Gå til innhold

Muffins! Frysing? Haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endrer denne ettersom jeg fikk svar på det første spørsmålet selv. Har laget ferdig muffins med glasur og alt, de skal serveres på lørdag. Holder de seg i kjøleskapet? Hvis ikke - kan de fryses? Hjelp!

Endret av Mehe
Skrevet

Det ordna seg med litt mer mel og et ekstra egg av en eller annen grunn.

Nytt spørsmål: Kan muffinser fryses MED glasur? Det håper jeg virkelig, ettersom jeg har laget ferdig alle og ikke skal servere dem før på lørdag... Evt hvor lenge holder de seg i kjøleskap?

Skrevet

Hjelp! Er det ingen som vet hvor lenge slike bakevarer holder seg? Kan jeg servere dem på lørdag, eller må de spises/kastes? :(

Gjest Gjest
Skrevet

Muffins er jo i prinsipp små sjokoladekaker, og jeg pleier å fryse sjokoladekaker og andre kaker, også med glasur, samme dagen som det er bakt. Eller om det ikke blir spist opp samme dagen.

Med andre ord: Det går helt fint å fryse dem med glasur. :)

Bare tenk på alle bakevarer og slikt som er såkalt "ferske" i kiosker og butikker. De har jo ligget i dypfrys hos leverandør før de blir lagt ut som ferskvarer i butikken mange av dem.

Skrevet
Muffins er jo i prinsipp små sjokoladekaker, og jeg pleier å fryse sjokoladekaker og andre kaker, også med glasur, samme dagen som det er bakt. Eller om det ikke blir spist opp samme dagen.

Med andre ord: Det går helt fint å fryse dem med glasur. :)

Bare tenk på alle bakevarer og slikt som er såkalt "ferske" i kiosker og butikker. De har jo ligget i dypfrys hos leverandør før de blir lagt ut som ferskvarer i butikken mange av dem.

Jo, tenkte på det, men det hender vel de inneholder ting som gjør at de holder lengre? Var vel mest smørkremglasuren jeg var usikker på. Men jeg har fryst dem nå, så får jeg se hvordan de blir. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...