Gå til innhold

Ødelagt pass


Catanova

Anbefalte innlegg

Ja.. Passet mitt er ikke direkte ødelagt. Men for en ett års tid klarte jeg å knuse en flaske med alminiumsklorid på passet. De bakerste sidene ble utsatt, og det har ført til at noen av de sidene er bunklete og litt avfarget i bunn. Da jeg var på politistasjonen sa hun ene at hun ville tro at det skulle gå greit på tur siden selve siden med bilde, informasjon og lignende ikke var utsatt, men hun kunne ikke garantere noe. (Det kommer vel helt ann på hvem som sitter som tollvakt). Det er nok ikke noe problem i Norge i tollen, men kanskje det kan oppstå i andre land. Jeg skal reise til Bulgaria. Er det noen som har opplevd noe lignende og blitt nektet adgang? Syns det er litt kjedelig å bruke penger på et nytt pass som holder i 9 år til. Dessutten tenker jeg å reise snart, noe som vil si at jeg ikke rekker å bestille meg nytt pass innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det går greit så lenge omslaget samt bildesiden er intakt. Dog må du være oppmerksom på at i utgangspunktet skal passet være feilfritt. En venninne av meg ble nektet adgang til Tyrkia med et pass der deler av baksiden var blitt litt brunfarget av varme/brann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du får ta et bilde av det og poste det her så skal vi vurdere det :-) Jeg tror det er avhengig av hvor du drar men jeg ville nok helt klart tenkt på å få meg et nytt pass for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...