Gjest TS Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg er ei jente på 22 år som funderer litt på dette med sekretær i privat sektor. Hva er normal begynnerlønn for en som ikke har relevant erfaring? Og er det en god ide å gå gjennom et vikarbyrå? I såfall, hvilket? Noen som også kan si litt om gode/dårlige sider ved jobben? Takker for svar!
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hvis du ikke har noe relevant erfaring eller utdanning så tror jeg vikarbyrå vil være stedet å starte. Jeg har hatt lignende jobb for vikarbyrå, og lønna var på ca 130,- timen.
Alvilde Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Lønnsnivået er helt avhengig av hvilken del av privat sektor du mener, samt hva du har av utdanning, og ikke minst hvor i landet du bor. Det er ikke så mange klassiske sekretærer igjen, men mange selskaper har administrative assistenter som fyller noe av rollene sekretærer hadde. I Stavangerområdet kan du antakelig presse lønnen godt opp fra 130,- pr t. Men et vikarbyrå er et godt utgangspunkt. Andre steder i landet vet jeg ikke hva slags nivå lønnen er.
Gjest TS Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bor i Oslo. Har allmenn, jobbet som hudpleier og i klesbutikk. Men dette har kanskje ikke så mye å si for lønnen?
Frk.H Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Tror du kan regne med et sted mellom 130 kroner og 150 kroner i timen. Helt avhengig av hvor du får jobb.
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bor i Oslo. Har allmenn, jobbet som hudpleier og i klesbutikk. Men dette har kanskje ikke så mye å si for lønnen? Det har nok dessverre ikke mye å si for lønnen, nei. Men jeg ville helt klart prøvd vikarbyrå. F.eks. Adecco og Manpower (anbefaler det første) har en del sånne jobber, vet jeg.
Gjest TS Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 OK. Takk for svar! Da får jeg ta kontakt med et vikarbyrå om ikke så lenge tenker jeg:) Ingen som vil si litt om positive/negative sider ved å jobbe som sekretær?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå