Lissi Skrevet 24. juli 2008 #21 Skrevet 24. juli 2008 Lightbrus er i alle fall drepen for tennene på grunn av fosforinnholdet. Det gjelder all brus, og vann med kullsyre. Fosfor skader emaljen på tennene. Jeg har drukket lightbrus de siste 15 årene. Jeg har hvite sterke tenner, og de har ikke tatt skade av dette. Tror også dette er individuelt som alt annet. Kanskje det ikke er lightbrusen men godteri som sliter mest?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. juli 2008 #22 Skrevet 24. juli 2008 Virker som det meste sliter på tennene. Etter en tur til tannlegen prøvde jeg å finne ut hva jeg kunne bytte ut pepsi max'en min med. Jeg kom frem til: kan ikke drikke brus av noe slag, kan ikke drikke jus, kan ikke drikke saft (saften var det tannlegen som sa), ikke drikke vann tilsatt smak. Så jeg fortsetter med pepsi max'en.... :o) Angående sulten; jeg blir ikke mer sulten av å drikke ligthbrus. Blir derimot sulten av å drikke rent vann.
La Luna Skrevet 24. juli 2008 #23 Skrevet 24. juli 2008 Lightbrus øker appetitten hvis du drikker det jevnlig i alle fall. Det er nok individuelt, du.
mysan Skrevet 26. juli 2008 #24 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Kunstig sukker trigger hjernen på samme måte som vanlig sukker. 'Her kommer det mat' tenker hjernen, men det gjør det jo ikke... og så reagerer kroppen med å bli sulten i stedet. Forsøk på rotter viser at de som fikk lettbrus og kunstige søtstoffer fikk økt matlyst og spiste mer. Nå skal det videre sies at fosforsyre som er i all brus, uavhengig av sukker, 'fucker' opp fordøyelsen og forbrenningen og kan gjøre deg overvektig. For å holde en normal vekt er det viktig at kroppens pH balanse er riktig, det vil si at du er mildt alkalisk. Brus, hvetemel, kjøtt, fisk, egg og en rekke andre matvarer gjør deg sur i systemet, hvilket ikke bare kan føre til overvekt, men også gi grobunn for alt som er av sykdommer. Kostholdet bør være 80% alkalisk og 20% surt. Endret 26. juli 2008 av mysan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå