Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor på et sted hvor jeg har vanskeligheter med å få jobb.

Har IT og administrativ bachelorgrad.

Kunne tenke meg å jobbe en uke på og en av, kunne løst mange problemer.

Har dere noen tips til meg ang arbeidssted og type jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en del å gjøre med bransjen. Noe slikt du beskriver er vanskelig å få til. Bedrifter ønsker primært noen som er der hele tiden, om ikke er det et stort problem med løpende arbeidsoppgaver. En slik utdannelse krever som regel at du bor i større byer.

Du mangler også ansiennitet. De store bedriftene i Norge er villige til å strekke seg en del for gode medarbeider. Jeg kjenner en del som jobber hjemmefra flere dager i måneden. Men som sagt - også dette krever fleksibilitet i når du er på jobb. Du har også bare en bachelorgrad, dette gir deg mindre å forhandle på. Min bedrift krever minst en mastergrad.

Men lite er helt umulig med dagens arbeidsmarked. Send en åpen søknad til bedrifter du trur kan være aktuelle, beskriv din situasjon og forsøk å være så fleksibel du kan. Lykke til!

Gjest Gjest_gul_*
Skrevet

Jeg tolker deg dit hen at behovet for turnus er fordi det blir lang reisevei dersom du skulle jobbet langt fra hjemmet hver eneste dag ?

Nå er jeg litt usikker på hva du egentlig jobber med ettersom "IT og administrativ bachelorgrad" er ganske svevende.

I alle IT stillingene jeg har jobbet har jeg hatt mulighet for å ha faste perioder på hjemmekontor. Her jeg er nå jobber jeg 2 uker hjemmenfra, deretter tar jeg 1 uke på kontoret (i en annen by, 40 min flytur unna).

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

Nei, jeg sikter ikke til en "vanlig" kontorjobb.

Sikter heller til offshore, eller til sjøs.

Om man kan benytte seg av utdanningen der og.

Som feks ombord på et skip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...