Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Endelig sies det at Radovan Karadzic pågrepet, og kan stilles for retten for de bestialske mordene han er ansvarlig for under krigen på Balkan. Massakren i Srebrenica er vel den forbrytelsen han er mest kjent for å ha stått bak, sammen med Ratko Mladic, som dessverrre fremdeles er på frifot. Jeg er glad han er tatt, og håper bare de arrestererr Ratko Mladic også, heller før enn senere! Årsak til endring: den unødvendige kommentaren i innlegget fra en eller annen gjest.. ...og skrivefeil i overskriften. Endret 22. juli 2008 av Brunhilde
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Hva får deg til å tro at de ikke allerede vet hvor han er? Tror du de "fant" Radovan først nå? Serbia vil inn i EU, tenker jeg.
Gjest Gjest_Transmogrifier_* Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Litt i det konspiratoriske hjørnet om morran skjønner du.
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2008 Hva får deg til å tro at de ikke allerede vet hvor han er? Tror du de "fant" Radovan først nå? Serbia vil inn i EU, tenker jeg. Jeg tror kanskje ikke verdenssamfunnet vet hvor han (Mladic) er. Det er mulig serberne vet det, men det har vært lite nyttig for de gjenlevende etter det største folkemorder i Europa etter 2. verdenskrig. Ellers hadde det jo vært interessant å vite hva du mente om saken, men det er kanskje så lite interessant for deg at du velger å slenge ut spydigheter i stedet? :klø:
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Litt i det konspiratoriske hjørnet om morran skjønner du. Jeg beklager at jeg ikke kan se humoren i at du allerede i første innlegg velger å prøve å avspore og ødelegge tråden min, men hvis det er det som skal tid for at du skal få en god dag, ja så er det fint lite jeg kan gjøre med det. Jeg er interessert i den delen av historien, og om du ikke er det, ja så kan du vel bare hoppe over innlegget?
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Rett og slett fantasisk at et så stort svin er tatt.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 http://64.233.183.104/search?q=cache:Kj4Ra...lient=firefox-a Transmogriflier har nok rett der! Men gud så godt at han endelig blir stilt for retten! Burde blitt utsatt for hver eneste ugjerning han selv har påført andre!! Fortjener å brenne resten av sitt usle lille patetiske liv!!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Jeg tror ingen kan være uenig i at dette er på tide. Fyren fortjener å råtne bak murene resten av livet. Når det er sagt; jeg deltok for noen år siden på et foredrag av Carla Del Ponte (daværende sjefsanklager ved krigsforbryterdomstolen for Jugoslavia), og hun gikk ganske langt i å insinuere at myndighetene i Serbia har full oversikt over hvor de ettersøkte befinner seg, og at det er interne årsaker til at de ikke arresteres. Blant annet hadde hun på ett tidspunkt fått et løfte fra den serbiske statsministeren (Dindic, om jeg husker riktig?) om at Mladic ville bli utlevert i løpet av noen måneder, men statsministeren ble like etter skutt og drept. Man kan selvsagt spekulere i årsakssammenhenger, men jeg fikk et distinkt inntrykk av at Del Ponte mente det var en sammenheng her.
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2008 Klart de har visst/vet hvor begge befinner seg, men det gjør ikke det faktum at de endelig har arrestert Karadzic noe mindre verd, selv om enkelte gjerne vil vri det den veien.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Interesserte bør se "The hunting party" med Richard Gere. Finnes på leiefilm.
Kick Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 (endret) Velger å se det som et lovende tegn at den nye regjeringen i Serbia er villig til å legge handling til ordene sine. Endret 22. juli 2008 av Kick
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. juli 2008 Leser nå at det er bestemt at han skal utleveres til krigsforbryterdomstolen i Haag - den saken blir spennende å følge.
Gjest Skya Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Koala Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 De kunne tatt ham for mange år siden da det virkelig hadde gjort noen forskjell. Nå er hele delingen av Jugoslavia fullført og Karadzic fullstendig betydningsløs. Nå tør man. Ellers er det dumt at tråder hele tiden må ryddes som dette. Kan man ikke blokkere denne "gjest" i stedet for å la tøvet hans gå utover alle andre ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå