Såga Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hei, Jeg har lenge slitt med ulike diffuse symptomer. Det er hele tiden småsymptomer og plager som det bare blir flere og flere av etterhvert som tiden går. Flass, utslett, eksem, svimmelhet, kvalme, oppblåst mage, vond mage, går veldig mye på do, er stort sett veldig løs i magen, blod fra endetarmen, er sliten, opphovna overalt, holder på mye vann, dårlig sex-lyst osv osv. Jeg har selvfølgelig vært i kontakt med leger flere ganger og tatt alle mulige blodprøver og avføringsprøver. Disse er selvfølgelig helt fine sier legene og konstaterer med at jeg nok er litt stresset selv om jeg ærlig talt ikke kan si at jeg er noe spesielt stresset for noe. Jeg er litt smådeppa til tider, men dette kommer av at jeg vet at noe er galt og ingen vil høre på meg. Men, jeg har jo hørt mye bra om alternativ behandling og da er det jo verdt et forsøk og da kommer jeg til spørsmålet mitt: Er det noen som kan anbefale noe alternativ behandling så som soneterapi, akupunktur, håranalyse, osv? Jeg bor i Buskerud så da lurer jeg på om noen kan anbefale noen her? Endret 21. juli 2008 av Såga
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 BLOD i avføringen? Har du tatt sånn... husker ikke hva det heter... undersøkelse med slange opp i rompa? Hender det av og til at det kommer "slim" ut?
Såga Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Ikke blod i avføringen, bare blod fra endetarmen rett og slett, og den prøven, koloskopi, har jeg kjempet lenge for, og nå skal jeg endelig snart få bli henvist. Utrolig at det ska være så ekstremt vanskelig for meg å få dette. Jeg har hørt om andre som får både det ene og det andre uten noe spesielt styr men men... Jeg har slim ja, og arbeider derfor med å få en gastroskopi også for å utelukke cøliaki, men har dessverre ikke slått gjennom der heller. Jeg tror de tar meg for å være hypokonder, noe jeg syns er helt feil. Jeg er veldig jordnær og går helst ikke til noe som helst lege i det hele tatt...
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Godt at du blir undersøkt ordentlig nå! Slike symptomer som du har er ikke noe å spøke med... Min mor hadde en slik "sløv" lege som deg, og gikk i ett år før hun fikk mast seg til en koloskopi-undersøkelse, og hun hadde tarm-kreft!!! Noe jeg naturligvis håper/tror at du ikke har, men det er viktig å ta slike ting alvorlig! Husk at det er du og vi som betaler lege-lønna gjennom skattepengene våre, og fortjener å bli tatt på alvor med alle våre store og små plager! Lykke til
Vårin Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kanskje det er ubalanse i tarmfloraen din? Har du gått på antibiotika nylig? Eller om du har hatt mange antibiotika-kurer tidligere? For å bygge opp tarmfloraen kan det lønne seg å drikke biola, spise løk og/eller ta tilskudd av Inulin (FOS). Jeg kan egentlig ikke mye om Inulin-tilskudd, så før du begynner på det, snakk med noen som har peiling. Det kan være lege, de som jobber på helsekosten eller alternativ terapeut. Greit å snakke med alle disse forskjellige menneskene, og sammenligne svarene du får. Ikke alle vi forventer skal kunne tingene sine, som faktisk kan de.
-Butterfly- Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Heisann! jeg har slitt mye med magen de siste årene,uten å finne ut noe som helst hos vanlig lege. gikk til homeopat (ganske dyrt forresten...) og fikk noen piller. den første reaksjonen var KRAFTIG kviseutbrudd på haken. magen ble litt bedre i begynnelsen,men gikk fort tilbake til normalt igjen. tok flere kurer,men eneste jeg fikk ut av dette var enda mer kviser... så for meg var det bortkastede penger, men det ska sies at folk reagerer ulikt på slike medikamenter...
Såga Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2008 Godt at du blir undersøkt ordentlig nå! Slike symptomer som du har er ikke noe å spøke med... Min mor hadde en slik "sløv" lege som deg, og gikk i ett år før hun fikk mast seg til en koloskopi-undersøkelse, og hun hadde tarm-kreft!!! Noe jeg naturligvis håper/tror at du ikke har, men det er viktig å ta slike ting alvorlig! Husk at det er du og vi som betaler lege-lønna gjennom skattepengene våre, og fortjener å bli tatt på alvor med alle våre store og små plager! Lykke til Ja jeg er også glad for at det endelig skjer litt i det minste Jeg har tenkt på kreft, men det tror jeg nok ikke det er. Jeg har gått med disse problemene (i økende grad) i minst 3 år og det har aldri vist noe alvorlig på blodprøvene mine. I tillegg sliter jeg med å slanke meg og har absolutt ikke blitt avmagret og det blir man vel fort om man har en alvorlig sykdom. Fint å bli tatt alvorlig her inne iallefall
Såga Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2008 Kanskje det er ubalanse i tarmfloraen din? Har du gått på antibiotika nylig? Eller om du har hatt mange antibiotika-kurer tidligere? For å bygge opp tarmfloraen kan det lønne seg å drikke biola, spise løk og/eller ta tilskudd av Inulin (FOS). Jeg kan egentlig ikke mye om Inulin-tilskudd, så før du begynner på det, snakk med noen som har peiling. Det kan være lege, de som jobber på helsekosten eller alternativ terapeut. Greit å snakke med alle disse forskjellige menneskene, og sammenligne svarene du får. Ikke alle vi forventer skal kunne tingene sine, som faktisk kan de. Ikke noen antibiotikakur siden 2006, og den var ikke så kraftig. Ellers spiser jeg som regel sunt, med mye fiber og lite sukker. Og trener som regel 2-3 gg i uka. Jeg har har hatt en ufin opplevelse før med leger og sykehus, og lærte da dessverre på den vanskelige måten at langt fra alle kan det det skal kunne. Jeg stoler derfor ikke på noen i helsevesenet før jeg har satt meg inn i nye ting selv. Jeg har lest endel om alternative ting, men vil gjerne snakke med noen som kan en del om det. Det var lurt å høre på helsekosten, de vet gjerne noe om behandlerene også. Takk
Såga Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2008 Heisann! jeg har slitt mye med magen de siste årene,uten å finne ut noe som helst hos vanlig lege. gikk til homeopat (ganske dyrt forresten...) og fikk noen piller. den første reaksjonen var KRAFTIG kviseutbrudd på haken. magen ble litt bedre i begynnelsen,men gikk fort tilbake til normalt igjen. tok flere kurer,men eneste jeg fikk ut av dette var enda mer kviser... så for meg var det bortkastede penger, men det ska sies at folk reagerer ulikt på slike medikamenter... Uff ja det er ikke lett... Kviser har jeg fått oppbluss av helt av meg selv og ser ut som jeg gjorde for 15 år siden! Jeg vet ikke helt om homeopat er det jeg helst vil til. Heller soneterapi eller akupunktur eller noe i grunnen... men alt er jo verdt et forsøk... Hvordan er magen din nå da?
-Butterfly- Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Uff ja det er ikke lett... Kviser har jeg fått oppbluss av helt av meg selv og ser ut som jeg gjorde for 15 år siden! Jeg vet ikke helt om homeopat er det jeg helst vil til. Heller soneterapi eller akupunktur eller noe i grunnen... men alt er jo verdt et forsøk... Hvordan er magen din nå da? magen min er fortsatt ikke bra, har slitt med dette i mange år, de siste 5 har vært de værste. legen sier det er irritabel tarm, "ikke noe å gjøre noe med", men jeg fortsetter å lete, for jeg nekter å leve resten av livet med dette! så jeg følger med på tråden din;-)
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 Ikke blod i avføringen, bare blod fra endetarmen rett og slett, og den prøven, koloskopi, har jeg kjempet lenge for, og nå skal jeg endelig snart få bli henvist. Utrolig at det ska være så ekstremt vanskelig for meg å få dette. Jeg har hørt om andre som får både det ene og det andre uten noe spesielt styr men men... Jeg har slim ja, og arbeider derfor med å få en gastroskopi også for å utelukke cøliaki, men har dessverre ikke slått gjennom der heller. Jeg tror de tar meg for å være hypokonder, noe jeg syns er helt feil. Jeg er veldig jordnær og går helst ikke til noe som helst lege i det hele tatt... Ok. Min mor har hatt tykktarmkreft, og jeg har også problemer med tarmen. (slim, blod, etc) Men får jeg undersøkelse? Neeeida. Synes det er hårreisende. Når det gjelder alternative ting har jeg tro på sakupunktør, men har ikke prøvd det selv enda.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Akkupunktur og osteopati kan nok muligens hjelpe. Det kan også godt tenkes at yoga vil gjøre det.
krisfo Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Jeg syntes du skal kjempe for gastroskopi hvertfall For å få sjekket om det er cøliaki. Har selv nettopp vært til gastroskopi og tatt prøver angående cøliaki (5uker siden) Har enda ikke fått svar. Men har veldig mange av de samme symptomene som deg. Har også slitt med magetrøbbel osv. lenge. Med blodprøver osvosvosv. (har vært på en del) Men finner ikke ut noe (ganske likt slik det er til deg) Men til spørsmålet ditt om alternativ medisin. Går til ei som holder på med noe som heter Kvante medisin. Det finnes flere som holder på med omtrent det samme som henne, men har andre navn. Der er jeg først på en time der hun har et apparat like ved hodet mitt, og på en måte scanner av slik at hun ser noe på ryggraden min tror jeg det var. Jeg hadde ikke sagt noe mye om plagene mine - men hun så ALT på ryggraden min. Eks: Jeg har fått astma medisin fordi jeg sliter med pusten. Hun fant ut at det var en blodåre i bronkien som var overbelastet. Hun fant ut flere ting som tilsier at jeg egentlig ikke trenger alle de medisinene jeg har. Kan gi et til eks: Halvsøsteren til min mor har slitt med KRAFTIGE smerter i underlivet i flere år nå. Ingen leger eller spesialiset som finner ut noe. Hun har hatt slike smerter uten og få hjelp at hun har omtrent tenkt på og ta livet av seg selv (vet det høres overdrivende ut, men sant) Hun begynte på kvante medisin, fikk noe behandliger og hun har et heelt nytt liv! De har en nettside du kan lese litt om dem på: www.kvantemedisin.no Håper du kan finne en behandlig som hjelper deg! Det er slitsomt med slike plager! Lykke til, og spør hvis du lurer på noe. Så skal jeg prøve og svare så godt jeg kan
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Hadde mer eller mindre samme symptomer som du sliter med nå, fant ut av etter 2 år med plager og undersøkelser at jeg har Morbus Chron, betennelse i mage og tarm, har noe som også heter Ulcerøs kolitt, den oppstår kun i tykktarm. ta blodprøver og sjekk ut CRP (betennelsesreaksjoner/aktivitet i kroppen) kan også ta avføringsprøve siden du har blod i avføring, kan finne ut åssen type bakterier du har som muligens for årsaker irritasjon tarm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå