Gjest Rødt Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Jeg begynte på BUSPAR for tre uker siden. Tar 10 mg. morgen og 10. mg. kveld. Men i løpet av de tre ukene jeg har gått på BUSPAR så har det kommet blod i trusa to ganger. Og jeg har ikke mensen. Jeg var akkurat ferdig med en mensperiode da jeg begynte. Og venter neste mens om en uke. Men i dag var det blod i trusa da jeg våknet. Men jeg har ikke blod mere nå så det er ikke mensen som har kommet en uke for tidlig. Jeg har vanligvis vanlig menstuasjons syklus. Jeg bruker ikke p piller og er ikke gravid. Jeg har ikke kjæreste. Bor alene. Jeg har ikke opplevd blod i trusa før nå ( utenom mensen da) . Er det vanlig med blod i trusa når man går på BUSPAR. Jeg skal til legen denne uka, men jeg tør ikke å fortelle om blod i trusa fordi det er flaut og pinlig og veldig personlig flaut. Dette er bivirkninger stod det på felleskatalogen for BUSPAR, men jeg skjønner ikke sånne greske ord jeg. Står det noe om blod i trusa her? Hjelp. Jeg er pissnervøs nå. Og engstelig for hva det kan være. Bivirkninger: Bivirkninger opptrer ev. i behandlingens initialfase. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Munntørrhet, diaré, kvalme, obstipasjon, brekninger. Hud: Utslett. Hørsel: Tinnitus. Luftveier: Nesetetthet. Neurologiske: Parestesier, nummenhet, inkoordinasjon, tremor. Sentralnervesystemet: Svimmelhet, døsighet, nervøsitet, rastløshet, følelse av ustøhet, innsovningsvansker, nedsatt konsentrasjonsevne, forvirring, unormale drømmer. Sirkulatoriske: Takykardi, palpitasjoner, brystsmerter. Syn: Tåkesyn. Øvrige: Hodepine, økt svettetendens, tretthet/asteni, halssmerter. Sjeldne (<1/1000): Neurologiske: Ekstrapyramidale symptomer, inkl. dyskinesier (akutte og sene), dystoni og «tannhjuls»-stølhet, depersonalisering. Sentralnervesystemet: Emosjonell labilitet, hallusinasjoner, psykose, ataksi og kramper. Syn: Tunnelsyn. Øvrige: Allergiske reaksjoner, f.eks. urticaria eller ekkymose. Synkope, urinretensjon og kvinnelig galaktoré. Hva betyr dette? Hvorfor står det på gresk? Jeg kan godt si at jeg ikke merker noe på angsten eller depresjonen etter at jeg har begynt og det er for tre uker siden jeg begynte. Kanskje jeg må ha høyere dose etterhvert. Jeg tror legen min sa at jeg skal nok øke dosen når jeg skal til legen denne uka. Dør jeg? Er det dødelig?
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 (endret) NEI, du dør ikke! Du fikk litt blod i trusa, det er ikke farlig så lenge det ikke vedvarer! Fortell det til legen!Si at du fikk litt blod i urinen (retter til trusa/utflod) men at det ikke varte lenger enn så og så lenge...legen er vant til å høre om værre saker enn det kan du skjønne Nevn det for h*n! Blod i trusa er ikke flaut-tenk på alt det de gamle skrøplige pasientene forteller legen din du, om både avføringskonsistens mm...he,he Men vær trygg på at du ikke dør - pust i pose om du blir engstlig slik at du får tilbake seretoninen i hjernen du mister om du hyperventilerer! Endret 22. juli 2008 av Prosit
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke listet som en bivirkning nei. Jeg vil tro at du bare har en mellomblødning av et eller annet slag. Ikke helt uvanlig å ha, men kan være skremmende om det er mye. Men har du sett om det er et sår eller en kvise som kan ha sprukket? Har hatt det selv et par ganger. Ekkelt, men går fort over.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 NEI, du dør ikke! Du fikk litt blod i trusa, det er ikke farlig så lenge det ikke vedvarer! Fortell det til legen!Si at du fikk litt blod i urinen men at det ikke varte lenger enn så og så lenge...legen er vant til å høre om værre saker enn det kan du skjønne;) Nevn det for h*n! Men vær trygg på at du ikke dør - pust i pose om du blir engstlig slik at du får tilbake seretoninen i hjernen du mister om du hyperventilerer! Det er da ikke blod i urinen, men i utfloden? Mulig jeg mistforsår TS her, men det er slik jeg leser det. Men du har rett, slikt er så godt som aldri akutt farlig.
Silmarill Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Det er da ikke blod i urinen, men i utfloden? Mulig jeg mistforsår TS her, men det er slik jeg leser det. Men du har rett, slikt er så godt som aldri akutt farlig. Blod i trusa/utfloden da! Skrev en liten skrivefeil bare, mente ikke blod i urinen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå