?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Condensed milk er kondensert melk. Dette er melk på boks, som du finner på enkelte butikker. Se annen tråd om dette her .

Whipped betyr pisket (om krem/fløte).

Topping er, ja... topping.

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Condensed milk er kondensert melk. Dette er melk på boks, som du finner på enkelte butikker. Se annen tråd om dette her .

Whipped betyr pisket (om krem/fløte).

Topping er, ja... topping.

Hva er topping? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topp-lag med pisket krem!

okey, vil det si at hvis det står i en engelsk oppskrift at jeg skal bruke

Whipped topping så kan jeg altså bare bruke samme mengde av pisket krem?..

I følge den oppskriften jeg tenker på så hadde de en boks med ferdiglaget whipped topping som var kjøpt i butikken..Så på en matlagingsvideo på youtube..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
okey, vil det si at hvis det står i en engelsk oppskrift at jeg skal bruke

Whipped topping så kan jeg altså bare bruke samme mengde av pisket krem?..

I følge den oppskriften jeg tenker på så hadde de en boks med ferdiglaget whipped topping som var kjøpt i butikken..Så på en matlagingsvideo på youtube..

Aha, ser nå at det står "the whipped topping" så da er det vel noe som følger med hvis det er ferdigpakke? Ellers må de vel si i videoen hva de bruker som topping? Regner med det er pisket krem, det er vel mest vanlig tror jeg.. det er ikke noe annet jeg kommer på som blir omtalt som whipped topping iallefall... hvordan kake er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ser nå at det står "the whipped topping" så da er det vel noe som følger med hvis det er ferdigpakke? Ellers må de vel si i videoen hva de bruker som topping? Regner med det er pisket krem, det er vel mest vanlig tror jeg.. det er ikke noe annet jeg kommer på som blir omtalt som whipped topping iallefall... hvordan kake er det?

skal lage mango is..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mango is? Med topping? Hmm... da aner jeg ikke.. her er en link til en oppskrift :)

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1555.asp

Hei, takk for alle svar.

Jeg fant denne siden når jeg søkte på wipped topping, og det ser mistenklig lik ut som pisket krem, så jeg tar sjangsen på det jeg...

Den som de brukte i oppskriften er veldig lik de boksene som man kan ha i fryseren, du ser de litt lengere ned på siden..

http://www.kraftcanada.com/en/products/a-c...pedtopping.aspx

Da blir det mango is til helgen, nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var pisket krem ja! Kos deg med isen din!

:is: TAkk takk.

Jeg legger ut link til oppskriften hvis noen andre her også vil prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest antigartner

Hadde du lagt ut lenken tidligere, så ville du fått klarere svar, ja :)

Jeg visste ikke at en fikk kjøpt ferdig pisket krem som ikke er på sprayboks i USA. Tror nok du bør piske krem selv, og ikke satse på krem-spraybokser.

Det ser godt ut, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lagt ut lenken tidligere, så ville du fått klarere svar, ja :)

Ja jeg vet :) men jeg fant linken til den nettsiden med wipped topping idag da :sjenert: , eller tenkte du kansje på den med oppskriften :)

Jeg visste ikke at en fikk kjøpt ferdig pisket krem som ikke er på sprayboks i USA. Tror nok du bør piske krem selv, og ikke satse på krem-spraybokser.

Det ser godt ut, da!

Nei det visste ikke jeg heller før jeg kom over den oppskriften og den nettsiden jeg la ut linken til. Enig med deg, har tenkt å piske kremen selv.

Ja den ser veldig god ut :) Nam Nam. Skal overraske min datter og mor med den på lørdag så håper den blir vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...