Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg lurer på om det er mulig å ta studiene sosialt arbeid som privatist? Hva koster dette, og er det noen som har vært privatist på høgskolen som vil fortelle litt om egne erfaringer? Kan jeg møte i timene alikevel? Og snakke med lærere dersom det er noe jeg trenger hjelp med? Hva med 2.året, kan jeg komme inn i klassen da, eller må jeg være privatist da alle 3 årene? Hvor mange eksamener skal man avlegge første året på sosioalt arbeid? Takk takk til alle som tar seg tid til å svare
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 tror absolutt ikke at det er mulig å avlegge som privatist.... tror også det er bare en eksamen på første året i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 tror absolutt ikke at det er mulig å avlegge som privatist.... tror også det er bare en eksamen på første året i allefall. Okay, tusen takk for svar
Gjest Gjest_vilja_* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Høgskolen i Bodø og høgskolen i Finnmark kjører samlingsbaserte sosionomutdanninger, det er vel det nærmeste du kommer privatistløsning.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Håper en aldri kan ta en slik utdannelse om privatist;)
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Takker for svar Men det samlingsbaserte studiet, er det noe man kan melde seg på nå eller er det for sent i år? Koster det mye?? Nok en gang, takk for innsatsen!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Håper en aldri kan ta en slik utdannelse om privatist;) Du har selvfølgelig rett i det...beklager. Har bare så innmari lyst til å sette igang med studiene at jeg ikke tenkte så langt
Gjest Gjest_vilja_* Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Takker for svar Men det samlingsbaserte studiet, er det noe man kan melde seg på nå eller er det for sent i år? Koster det mye?? Nok en gang, takk for innsatsen! Høgskolen i Bodø starter opp bare annethvert år med denne utdanningen, og de hadde klasse i fjor, så da er det vel ikke noe i år. Høgskolen i Finnmark kjører denne samlingsbasert i Tromsø i år. Foreløpig er ikke dette studiet på restetorget, men man vet jo aldri hva som dukker opp. Er sikkert fler enn meg som har takket nei til plassen... Koster ikke noe annet enn semesteravgiften som du må betale uansett, men du må jo dekke reiser og opphold på samlinger selv, da.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Du har selvfølgelig rett i det...beklager. Har bare så innmari lyst til å sette igang med studiene at jeg ikke tenkte så langt Ok,men da kan jeg tipse deg om at å lese shulman er ett bra sted å starte:) Dessuten ligger FOs yrkesetiske grunnlagsdokument ute på nett, ta etiske perspektiver med i alle besvarelser, tro meg det er viktig:) Lykke til! Hilsen sosionom:)
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Ok,men da kan jeg tipse deg om at å lese shulman er ett bra sted å starte:) Dessuten ligger FOs yrkesetiske grunnlagsdokument ute på nett, ta etiske perspektiver med i alle besvarelser, tro meg det er viktig:) Lykke til! Hilsen sosionom:) Hvor er Shulman? Det skal jeg begynne med nå med en gang
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Hvor er Shulman? Det skal jeg begynne med nå med en gang De 2 bøkene om hvordan man hjelper? Jaaa...det var et godt forslag! Tusen takk! Jeg kan vel også kjøpe noen av bøkene som studiet bruker, også lese i dem nå frem til neste år når jeg søker inntak?? *gleder meg maaaasse*
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 De 2 bøkene om hvordan man hjelper? Jaaa...det var et godt forslag! Tusen takk! Jeg kan vel også kjøpe noen av bøkene som studiet bruker, også lese i dem nå frem til neste år når jeg søker inntak?? *gleder meg maaaasse* Joda, men er vel forskjellige pensumslister og hvordan studiet er lagt opp.. Du skal ha sosialt arbeid, juss, sosiologi og psykologi Safe er : Shulman, lov om sosiale tjenester, og velferdsrett
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Joda, men er vel forskjellige pensumslister og hvordan studiet er lagt opp.. Du skal ha sosialt arbeid, juss, sosiologi og psykologi Safe er : Shulman, lov om sosiale tjenester, og velferdsrett U are simply the best
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Tror Høgskolen i Telemark også har en desentralisert sosionom/barnevernspedagog utdanning. Den tar 4 år på deltid.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Tror Høgskolen i Telemark også har en desentralisert sosionom/barnevernspedagog utdanning. Den tar 4 år på deltid. Det samme har Diakonhjemmet Høgskole i Oslo
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Det samme har Diakonhjemmet Høgskole i Oslo Så bra! Da finnes det jo muligheter, men opptaket i år er jo foretatt..så da må det vel uansett vente et år...men men.. skal ikke klage. Er jo mange som ikke er så heldige at de har funnet ut hva de vil enda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå