Gjest Lunis Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Dette kan kanskje virke litt overfladisk eller rart på noen, men da er det bare la være å svare. Enkelt og greit: Jeg begynte å trene for en stund tilbake, og det var første gang for meg å drive med noen som helst form for aktivitet, med unntak av gymtimene på grunnskolen. Jeg pleide å være sykelig tynn og veie 65 kg, jeg er 180 cm høy ca, og hadde en veldig uhm...anorektisk look. Så gikk forbrenning rett vest og jeg begynte å legge på meg. Ingen ny historie det der. Jeg trener 2-3 ganger i uka og trives veldig godt med det. Tok ca ett halv år før jeg begynte å se resultater, men nå er det veldig gøy. Alt er velproposjonert og sånn, føles bra. Jaja, nok selvskryt. Magen min derimot, viser seg å være en vanskelig og dust muskel som ikke vil være med på leken. Noen ganger orker jeg rett og slett ikke å dra på trening heller, og da blir jeg som oftest hjemme foran Pcn og stapper i meg masse teit mat. Derfor har magen min havna litt i grenseland. Jeg er ikke TYKK, men det føles litt som om jeg bare har en diger magesekk full av luft. Dette er nytt og rart for meg. Når jeg står rett opp, med brystkassa ut, tror jeg det ser helt ok ut. Men når jeg synker sammen, ser det litt rart ut. Den buler litt og sånn. Kunne posta dette hvor som helst ellers, men er ute etter nettopp kvinners oppfattning, derfor passa det bra her. Jeg lurer egentlig bare litt på hva dere tenker når dere ser fremmede menn på bussholdeplassen og slikt, hvor som helst egentlig, som har en mage som stikker litt ut. Noen som har sett filmen "Meet Bill"? Er ikke så ille asså Jeg bare overragerer, jeg vet... men jeg bare blir litt...defensiv. Jeg tenkte litt på den scenen i Pulp Fiction når ho franske dama sier ho vil ha en "pot belly" fordi ho syns det ser så sexy ut, men at det stygt på menn. Er det noe fisk i det eller? Jeg er ikke tjukk!!
Lady Fantasy Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 (endret) Du trenger ikke bekymre deg. De fleste menn har litt mage... Det er helhetsinntrykket som er det viktige. Og, litt mage kan faktisk bare være kledelig. Endret 23. juli 2008 av Lady Fantasy
BillyBoy Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Selv om jeg fjerner de få ekstra kiloene jeg har og får vaskebrettmage ville den bule litt ut. Det er vel noe med at innvoller påvirkes av tyngdekraften, rett og slett I tillegg er det bra å ha en liten svai i ryggen, og da dyttes magen fram. Its life, deal with it
AnneS Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 Har ikke sett "Meet Bill" men har sett "Kill Bill" 1 og 2 haha Det med magekule er noe fæle greier. Noen menn har mager så store at man kunne tro de er gravide. Det har foresten noe å gjøre med hormoner og bekken benet. Kvinner har store hofter noe som gjør at det er mere plass til magen og virker da mindre. (for noen) Men kvinner har kvinnelige hormoner så det påvirker hvor fett er lagret og kvinner har fett lagret i puppene, hoftene, rumpe og lår mens men stort sett lagrer fett i mage, skuldre og rygg. Derfor har de fleste menn flate rumper mens kvinner har "flotte" rumper, ikke sant? Men en kvinne mage kan også bli stor selv om hun ikke er tykk. Det skjer ofte når kvinnen ikke har typisk timeglass figur. Nå er det feks. påbevist at transsexuelle jenter (fra man til kvinne) som tar kvinnlige hormoner får mindre mage. Magen "synker ned" og fet forbrennes rundt magen, skuldre og rygg mens ny fett dannes i hofter, rumpe og lår noe som tilsier at det er ikke bare bekkenbenet som spiller inn men også hormonene. På den andre side transseksuelle menn (kvinne til man) får også kulemage så det er jo også nok et bevis på at hormoner har sin del av dette "kjønns spillet". Ikke spør meg hvorfor det er slik men det har vel sitt naturlige svar?
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Det er også viktig å trene magen riktig - nemlig å trekke musklene "innover" når du trener dem. Tenk at du skal prøve å få navel og korsrygg til å møtes, bare ved å bruke musklene (du skal ikke "suge inn" magen med pusten, du skal kjenne at du bruker musklene når du gjør dette.) Hvis du ikke tenker på dette når du trener mageøvelser, blir magen selvfølgelig veltrent, men mer "utovervendende" enn man ofte ønsker.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Hos kvinner kan det være genetisk betinget også med det fettet på magen, man kan trene og trene men likevel ikke få det bort. Men jeg vet ikke om det gjelder menn også.... Men litt mage på menn er jo egentlig bare flott, syns jeg.... Det viser at de tør å leve og nyte god mat. Og det at man har litt mage betyr jo ikke at man er tjukk og usunn. :o)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå