Gå til innhold

Anbefaling i Skala på Kefalonia


Gjest Liss

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet hjem fra Kefalonia, der vi var i Skala. Selv om det reklameres med at det er lite turister på øya, synes jeg det krydde. MEN: Flott sted, bra utflukter gjennom Panem, som er Virgin-selskap. (Richard Brandsons). De hadde billigere utflukter fordi de hadde egne busser og slikt. Og når vi kjørte til flyplassen så vi at Lassi var mye mer turistifisert, synes jeg hvertfall. Men så til saken! Hvis noen tilfeldigvis skal til Skala må jeg bare anbefale "The old Village". Ligger i sentrum, tror det var i hovedgata. Der er det den beste maten jeg noensinne har spist i utlandet! Helt sykt god gresk mat, spiste bare greske retter selv om de hadde engelsk frokokt, pizza, biff osv. Fetaosten og tzatsikien var nyyydelig... Så den restauranten kommer jeg til å savne altså..

Ble mye prat dette, men måtte bare anbefale dersom noen skal :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kjæresten min og jeg skal til Skala i august.. moro å få tips! :)

Skal virkelig prøve den restauranten. Jeg elsker gresk mat så det høres helt topp ut.. Så noen spørsmål. Er det minibank i Skala? Har førsøkt å finne ut av dette, men opplysningene om dette er litt ulike.. Har du noen tips til hva vi bør få med oss? Er det verdt å leie bil/moped? Er generellt glad for alle tips om du har noen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og jeg skal til Skala i august.. moro å få tips! :)

Skal virkelig prøve den restauranten. Jeg elsker gresk mat så det høres helt topp ut.. Så noen spørsmål. Er det minibank i Skala? Har førsøkt å finne ut av dette, men opplysningene om dette er litt ulike.. Har du noen tips til hva vi bør få med oss? Er det verdt å leie bil/moped? Er generellt glad for alle tips om du har noen.. :)

Ja, dere burde prøve ut den restauranten altså!

Jeg må faktisk være ærlig å si at jeg ikke husker helt. Men TROR det var en minibank i hovedgata, litt inni en restaurantåpning eller noe sånt. du kan sikkert ringe reisebyrå å høre med dem om de vet, så er du sikker;)

Vi dro på utflukten med Panem som het island tour, da busset vi rundt på øya og fikk se drogorati-grotten, melissani lake, fiskardo, assos og var innom et sted de lager vin.I tillegg stoppet vi på et utsiktspunkt og fikk se myrtos beach, som er veldig kjent. Men vi var der ikke, så bare ned på den fra veien. Det var flott, fikk se masse. Det eneste var at dette var på en dag, og at det derfor gikk fra det ene til det andre i ganske raskt tempo. Så det var det negative, om man skal si at noe var negativt da. Men fikk sett mye! Panem har flere utflukter også..

Tror nok det er en fordel å leie bil egentlig, da er dere friere til å reise litt rundt. Vi gjorde ikke dette fordi min kjære rett og slett synes det var litt hissig kjøring på smale veier. Men mange turister gjør det, så det kommer litt an på hvor mye dere vil rundt egentlig. Vi bodde på et nyyyyydelig hotell oppi åsen utenfor Skala, så vi var mye der også egentlig. Vi fikk oppgradert rom med svømmebasseng på utsiden av døra, bare 6 rom som delte et svært basseng, så vi nøt det endel :) var på avslappingstur da, også var det så innmari varmt på stranden at vi holdt oss ved bassenget vårt slik at vi kunne gå inn litt og slikt hvis det ble varmt de timene som var varmest på formiddagen.

Bare si fra hvis det er noe du lurer på, svarte ikke på så mye egentlig :ler:

GOD TUR hvis jeg ikke "snakker" noe mer med deg før dere drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jolla_*

Har akkurat kommet hjem fra Skala selv, og må si at det er en kjempe fin plass. Ja det er to minibanker i hovedgata, en ved en restaurant og en annen inne i en bar/kafé. Spiste desverre ikke på¨The Old Village" men spiste på en som heter "The Pines"(?) Denne ble anbefalt av flere av Taxi sjåførene også. Kjempe god mat!

Jeg vil anbefale dere å enten leie bil eller melde dere på en øya rundt tur. Der er mye fint å se utenfor Skala. Blant annet Myrtos Beach og en by som heter Fiskardo. Det er faktisk veldig mange som leier bil i Skala, og det er ikke hissig trafikk på øya. Veiene er ganske så svingete, mye opp og ned, men mye fint å se på.

Vil bare si ifra at Skala er et ganske lite sted, men dog en skjønn plass med hyggelige mennesker. Alle forstår og snakker engelsk.

Reiser dere med Startour, hvilket hotell skal dere sove på?

Ønsker dere en god tur=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Liss, og tusen takk for svar! :)

Tror nok vi kommer til å leie bil eller scooter. Vi gjorde det da vi var på chios i fjor, og det var en kjempe opplevelse.. Det er som du sier, man opplever gjerne mer, og så kan man bestemme selv hva man vil bruke tiden på og ikke.. Vi drar nå til tirsdag og gleder oss masse. Hellas er et flott land, så vet allerede at turen kommer til å bli fin. :) Og enn en gang; tusen takk for tips og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jolla!

Takk for tips! :)

Vi skal reise med startour ja, og hotellet er Makis apartments.. Ligger visst på toppen av hovedgata og 700 meter fra stranda..

Godt å vite at det er minibanker der.. Kunne blitt litt strevsomt ellers..

Som nevnt ovenfor kommer vi helt sikkert til å leie et eller annet framkomstmiddel på øya. Har gode erfaringer med det fra før, og det er greit å ha noe nytt å finne på når man går lei soling..(spesiellt kjæresten min.. he he..)

Høres bra ut at Skala er et lite sted. Vi liker oss best der det ikke er altfor stort og at alt du ser er ravende fulle skandinaviere og engelskmenn.. :ler: Stille og rolig vil vi ha det..

Så da er det bare å håpe vi og tro at ferien kommer til å bli super!

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Strandløve
Har akkurat kommet hjem fra Skala selv, og må si at det er en kjempe fin plass. Ja det er to minibanker i hovedgata, en ved en restaurant og en annen inne i en bar/kafé. Spiste desverre ikke på¨The Old Village" men spiste på en som heter "The Pines"(?) Denne ble anbefalt av flere av Taxi sjåførene også. Kjempe god mat!

Jeg vil anbefale dere å enten leie bil eller melde dere på en øya rundt tur. Der er mye fint å se utenfor Skala. Blant annet Myrtos Beach og en by som heter Fiskardo. Det er faktisk veldig mange som leier bil i Skala, og det er ikke hissig trafikk på øya. Veiene er ganske så svingete, mye opp og ned, men mye fint å se på.

Vil bare si ifra at Skala er et ganske lite sted, men dog en skjønn plass med hyggelige mennesker. Alle forstår og snakker engelsk.

Reiser dere med Startour, hvilket hotell skal dere sove på?

Ønsker dere en god tur=)

Er dette et sted som passer best for kjærestepar, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk vel for det meste i kjærestepar og noen barnefamilier. Stranden ved Skala er ikke barnevennlig(steinstrand og blir dypt veldig fort) Men bedre er Mounda beach som ligger en taxitur i fra som har sandstrand og veldig lite turister.

Anbefaler å leie bil og kjøre rundt på øya. Vi leide bil hos Sunbird som ligger i hovedgaten. Kom dere til Myrtos beach. Den er et syn! I Sami spilte de inn Kaptein Corellis mandolin, i tillegg ligger det en underjordisk sjø der som er veldig pen.

FÅ med dere KEBABen som ligger i en sidegate. Chicken pita koster 2Euro og er utrolig god!

Endret av Nemesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...