Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Noen som har erfaring med dette? Så det i et blad at det var en slags ting som målte kroppen og kunne si om det var trygt å ha sex... sto at den var 98prosent sikker eller noe, men blir litt skeptisk. noen som har en sånn? var den dyr? verdt pengene? har sååå lyst å slutte på p-piller!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Babycomp/lasycomp/pearly? Joda, jeg har brukt noe liknende i flere år Var usikker på om jeg skulle velge en av compene, fertilityfriend.com eller ovusoft.com, men endte på fertiliytifriend. Billigest (et par 100 mot et par tusen), og faktisk tryggere enn compene, så sant du legger litt innsats i det. Men du får ikke livsvarlig medlemskap i FF lengre, så jeg hadde nok valgt ovusoft i dag. Men når valget ble tatt hadde jeg ikke egen pc, så det utelukket seg selv
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Babycomp/lasycomp/pearly? Joda, jeg har brukt noe liknende i flere år Var usikker på om jeg skulle velge en av compene, fertilityfriend.com eller ovusoft.com, men endte på fertiliytifriend. Billigest (et par 100 mot et par tusen), og faktisk tryggere enn compene, så sant du legger litt innsats i det. Men du får ikke livsvarlig medlemskap i FF lengre, så jeg hadde nok valgt ovusoft i dag. Men når valget ble tatt hadde jeg ikke egen pc, så det utelukket seg selv takk for svar.. er en sånn jeg lurer på ja.. hvordn brukes de? hvorfor bør man ha livsvarig medlemskap? av hva?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 takk for svar.. er en sånn jeg lurer på ja.. hvordn brukes de? hvorfor bør man ha livsvarig medlemskap? av hva? På FF betaler du for å bruke et online dataprogram. Før gikk det an å kjøpe livsvarig, (MYE billigere på sikt, jeg har tross alt 20-30 fertile år fremfor meg ) mens nå får du kun kjøpt for år for år. Men gratisvaranten er visst grei nok den og Ovusoft kjøper du, og putter inn i pcen. Betaler kun en gang, men da må du kunne lagre det på egen pc. Men jeg har etterhvert endt opp med å gjøre det mer eller mindre i hodet. Anbefaler det ikke i starten, men jeg har holdt på med dette i ca 4 år, så det går automatisk til slutt. De virker teknisk sett slik: Compene: Du putter et termometer i munn, og det lagres i en liten dings du tar med deg overalt. Dataprogammene: Du kjøper et termometer, måler og noterer ned på en lapp, og putter det manuelt inn i pcen når du har tid. På de kan du og plotte inn hvordan utfloden er (den endres hos de aller fleste i løpet av syklusen), eggløsningstester, osv. Sett på pernille.info?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 På FF betaler du for å bruke et online dataprogram. Før gikk det an å kjøpe livsvarig, (MYE billigere på sikt, jeg har tross alt 20-30 fertile år fremfor meg ) mens nå får du kun kjøpt for år for år. Men gratisvaranten er visst grei nok den og Ovusoft kjøper du, og putter inn i pcen. Betaler kun en gang, men da må du kunne lagre det på egen pc. Men jeg har etterhvert endt opp med å gjøre det mer eller mindre i hodet. Anbefaler det ikke i starten, men jeg har holdt på med dette i ca 4 år, så det går automatisk til slutt. De virker teknisk sett slik: Compene: Du putter et termometer i munn, og det lagres i en liten dings du tar med deg overalt. Dataprogammene: Du kjøper et termometer, måler og noterer ned på en lapp, og putter det manuelt inn i pcen når du har tid. På de kan du og plotte inn hvordan utfloden er (den endres hos de aller fleste i løpet av syklusen), eggløsningstester, osv. Sett på pernille.info? ahh okei så da er den billige varianten å bruke dataen, men det er litt mer tungvint? siden det tar tid og du ikke kan ta den med overalt?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 ahh okei så da er den billige varianten å bruke dataen, men det er litt mer tungvint? siden det tar tid og du ikke kan ta den med overalt? Jepp. Billigere, og kan være tryggere pga at du lærer mer selv, og ikke må stole blindt på kun tempraturen. Synes ikke det er så tungvindt, spesielt ikke med FF. Noterer i en liten blokk, eller på mobilen, og kommer meg alltids på nett i løpet av et par dager om jeg skulle ha behov for det. Tidkrevende er det ikke noe særlig. Bruker kanskje 30 sekunder på morgenen til å notere, og 1 minutt når jeg logger inn og plotter det inn i pcen. Bruker mer tid på å pusse tennene iverfall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå