Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det sies at man ikke legger på seg av lightbrus. Men hvorfor er omtrent alle de jeg har sett som drikker lightbrus hver dag svært store? Det kan jo hende de spiser mye, men vil det gjelde for alle? Litt rart at alle jeg har sett (ganske mange) som drikker lightbrus hver dag liksom skal ha en stor matlyst også? Eller har de til felles at de spiser mye annet usunt også?

Og legger man på seg av lightbrus?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Tja, det kan vel være at de drikker lettbrus fordi de er store, ikke som du antyder at de er store fordi de drikker lettbrus...

Man legger ikke på seg av lettbrus. For å legge på seg trengs kalorier, og det er ikke kalorier i lettbrus.

Skrevet
Tja, det kan vel være at de drikker lettbrus fordi de er store, ikke som du antyder at de er store fordi de drikker lettbrus...

Man legger ikke på seg av lettbrus. For å legge på seg trengs kalorier, og det er ikke kalorier i lettbrus.

''

Fordi det er diskutert at lightbrus fucker til fordøyelsen osv.

Fins mange rapporter om dette, jeg følger spent med i denne tråden.

jeg prøver å kutte ut lightbrus, men sitter med en cola light nå... hehe...

Jeg tror ikke det er så sabla sunt for kroppen...

Og jeg tror at de som spør om hvorfor tjukke drikker lightbrus, se forbi brusen, hva spiser de?

Skrevet

æsj lettbrus :spy:

uansett så drikker jeg ikke mye brus (men nå fikk jeg lyst på), så nårdet først er brus må man ha ekte saker.

Samme som majones. Lettmajones er grusomt!! :ler:

Gjest Gjest_Victoria_*
Skrevet
Men hvorfor er omtrent alle de jeg har sett som drikker lightbrus hver dag svært store? Det kan jo hende de spiser mye, men vil det gjelde for alle? Litt rart at alle jeg har sett (ganske mange) som drikker lightbrus hver dag liksom skal ha en stor matlyst også? Eller har de til felles at de spiser mye annet usunt også?

Eh, hvorfor er alle jeg kjenner, eller har sett, som drikker lightbrus tynne og slanke? Er det fordi lightbrus gjør dem tynne?

Skrevet
Eh, hvorfor er alle jeg kjenner, eller har sett, som drikker lightbrus tynne og slanke? Er det fordi lightbrus gjør dem tynne?

:ler: siterer

Skrevet

Nei. Jeg drikker lightbrus hver dag, og er 55 kg(178 cm), så man blir ikke større av å drikke det.

For øvrig kjenner jeg en del som drikker det, og er overvektige i tillegg, men det har med kostholdet deres generelt sett å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen spesiell grunn til at denne ikke står i "Helse, kosthold, ernæring, mat, drikke, slanking", fremfor her på "Generell debatt"?

Skrevet
Det sies at man ikke legger på seg av lightbrus. Men hvorfor er omtrent alle de jeg har sett som drikker lightbrus hver dag svært store? Det kan jo hende de spiser mye, men vil det gjelde for alle? Litt rart at alle jeg har sett (ganske mange) som drikker lightbrus hver dag liksom skal ha en stor matlyst også? Eller har de til felles at de spiser mye annet usunt også?

Lightbrus øker appetitten.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen spesiell grunn til at denne ikke står i "Helse, kosthold, ernæring, mat, drikke, slanking", fremfor her på "Generell debatt"?

Jeg tror at TS postet den feil (som vanlig).

Gjest Gjest_Charloa_*
Skrevet

Lettbrus inneholder som sagt ikke sukker, kun kunstige søtnigsstoffer. Kunstig søtnigsstoff inneholder ikke kalorier, men det forårsaker reaksjoner i kroppens fordøyelsessystem (ligner pa sukker) og stimulerer kroppens produksjon av insulin. Insulin som "ligger" i kroppen uten å bli brukt er ikke bra og kan føre til mye inkludert at glucose (sukker) blir lagret i leveren, og økt fett produksjon etc, dette kan i lengden føre til økt vekt. Derfor er ikke såkalte lettprodukt bra for oss, både fordi de inneholder kunstige stoffer og at de kan stimulere kroppen til prosesser som er uønskede.

Håper dette hjelper:-)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

En professor i ernæringsfysiologi sier at personer med diabetes type II kan drikke så mye pepsi max de vil, uten å ta skade (selvfølgelig litt restriksjoner da) selv om personen prøver å gå ned i vekt.

Vet ikke om det er noen forskjell på pepsi max og annen lettbrus... :o)

Skrevet

jammen lettbrus smaker jo så kjipt. kan det ordnes (visst det er så bra å drikke den mener jeg) ?

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, lettbrus har en tendens til å øke søtsuget og lysten på noe søtt.

Jeg er en Tab-Extra-jente, har alltid vært det, er så godt! Men pleier å ha en sånn billig sitronbrus eller appelsinbrus tilgjengelig, slik at dersom jeg blir snopesyk, så tar jeg bare et glass med denne. Mye billigere enn å gafle i meg snop:)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drikker mye lettbrus. Hver eneste dag. Og er undervektig.

Men sunt er det ikke.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Tror det er aspartam'en som øker søtsuget?

Jeg drikker for det meste bare pepsi max selv. Når jeg ikke spiser godterier, har jeg ikke søtsug, men når jeg for eksempel har satt til livs noen sjokoladebiter for første gang på lenge, da sitter søtsuget noen dager. Om det er pga brusen, vet jeg ikke.

Før drakk jeg bare coca-cola, men nå syns jeg ikke sukkerbrus er godt i det hele tatt. Sukkerfri brus syns jeg smaker mye mer, og mye bedre. Og sukkerfri fanta syns jeg smaker mer appelsin enn den med sukker. Men det er kanksje bare jeg som syns det... :o)

Skrevet

Lightbrus kan øke appetitten.

Skrevet
Lightbrus kan øke appetitten.

Lightbrus øker appetitten hvis du drikker det jevnlig i alle fall.

Skrevet
Tror det er aspartam'en som øker søtsuget?

Jeg drikker for det meste bare pepsi max selv. Når jeg ikke spiser godterier, har jeg ikke søtsug, men når jeg for eksempel har satt til livs noen sjokoladebiter for første gang på lenge, da sitter søtsuget noen dager. Om det er pga brusen, vet jeg ikke.

Før drakk jeg bare coca-cola, men nå syns jeg ikke sukkerbrus er godt i det hele tatt. Sukkerfri brus syns jeg smaker mye mer, og mye bedre. Og sukkerfri fanta syns jeg smaker mer appelsin enn den med sukker. Men det er kanksje bare jeg som syns det... :o)

Pepsi max er verre enn cola light for min del. Det smaker bedre, jeg drikker mer av det, jeg blir oppblåst og får lyst på alt mulig. Jeg får også halsbrann om jeg drikker mye av det. Cola light har sukralose i seg, og jeg blir ikke like sugen på mer eller andre ting av det.

Skrevet

Lightbrus er i alle fall drepen for tennene på grunn av fosforinnholdet. Det gjelder all brus, og vann med kullsyre. Fosfor skader emaljen på tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...