Gå til innhold

jobbe på plattform


Gjest Gjest_SIlje_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_SIlje_*

Har veldig lyst å oppleve noe nytt innen arbeid. Og er interessert i en jobb innen offshore. Kjenner noen som jobber på Statoil Gullfax, og har hørt gode ord om denne plattformen. Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem i det hele tatt! Har lest en del linker om å jobbe der, men ingenting om hvordan en søker der som vaskehjelp, som jeg har lyst å prøve meg på for å se om jeg kan like meg på en plattform.

Noen som jobber som vaskedame på plattform som kan si noe om lønn og evt hvordan man kontakter plattformen for å kunne få en jobb? For jeg finner ingen info om akkurat det... :sjenert:

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dette lurer jeg også på! Hører stadig om hvor bra lønn de har, men aldri om hvor man faktisk kan finne disse stillingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du/dere må ta kontakt med ledelsen til plattformen og høre videre med dem. De vet sikkert hvem som er rette kontaktperson :)

Det er Statoil som eier Gullfaks, men vet ikke hvilken person du bør henvende deg til.

Når du skal jobbe offshore (på plattform) må du ha et sikkerhetskurs. Det er 1 ukes kurs hvor følgende blir gjennomgått:

Sikkerhet, førstehjelp, evakuering, brannslukking, bruk av redningsdrakt osv. Kurset må oppdateres hver 4 år. Oppdateringen er på 2 eller 3 dager.

Kurset er utrolig gøy! Absolutt å anbefale! :D

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
www.offshore.no

Google er en fin ting....

Legg gjerne igjen en spesifikk link hvor det står om ledige jobber innen feks renhold offshore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_silje_*

Har vært på den siden før, og de er ikke så flinke til å legge ut noe ledige stillinger verken der eller noen andre steder på nett..Derfor jeg spør! Kanskje det går an å kontakte oljeselskapet for å spørre om ledige stillinger der? Noe får da folk til å få jobb der..Tror ikke nødvendigvis alle ser på nettet når de skaffer seg jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Når jeg tenker meg om, har jeg hørt mye positivt om å være brannvakt/tårnvakt offshore.. Kanskje det hadde vært noe i stedet :) Men finner ikke noe info om det når jeg googler det opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på den siden før, og de er ikke så flinke til å legge ut noe ledige stillinger verken der eller noen andre steder på nett..Derfor jeg spør! Kanskje det går an å kontakte oljeselskapet for å spørre om ledige stillinger der? Noe får da folk til å få jobb der..Tror ikke nødvendigvis alle ser på nettet når de skaffer seg jobb!

Poenget med linken var at du garantert kunne finne noen du kunne kontakte der. Som du selv sier, så er det ikke alle som benytter seg av nettet til å finne seg ny jobb.. Hva med å ringe noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er en fin ting....

Det slutter ikke å forundre meg at noen gidder å google for noen andre... Dersom vi ikke har noe svar, hvorfor overser man da ikke tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er meget sikker på at operatørselskapene ikke ansetter renholdsarbeidere. Det de gjør er å inngå kontrakter med renholdsselskaper, som igjen tar seg av rekruterringen av nye osv... Btw, det er en facebook gruppe med mange slike tips som dette. "Vi som jobber offshore" eller noe i den duren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En venninne jobber i cateringen i nordsjøen. Tror ikke det er en av statoil sine plattformer.

Hun er ansatt i Sodexo (feilstavet?). Eurest ansetter også til plattformer.

Hvis jeg har forstått det riktig så drifter disse selskapene kantine og renholdsarbeidet for oljeselskapet.

Hun trives veldig godt, hardt arbeid men relativt god lønn og lange friperioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Janna_*

de fleste som jobber innen catering ( renhold / mat ) offshore er ansatt gjennom bemanningsselskaper. En ting jeg har hørt er at de fleste stiller krav til fagbrev innen renhold for å bli vurdert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som vaskehjelp i et oljeselskap kan du med overtid og helgetillegg tjene årslønn på 400 000,- Det er helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kan evt. kontakte personalavdelingen i StatoilHydro så vil de sikkert hjelpe deg videre. Som informert ovenfor er dette typisk satt ut til tredjepartsfirma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Tror de tjener 500 000 pr år. Men man må ha sikkerhetskurs. Sikkert fagbrev også. Hvordan stiller jeg meg dersom jeg har jobbet med renhold (skole og sykehus) i 17 år? Noen som vet hva slike sikkerhetskurs koster. Fagbrev tror jeg koster 12000. Har de brevkurs tro? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GSK ligger på ca 15000-18000 kr de fleste stedene på østlandet, men dersom man skal jobbe fast offshore er det ikke nok med bare GSK. Da bør/må man ha mer kursing som f.eks førstehjelp, livbåtfører, brannvern etc for å stille lenger fremme i køen.

Grunnlønna til en renholdsarbeider offshore er over 500.000 i året. Med offshoretillegg blir lønna langt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...