Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nå allerede i noen år nå hatt synlige tynne blodårer på låret mitt. Også fått noe bak kneet.. Er dette åreknuter? Jeg kjenner de ikke, men synes ikke det er så fint å se på. Vet mamma har mye av dette, også andre kvinner i familien. Er dette arvelig, eller kommer det av noe annet?

Er bare 22 år og synes ikke dette er så kult.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er i nhoen rad arveilig. Om det er åreknuter er ikke godt å si. Kan også være at du har blek hus, og at blodårene ligger tett opp til huden.

Blodårer på bein og år kan fjernes. Enten ved laser, eller ved at et giftstoff sprøytes inn i åren med en tynn nål. Det siste er det mest effektive. Det er ikke sååå dyrt heller, 1500 kr pr behandling mener jeg å huske.

Skrevet (endret)
Det er i nhoen rad arveilig. Om det er åreknuter er ikke godt å si. Kan også være at du har blek hus, og at blodårene ligger tett opp til huden.

Blodårer på bein og år kan fjernes. Enten ved laser, eller ved at et giftstoff sprøytes inn i åren med en tynn nål. Det siste er det mest effektive. Det er ikke sååå dyrt heller, 1500 kr pr behandling mener jeg å huske.

Hei igjen.

Jeg har alltid vært veldig blek, får omtrent aldri farge. Altså jeg er mer eller mindre blå/hvit:P Alle mine blodårer vises så klart mer på meg enn på de som er mørke i huden. Men disse vises enda mer enn de "vanlige" blodårene. Hm.. Kan man kontakte fastlege ang. dette? Kan åreknuter være farlig, eller at noe ikke er som det skal være?

Endret av Amk
Gjest Gjest
Skrevet

Åreknuter er ikke farlig såvidt jeg har hørt. Jeg tror nok du kan kotankte fastlegen ja, så vurderer h*n om det er så ille at du trenger henvisning. Men det er lang ventetid. Foreslår at di googler litt på scleroterapi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...