Gå til innhold

ellemelle50

ellemelle50

Anbefalte innlegg

:hallo:

Nå aner jeg ikke hva det er jeg holder på med, men meningen er å starte egen tråd!!! :ironi::plystre:

Hvordan gjør man egentlig det? Og hvordan legger jeg igjen link til tråden når jeg er inne hos andre? :forvirret:

Det er sikkert mange som har beskrevet dette før, men det tar sånn tid å lete etter forklaringer. :murvegg:

Anyone?? :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

:velkommen: som dagbokskriver ellemelle50 :duskedame: Som jeg skrev i min tråd, så fikk jeg hjelp selv, men jeg er litt dataklønete , så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :sjenert:

Men jeg er helt sikker på at du får hjelp. Mange flinke folk her. Tror det var jente79 som veiledet meg, så om ikke før så blir det nok ei råd når hun kommer hjem :jepp:

Nå ligger du iallefall i mine innlegg og jeg var først i tråden din :hoppe::hoppe:

Ha en strålende dag ellemelle50 :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo: ellemelle50

Måtte lete etter deg i dag også jeg, men her er jeg iallefall for å holde gang i dagboka di og ønske deg en flott dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulva: :velkommen: som den aller første gjesten i tråden min! Håper etterhvert at det kommer mange flere innom her, men det avhenger vel også av at jeg tar meg tid til å lære hvordan ting foregår her, og selvfølgelig om jeg finner noe å skrive om ;)

Var inne og tok testen på siden din, Ulva, og må nok bøye meg i støvet for deg, jeg fikk bare 10! Så her er det bare å hive seg på :buss: ja! Hadde det enda vært mulig! :ironi:

Været her er bare trist for tiden, syns det har regnet nonstop de to ukene jeg har hatt ferie :lol:

MEN fra i morgen skal det bli bedre, løftet er at vi skal bevege oss opp mot 30 grader i skyggen i løpet av en uke :hoho: Da blir vi fornøyd, tenker jeg!

Nå skal jeg gå og sove litt :sove: og når jeg våkner tenker jeg :sol: skinner fra skyfri himmel! God natt! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: ellemelle50 :-D

Kommer nok flere etterhvert skal du se, bare de finner ut at du har begynt dagbok :jepp:

Håper det er bedre vær hos dere i dag. Her er det hot, hot, hot :sol: og 30 grader på det meste idag. Skal bli fint i hele landet i 4 uker sier de. Har vist noe med hundedagene å gjøre. Så får vi vel se da, om det stemmer.

Ha en fortsatt fin dag ellemelle :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ellemelle og GRATULERER med egen dagbok. Du fikk det til, jo! :klappe:

Nå skal jeg prøve å forklare hvordan du legger inn link til dagboken slik at den kommer opp i alle dine innlegg:

- Gå inn på Min profil - Kontrollpanel - Vis meny

- Klikk på Endre min signatur

- Klikk på boksen med et grønt plusstegn. Det kommer fram en grønn (?) linje øverst på skjermen som spør om du vil tillate (.......), den må du klikke på.

- Lim inn eller skriv inn adressen til dagboken din (den som står aller øverst under det blå Explorer-feltet når du er inne i dagboken din)

- Trykk OK

- I det neste feltet som kommer opp skriver du det som skal stå der det skal trykkes for å komme inn til deg, fx: Ellemelles dagbok eller det dagboka heter.

- Trykk OK

Hvis det ikke funker, si hvor det stopper eller ikke ser ut sånn som jeg skrev, så skal jeg prøve å forklare mer nøye.

Husker da jeg skulle gjøre det, jeg så så mange forklaringer som brukte forskjellige ord om det samme, så til slutt var jeg totalt forvirret! Men jeg fikk det til - omsider! :sukk:

Arendal og Canal Street var helt supert, et herlig avbrekk i hverdagen. :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Ellemelle

Har "sett" deg inne hos Ulva, og hun gav tips om at du har startet egen dagbok. Så jeg

GRATULERER med ny dagbok!

Her hos oss har det vært et fantastisk sommervær i dag,jeg håper det har vært det samme hos deg.

Det ser ut som vi skal ha :sol: helt til tirsdagen. :)

Ulva var inne på hundedagene,her har vi "a saying" om at det været hundedagene går inn med,skal det gå ut med. (23/7-23/8)

(I tillegg så tåler ferksvarer mindre i hundedagene)

Ser at Mummi har vært her og forklart alle kgsaker,så nå er det bare for deg å gå steg for steg. :Nikke:

Ha en fin kveld videre,selvom det ikke er mange timene igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, Mummi, skal sejeg får dreisen på ting etterhvert!

Velkommen til mine sider, Mariposa, har nok sett deg inne hos både Mummi og Ulva! :velkommen:

Ser ut til å bli sommer her i midten av landet også nå, gleder meg! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo: ellemelle50 :-D

Du har nesten fått det til med link. Men jeg kommer bare inn på kontrollpanelet forløbig.

Har sola kommet til deg nå da?

Ha en flott og strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ellemelle! :hallo:

Du har fått til å legge ut noe! :klappe: Men jeg tror kanskje du har skrevet inn adressen som står øverst når du er i Kontrollpanel. Internetadressen til dagboken din står helt øverst når du er inne i dagboken, akkurat dette var det jeg gjorde feil med også, så føl deg i godt selskap! :smile:

Jeg er langt fra noe datamenneske, jeg tror faktisk at jeg har det ikke så sjeldne syndromet Dystekni, så kanskje Mariposa kan se om det er noe som ikke stemmer i forklaringen jeg ga deg. Hun liker sånt, faktisk. :hakeslepp:

Det er V A R M T i Mummidalen i dag. 30 grader og lufta står helt stille. Nå i kveld har det gått ned til 22, og det er fint. Ha en fin fredagskveld! :juhu: :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo: ellemelle50 :-D

Med god hjelp av Mummi har jeg nå lagt deg også til mine favoritter, så finner jeg deg lettere igjen nå jeg ikke har vært her på en stund.

Håper du synes det er greit?

F.eks på torsdag kommer mamma og da blir jeg ikke på nett før de har reist på mandag og da kan det jo være vanskelig å finne igjen deg, hvis verken du eller andre har vært her og ligger på mine innlegg. :)

Håper du koser deg i sommervarmen og har en deilig ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hei Ellemelle.

Håper du har det deilig i sommerNorge. Her er det nydelig med solen som kommer i passelig doser inn på verandaen.

Hvem savner syden når vi har det slik som dette?

Håper du får orden på linken til dagboken din etter de gode forklaringene her. Det er dermed mye lettere å finne deg igjen, om jeg skulle være fraværende en stund i dagboken din.

Ha en fin kveld :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Så fint med så masse besøk her inne! Bare så synd at jeg ikke er i stand til å sitte ved PC`n nå; vi har så fantastisk vær her :-)

Tusen takk for masse fine tips også, skal nok få orden på ting etterhvert :-)

Det er så utrolig deilig endelig å ha fått sommer som varer mer enn en dag at vi bare sløver innimellom, er ikke i stand til å leve normalt før det er blitt kjøligere :-)

Hjertelig velkommen mariposa, artig at du tar deg en tur innom ;-)

Ulva og Mummi også, håper dere bærer over medmeg til godværet er godt og vel fortært, varer ikke så mange dager nå har jeg skjønt ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ellemelle! :hoppe:

Det var du jo! :ler: Trodde nesten du hadde reist på ferie. Skjønner godt at du prioriterer å være ute i sola når det er så fint. Høst og kaldt blir det tidsnok.

I kveld skal jeg sitte på verandaen og nyte den lune augustkvelden med et glass hvitvin. MMMMMH! :rosasmil:

Ha en fin fredagskveld du også! :smilbla::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Ellemelle

Klart du prioriterer sommervær og sommersysler fremfor kg!

Her er det strålende nå, flereogtyvegrader, uteliv og kos, snart skal stearinlys og lykter tennes. :rødme:

Det er en shorts og barfotkveld. Har grillet tidligere i kveld, og nå er det tid for å åpne en tørr Rosè.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei de derre linkgreiene ble for vanskelig ja, tror nok jeg også er rammet av "dystekni" jeg, Mummi, og ganske hardt også! :sur:

Tror jeg må vente til alle "fuglene" i heimen er fløyet til høsten før jeg setter meg inn i det!

Dere skriver så flott om stedene dere bor på og er og besøker, jeg blir helt matt jeg! Tenk å huske så godt! :bukke:

Håper alle dere som besøker meg bærer over med den utrolig lave aktiviteten, men når sommeren er over skal jeg sette av mer tid her inne. :flau:

Her har godværet forsvunnet for en tid så nå driver jeg og rydder kjeller. Greit å utnytte at barna er hjemme slik at de også rydder litt i sine "samlinger" :frustrert:

Neida, ikke sint, men jeg har nok en tendens til å gi de for mye rom til å lagre ting hjemme, de har jo ikke så stor plass der de bor, men konsekvensen blir jo at jeg føler at jeg vasser i andres rot da! :legrine:

Gleder meg til en gang i framtiden å få være ansvarlig for bare mitt eget (rot???) :flau:

Blir ikke inne her så mye i dagene framover heller, skal ut på en liten reise igjen. Snakkes. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gjerne vil få ryddet når eierne av diverse lagrede objekter er tilgjengelige! :smile:

Kjenner den med saker som det ikke er plass til andre steder enn hos mor og far. Men skal ikke klage, for jeg hadde rommet mitt i barndomshjemmet med gamle skolebøker, tegninger, klær, souvenirer og gamle minner helt til mamma hadde bodd på sykehjem i flere år og vi solgte huset. Fremdeles tenker jeg på det som "rommet mitt". Men unnskylder meg med at det var god plass i huset, de andre søsknene mine også hadde sine rom stående og mamma trengte ikke plassen.

Her hos oss har vi prøvd å kombinere lagringsplassen med andre funksjoner. Lille Mys "lager" er også mitt arbeidsrom. Der er det temmelig fullt av bøker, permer og diverse glass, tallerkner osv. i esker. My har hatt fullt utstyr av alt til 12 personer i årevis. Kjøpte leilighet i vinter, men den er jo minimalistisk! :fnise: Og Mumrikens rom nede har blitt gjesterom med dobbeltseng, men han har ikke så mye som står igjen, bare skrivebord og bokhylle og litt klær og sportsutstyr.

Håper du har det fint på tur! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ellemelle

Heldige deg som har så mye ting og tang! Så moro du må ha det

med rydding. :-D Det er det eneste arbeidet i et hjem som er frydefullt! :juhu:

Jeg har "Dysmati" som er det samme innen matlagning som din og Mummi`s "Dystekni" innen tekniske ting. Men noe skal vi jo lide av... :sjenert:

Skjønner godt at reiser og andre ting i RL tar tid, og at kg ikke er på topp i prioriteringen.

Ha en flott tur. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...