Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vurderer å søke på en utlyst stilling som tollaspirant. Er det noen her som kan fortelle litt mer om hvordan hverdagen er for en aspirant?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Dette lurer jeg og på...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel et noe utrygt yrke. Tollsted etter tollsted legges jo ned.

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden, men er det noen som vet hvorfor i all verden det er en øvre aldersgrense på 30 år for å bli toller?

Gjest Gjest
Skrevet
Beklager at jeg kupper tråden, men er det noen som vet hvorfor i all verden det er en øvre aldersgrense på 30 år for å bli toller?

Høres rart ut. Selv krigsskolene har en øvre aldersgrense på 34 år. Og tollerne er vel ikke dem som må være i best fysisk form, så det kan nå ikke være derfor de har øvre aldersgrense på bare 30 år.

Skrevet

Det er sikkert fordi det koster tid og penger å lære opp en person. Derfor vil de ha noen som de kan være rimelig sikre på har noen år framfor seg i arbeidslivet.

Jeg er imidlertid enig i at 30 år er en litt lav grense.

Skrevet

det er bare øvre grensen for å bli tatt inn som tollaspirant

du kan nok være toller selv om du er over 30 år

• 3 uker senere...
Skrevet
det er bare øvre grensen for å bli tatt inn som tollaspirant

du kan nok være toller selv om du er over 30 år

Den øvre aldersgrensen på 30 år forsvant for flere år siden. Jeg ringte og spurte tollvesenet, i og med jeg er over 30 år og har søkt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...