Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #21 Skrevet 28. mai 2003 DET, Marialle, det gjør jeg hver eneste lørdag, enda butikken bare er stengt for en eneste liten søndag, og jeg vet den åpner mandag. Men jeg har masser av ting i handlekorga mi uansett, fullt er det. Men, det er altså fordi vi handler for hele uka. Trur at mange handler inn til hele langhenga når de først handler i dag ja. Så trenger de ikke tenke på det de andre dagene. Fredag må noen på jobb, men "trenger i alle fall ikke stresse åp butikken etterpå". og kan nyte helga, som 2nesten langhelg" likevel. Skjønner dem godt jeg. Var fristende å handle inn for hele neste uke i dag, så vi slipper på lørdag, men det gjorde vi ikke. Da hadde du trudd at jeg hamstra fordi butikken "aldri åpner igjen", mens jeg altså bare hadde vært praktsik. Ting er ikke alltid slik vi trur dem er.... Uansett, ha en fin fridag alle som har fri, og ha en elles fin torsdag alle som ikke har fri.
Leo Skrevet 28. mai 2003 #22 Skrevet 28. mai 2003 Ikkeno' påbud om det nei. Andre butikker solgte f.eks. øl til kl. 20. Så ikke ut til at folk var helt vant til dette heller for det var MASSE folk som måtte snu i døra både på Alnabru og på IKEA. (Litt idiotisk å reklamere for åpningstidene sine i avisen på en dag hvor man faktisk stenger tidlig også da.... )
Gjest Zalomine Skrevet 28. mai 2003 #23 Skrevet 28. mai 2003 Jaja, ok, ikke påbud da, men vanlig er det i alle fall. På min Rema-butikk der jeg var innom på vei hjem sto det at det var åpent til 20, men det var ikke uventet da de netopp har innført at de er åpent til 20 åp lørdager uansett (forskjellen var at "alle varer selges frem til 20", noe som avviker fra lørdagsplakaten som hang vedsdien av, om at øl bare selges til klokken 18. Vel, ok, det er ikke påbudt, det er min feil, og jeg beklager at jeg sa det, men jeg trudde det fordi alle butikker pleier ha det, sånn jeg er vant til det. Dag før helligdag = "lørdag". Helt vanlig for meg i alle fall...
Gjest Alette Skrevet 28. mai 2003 #24 Skrevet 28. mai 2003 Inntil 1. april i år fantes det noe som het åpningstidsloven, den sa bl.a. at butikker ikke kunne ha åpent lengre enn til 18.00 dager før helligdager. Nå er denne loven opphevet, butikkene kan ha åpent så lenge de vil, men ikke på søn- og helligdager.
Gjest Alette Skrevet 28. mai 2003 #25 Skrevet 28. mai 2003 Salg av øl i butikker skal forresten også avsluttes klokken 18.00 dager før helligdager, untatt dagen før Kristi Himmelfartsdag, i følge alkoholloven.
liv Skrevet 28. mai 2003 #26 Skrevet 28. mai 2003 jeg har vært på jobb.. (livet det er Kiwi grønt) Som folk har handlet. 60000 over vanlig omsetning...
Rapitap Skrevet 28. mai 2003 #27 Skrevet 28. mai 2003 Ja, og det er en annen ting som 'really pisses me off', det er det DUMME ølsalget. Etter klokken 20:00 har ikke nordmenn lov til å kjøpe øl. Hva faens land er dette her!! Mener man at man ville bli fullere, eller drikke mer, eller bare kutte ned på tiden man kan kjøpe alkohol for SÅ å spare Norge for EN TIME hvor man ikke kjøper alkohol?? Og, det fankens Vinmonopolet. Hva i herrens navn tror folk at vi er? Barn?
Rapitap Skrevet 28. mai 2003 #28 Skrevet 28. mai 2003 Kom visst i min frustrasjon til å sende innlegget hele 2 ganger...så dette er bare en liten pause....eller en KG måte å slette innlegg på hehe Ellers da? Hvordan står det til med folket?
liv Skrevet 30. mai 2003 #29 Skrevet 30. mai 2003 Tro ikke at det bare er du som er lei det hersens ølsalget. Vet du hvor fort det er å slå inn øl etter kl 20? En tenker jo ikke på det og så blir det masse rot i kassa..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå