Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 22 år som funderer litt på dette med sekretær i privat sektor.

Hva er normal begynnerlønn for en som ikke har relevant erfaring? Og er det en god ide å gå gjennom et vikarbyrå? I såfall, hvilket?

Noen som også kan si litt om gode/dårlige sider ved jobben?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Britt Banditt
Skrevet

Hvis du ikke har noe relevant erfaring eller utdanning så tror jeg vikarbyrå vil være stedet å starte.

Jeg har hatt lignende jobb for vikarbyrå, og lønna var på ca 130,- timen.

Skrevet

Lønnsnivået er helt avhengig av hvilken del av privat sektor du mener, samt hva du har av utdanning, og ikke minst hvor i landet du bor.

Det er ikke så mange klassiske sekretærer igjen, men mange selskaper har administrative assistenter som fyller noe av rollene sekretærer hadde.

I Stavangerområdet kan du antakelig presse lønnen godt opp fra 130,- pr t. Men et vikarbyrå er et godt utgangspunkt. Andre steder i landet vet jeg ikke hva slags nivå lønnen er.

Skrevet

Jeg bor i Oslo. Har allmenn, jobbet som hudpleier og i klesbutikk. Men dette har kanskje ikke så mye å si for lønnen?

Skrevet

Tror du kan regne med et sted mellom 130 kroner og 150 kroner i timen. Helt avhengig av hvor du får jobb.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Jeg bor i Oslo. Har allmenn, jobbet som hudpleier og i klesbutikk. Men dette har kanskje ikke så mye å si for lønnen?

Det har nok dessverre ikke mye å si for lønnen, nei.

Men jeg ville helt klart prøvd vikarbyrå. F.eks. Adecco og Manpower (anbefaler det første) har en del sånne jobber, vet jeg.

Skrevet

OK. Takk for svar! Da får jeg ta kontakt med et vikarbyrå om ikke så lenge tenker jeg:)

Ingen som vil si litt om positive/negative sider ved å jobbe som sekretær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...