Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om et sted i vestfold man kan utdanne seg til makeup artist?

Har søk og søkt men finner ingen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Er det noen som vet om et sted i vestfold man kan utdanne seg til makeup artist?

Har søk og søkt men finner ingen...

Henger meg med paa denne her! Jeg har og lett etter dette, men finner det ikke. Leter etter makeup utdanning og hudpleie og spa utdanning.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet
Henger meg med paa denne her! Jeg har og lett etter dette, men finner det ikke. Leter etter makeup utdanning og hudpleie og spa utdanning.

Noen som kan hjelpe?

Nå fant jeg et sted i skien, www.hairartist-skolen.no :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp den var jo bra!

Skulle bare ønske de hadde noe på kveldstid;)

Skrevet
Jepp den var jo bra!

Skulle bare ønske de hadde noe på kveldstid;)

Det er det jeg leter etter også, tenkte jeg skulle ringe å høre om de hadde noe på kveldstid eller om de vet om noen andre

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære deg, du har sikkert potensiale til å bli mye mer enn en sminkedame! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det samme tenkte jeg! Skal du drive med dette når du er 50 år feks? Du skal være dyktig om du skal bli rik.... Mitt inntrykk er at det ofte er slike damer som stiller opp i manneblad som ender opp som make-up artist, bartendere, interiørdessignere.

bY THE way....er mange jenter som drømmer om make up når de er unge. Men når de blir eldre så velger de noe annet.

Skrevet

<tenk hvertfall nøye gjennom det om du vil ta make-up utdanning.. mange jenter drømmer om dette, men når de faktisk starter så er det som regel ikke så fint alikevel.

Jeg gjorde den feilen og i en klasse på ca 25 var det kun 1 som faktisk jobber med det idag..

<man må jobbe utrolig hardt og skape seg et nettverk og alt er veldig usikkert.

Viktig å være sikker på om du virkelig vil det.

Skrevet

De fleste makeup-artister er vel også freelance-jobbere, og jobber sikkert mye helg og lignende (de fleste bryllup er jo i helgene). Teatersminkører jobber mye kveld. Du skal øve mye for å bli god, og det er mange som vil bli makeup-artister. Det er litt som med artistiske yrker: Du må i tillegg ha talent. Sjekk ut www.xsparkage.com, dette er ei jente som er kreativ og i tillegg har en genuin interesse for makeup. Det står at hun jobber freelance, men jeg vet ikke om hun har noe særlig med oppdrag. Og om ikke HUN får oppdrag så vet ikke jeg...

Skrevet

Hehe, takk for omtanken. Jo jeg er faktisk ferdig utdannet og har en bra utdannelse og en riktig bra jobb, men jeg har altid hatt lyst til å lære meg å sminke profesjonelt. Er veldig glad i alt som har med form og farge som i klær, papir og ansikt osv. Har ikke tenkt jobbe som det ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Nei men du må tenke på at skolen sikkert koster rundt 50000kr.....er det verdt det?

Skrevet

40.000kr hvis du tar kurset i London",)kostbart så absolutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...