Gå til innhold

Noen som ikke skal ha sanger?


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Er det noen her som ikke skal ha sanger i det hele tatt?

Vi har tenkt til det, blir det stusselig tror dere? Tror dere noen kommer til å savne sanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde iallefall savnet en sang av det personlige slaget,

bryr meg ikke om takk for maten sanger,

men til bruden fra søsknene fex,

det er alltid koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha noen sanger, vi skrev til og med på innbydelsen at "Brudeparet ønsker ingen allsang".... Har fått et par reaksjoner p dette, kanskje to av de 52 som var invitert.

Tror ikke det kommer til å bli stusselig. Var i bryllup i fjor sommer, der var det ikke en sang, og det er det morsomste bryllupet jeg har vært i.

Toastmasteren vår sørger for at stemningen skal bli på topp, og så blir det nok noen taler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ikke ha sanger. Har ihvertfall ikke lagt opp til det, men kommer det noen med en sang skal de da få lov til å synge den :wink: . Det er ikke vår stil med allsang, og synes ofte det nesten er en litt pinlig situasjon med sånn allsang jeg :roll: . Morsommere om noen få reiser seg opp og synger noe!

Men jeg håper det bare blir taler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min familie er av det taleføre slaget, så hos oss blir det nok mest taler. Vurderer "augustbrud-02" sangen til min mann,da det er beskrivende for oss :lol::P

Så skal vi ha en Velkommen til bords sang, og kanskje en kaffesang. That's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da virker det som om vi kan droppe sanger med god samvittighet.

Tanken på å dikte sang nå, gjør meg ganske stressa.

Har mer enn nok å tenke på om dagen, om ikke jeg skal dikte sanger også.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig med noen sanger i bryllup, men da de være personlige og de bør være selvdiktet. I mine øyne er det bedre med ingen sangen istedenfor 3-5 sanger som er upersonlige og kunne vært hentet fra hvilket som helst bryllup.

Hvis man dropper sanger, bør man kanskje ha flere taler? Iallfall synes jeg at både brud og brudgom bør ha taler.

Men jeg hadde nok ikke reagert på at det ikke var sanger i et bryllup, dette er jo brudeparets valg. Men altså, hyggelig med personlige sanger fra venner/familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke helt bestemt oss enda.

Ingen av oss er allsang-mennesker, og gjestelisten bærer heller ikke preg av dette.

Synes det er bedre med ingen sanger i det hele tatt, enn allsang der min høytskjærende tante er den eneste som synger... :roll:

Var en lur ide å skrive dette på innbydelsen foressten *snapper opp tips* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hade inte tänkt oss några sånger i vårt bröllop.

Min mor och svärmor hade andra tankar; de satte ihop ett sånghäfte för att vi skulle sjunga till kaffet. Nu när jag funderar på det så vet jag inte vad de tänkte på, varför de inte frågade oss...

Mina svägerskor hade skrivit en fantastisk sång till min man som de sjöng.

Jag tycker väl att lagom är bäst - för många sånger är tråkigt, några stycken är trevligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Vi hadde ingen sanger i vårt bryllup - det var absolutt ikke kjedelig. Jeg har store aversjoner mot allsang av hjemmediktede sanger som ikke stemmer med melodien og sunget av mennesker som ikke kan synge :wink: så vi hadde også en linje i invitasjonen om at vi ikke ønsket noen sanger.

De eneste kommentarene vi fikk var av venner som sa de hadde skrevet sanger på 52 vers... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store aversjoner mot allsang av hjemmediktede sanger som ikke stemmer med melodien og sunget av mennesker som ikke kan synge

Enig! Slike sanger er absolutt ikke noe moro å ha i bryllup, ikke andre anledninger heller forsåvidt. Har hørt massevis av sånne sanger som absolutt ikke stemmer med versje-rimene eller melodien og det er ikke noe å rope hurra for.

Altså, skal man ha sanger bør de være ordentlige og godt gjennomarbeidet... At folk ikke kan synge synes jeg ikke gjør noe, liker mottoet "syng med den stemmen du har" jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Vi skal heller ikke ha noen sanger.

Familien min var ikke spesielt glad for at jeg tok vekk den tradisjonen, sammen med kirkebryllupet. Men det er nå tross alt vår dag :D

Vi satser på en strålende toastmaster, og taler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sanger i kirken eller til middagen?

Vi skal ha et par salmer pluss solistinnslag i kirken. Til middag blir det fra vår side ingen sanger. Vi, som brudepar, verken liker eller kan synge - og vi har mange med oss i familien og vennen. Derfor helt naturlig ingen sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kun ha velkommen til bords sang til middag. Når kaffegjestene kommer, har jeg som en overraskelse, en sang til min mann også.... Sangen er forøvrig "stjælt" av augustbrud 02 - tji, hi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I min familie er vi ikke vant med "personlige" allsanger, heller ikke lange taler. Men moren til min kjære har allerede varslet at de kommer til å lage sang. Kan styre min begeistring, for å være helt ærlig, men alt i alt føler jeg at dette er en forholdsvis liten detalj, som det ikke er verdt å krangle om. Min kjære er så vant med sanghefter til alle anledninger, at for han ville det nok blitt litt rart uten. Det som er litt kjipt er det at jeg føler at da bør min side også ha lagd noen sanger. Blir kanskje rart med sanghefte med kun sanger fra min kjæres familie(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kaffegjestene kommer' date=' har jeg som en overraskelse, en sang til min mann også.... Sangen er forøvrig "stjælt" av augustbrud 02 - tji, hi :D[/quote']

:lol: Gled deg, personlig synes jeg dette var kjempevellykket. Ikke minst fordi absolutt alle ble overrasket og mannen min synes det var kjempemorsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde savnet sanger i et bryllup.

Jeg syntes det er så koselig å synge sanger en har skrevet selv. Det blir en egen stemning rundt dette,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...