Gjest Jinn Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hej! Är det någon därute som har samma problem som jag? Jag har stått på ventelistan till å läsa medisin i Bergen i flera dagar nu utan att det har gått framåt. Kön till Oslo och NTNU har gått framåt, men det händer ingeting i kön till Bergen (jag står som nr 4)! Någon som har samma problem som mig? Någon som har kommit in i Bergen men som takkat nei? Kram på er alla!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hej! Är det någon därute som har samma problem som jag? Jag har stått på ventelistan till å läsa medisin i Bergen i flera dagar nu utan att det har gått framåt. Kön till Oslo och NTNU har gått framåt, men det händer ingeting i kön till Bergen (jag står som nr 4)! Någon som har samma problem som mig? Någon som har kommit in i Bergen men som takkat nei? Kram på er alla! Jeg havnet en plass bakover i dag *sukk* nr 37 i går..38 i dag...tror det går litt frem og tilbake der... (ikke medisin) Men endres listene helt frem til skolestart eller er det bare frem til suppleringsopptaket + hvis folk ikke dukker opp??
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Hej! Är det någon därute som har samma problem som jag? Jag har stått på ventelistan till å läsa medisin i Bergen i flera dagar nu utan att det har gått framåt. Kön till Oslo och NTNU har gått framåt, men det händer ingeting i kön till Bergen (jag står som nr 4)! Någon som har samma problem som mig? Någon som har kommit in i Bergen men som takkat nei? Kram på er alla! Jeg ligger på 5 plass på jus i tromsø,der har ikkje skjedd noen ting der i det hele tatt..har verken gått framover eller bakover på ventelista. Så det er nok normalt når en ligger så høgt oppe på ventelista, for de som igger på 3-2-1 plass takker mest sannsynlig ja til å stå på ventelista.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ligger på 5 plass på jus i tromsø,der har ikkje skjedd noen ting der i det hele tatt..har verken gått framover eller bakover på ventelista. Så det er nok normalt når en ligger så høgt oppe på ventelista, for de som igger på 3-2-1 plass takker mest sannsynlig ja til å stå på ventelista. Sant
Gjest Jinn Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Jeg ligger på 5 plass på jus i tromsø,der har ikkje skjedd noen ting der i det hele tatt..har verken gått framover eller bakover på ventelista. Så det er nok normalt når en ligger så høgt oppe på ventelista, for de som igger på 3-2-1 plass takker mest sannsynlig ja til å stå på ventelista. Hej igen! Men om reserv 1, 2 och 3 har tackat ja till plasserna så borde jag väl hoppa fram i listan? Det sker inget. Borde jag ge upp eller finns det hopp? Står som sagt 4:a till Bergen i primärkvoten. Kram
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Hej igen! Men om reserv 1, 2 och 3 har tackat ja till plasserna så borde jag väl hoppa fram i listan? Det sker inget. Borde jag ge upp eller finns det hopp? Står som sagt 4:a till Bergen i primärkvoten. Kram viss nr 1, 2 og 3 har takket ja til ventelisteplassene så står jo du bom stille på ventelisteplassen. viss f.eks ventelistplass nr 3,derimot hadde takket nei til ventelisteplass hadde du dermed kommet på 3 liste venteplass istedefor han. Det er ikke før etter 26.juli (svarfristen for å takke ja/nei til studieplass) at vi som er på vetelista evt. evt får tilbud om studieplass på studiet. For det er først DA samordna opptak veit om det er noen som takker nei til studieplassen, slik at det blir ledige plasser for oss som står på ventelista. Alle plassendringer på ventelista før den tid er kun basert på om andre på ventelista takker nei til å stå på ventlista. Er vertfall sånn jeg har forstått det. Det kan finnes håp for deg, når du står så høgt på ventelista. men det kommer sannasynligvis til å skje lite før 29.juli ( når supleringsopptaket er). + at på medisin og jus så har de overfylt studiene (tatt in fler enn det er plass til), så det betyr også at det er mindre sjanse for oss som står på ventelista, dessverre.. mien vi får krysse fingre og tær, vi som står på venteliste=) Lykke til!
BananaFurby Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Ikke gi opp da!!! Det skader ikke å holde ut til august Lykke til!
Gjest Jinn Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 viss nr 1, 2 og 3 har takket ja til ventelisteplassene så står jo du bom stille på ventelisteplassen. viss f.eks ventelistplass nr 3,derimot hadde takket nei til ventelisteplass hadde du dermed kommet på 3 liste venteplass istedefor han. Det er ikke før etter 26.juli (svarfristen for å takke ja/nei til studieplass) at vi som er på vetelista evt. evt får tilbud om studieplass på studiet. For det er først DA samordna opptak veit om det er noen som takker nei til studieplassen, slik at det blir ledige plasser for oss som står på ventelista. Alle plassendringer på ventelista før den tid er kun basert på om andre på ventelista takker nei til å stå på ventlista. Er vertfall sånn jeg har forstått det. Det kan finnes håp for deg, når du står så høgt på ventelista. men det kommer sannasynligvis til å skje lite før 29.juli ( når supleringsopptaket er). + at på medisin og jus så har de overfylt studiene (tatt in fler enn det er plass til), så det betyr også at det er mindre sjanse for oss som står på ventelista, dessverre.. mien vi får krysse fingre og tær, vi som står på venteliste=) Lykke til! Tack tack!! Nu förstår jag det norska systemet bättre:) Det är så jobbigt att vänta, speciellt när det är tidig studiestart och jag måste hitta mig en "leilighet". Tiden går så fort och man vill ju veta!
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Tack tack!! Nu förstår jag det norska systemet bättre:) Det är så jobbigt att vänta, speciellt när det är tidig studiestart och jag måste hitta mig en "leilighet". Tiden går så fort och man vill ju veta! Ja, jg vet, er helt grusomt å vente ! jeg prøver så godt jg kan å fullpakke dagene med aktiviteter så jeg slipper å gå rundt å tenke på dette opptaket hele tiden masse lykke til på supleringsopptaket til både dg og meg!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Ja, jg vet, er helt grusomt å vente ! jeg prøver så godt jg kan å fullpakke dagene med aktiviteter så jeg slipper å gå rundt å tenke på dette opptaket hele tiden masse lykke til på supleringsopptaket til både dg og meg! Men vi kan vel komme inn selv etter suppleringsopptaket?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå